Coupé Cabrio Fans Forumindex Coupé Cabrio Fans
Dit is dé ontmoetingsplaats voor echte CC-liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

data communicatie fout

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
barttender

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2011 9:04 pm    Onderwerp: data communicatie fout Reageren met citaat

We hebben veel plezier van onze 206cc maar onlangs sloeg hij af tijdens het rijden. Op dat moment reden we ongeveer 80 en schakelde net van 4 naar 5.
Eenmaal in de berm startte hij wel weer meteen maar erg prettig is het niet.
Ook weten we niet of en wanneer het weer gaat gebeuren. Dat is beangstigend(stel dat dit op de snelweg gebeurd en stuur en rembekrachtiging vallen uit) en verpest het plezier dat we met onze cabrio hebben.
Bij het uitlezen bleek er twee meldingen te zijn die aangeven

"Er is een fout opgetreden in de datacommunicatie tussen aangesloten apparaten".

De garage weet te vertellen dat het wel eens lastig kan zijn om de oorzaak op te speuren. Bij "lastig" hoor ik meteen "duur".

Heeft iemand ervaring met deze melding en waar het aan kan liggen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
206cc

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2011 1:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lastig probleem, ik heb er geen ervaring mee maar waren de beschrijvingen van t probleem niet uitgebreider?

Mij lijkt dat de boordcomputer meer info geeft over de plaats van het probleem bijv. Bobine of map-storing worden wel aangegeven bij de dealer.

Je kan eens een kijkje nemen op het 206 club forum Mogenlijk krijg je daar meer reacties

Groeten,
Peter

BerichtGeplaatst: Di Jan 18, 2011 9:31 pm    Onderwerp: Re: data communicatie fout Reageren met citaat

Bedankt. Ik hem hem inderdaad laten uitlezen bij een algemene garage. Misschien dat de dealer verder komt.

De foutcodes waren trouwens:

783: Leidingdatafout
1801: Aangesloten bsi en am van bus aangesloten apparaten.

Gr Antoon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: