| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
piwikiwi

|
Geplaatst: Ma Nov 29, 2010 9:17 am Onderwerp: 206 CC Winterklaar maken? |
|
|
Hallo allemaal,
ik ben sinds kort ook een CC (HDI) rijder, met de bedoeling om flink kilometers te maken het hele jaar door.
Zijn er misschien werkzaamheden/aanpassingen die de levensverwachting of bedrijfszekerheid kunnen verbeteren nu dat het weer vriest? Ik denk aan de kapmechanieken, hydraulieken, ramen, turbo, enz.
Alvast bedankt!
Paul. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Ma Nov 29, 2010 2:39 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi,
buiten de "normale'winteraanpassingen als ruitensproeiervloeistof en antivries is er bij mijn weten niks speciaals nodig. Wat je kunt doen is evt. de rubbers van ramen en dak behandelen. Je hebt hiervoor een aantal producten, het zij op siliconenolie basis(geeft wel strepen). In duitsland hebben ze een soort stift, het spul heet "hirschtalg". Ziet eruit als labello.
Uiteraard zijn winterbanden wel aan te raden, maar dat is niks typisch voor de cc......veel veilige km's gewenst.....gr
CCFever |
|
| Terug naar boven |
|
 |
piwikiwi

|
Geplaatst: Ma Nov 29, 2010 5:25 pm Onderwerp: |
|
|
Okee bedankt!
Bedoel je overigens dat je die "hirschtalg" of iets dergelijks TUSSEN de dakdelen op de rubbers doet?
Groet,
P. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Ma Nov 29, 2010 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
| ja, gewoon de rubbers insmeren zodat ze waterafstotend zijn, dan kan er in principe niks gebeuren wanneer je in bevroren toestand je dak open maakt......maar nogmaals.....het kan....officieel is er geen 'preventie programma' van peugeot |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|