Coupé Cabrio Fans Forumindex Coupé Cabrio Fans
Dit is dé ontmoetingsplaats voor echte CC-liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

gebruikerservaring in verband met mogelijke koop 207 cc

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 207 CC techniek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
agnes

BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 9:00 am    Onderwerp: gebruikerservaring in verband met mogelijke koop 207 cc Reageren met citaat

Beste lezers,

Ben serieus op zoek naar een andere auto in cabriolet vorm. M'n 1e was een Matra 530 LX (2 gehad) en rij nu in een Nissan 100 NX, die begint op z'n eind te raken ondanks de rechterhandjes van manlief. Omdat je (soms) met je tijd mee moet gaan heb ik m'n oog laten vallen op een 207 CC en ben er eigenlijk al een beetje verliefd op. Gemak dient de mens, zo'n elektrische kap is geweldig maar.... Met de targadakjes van de 530 en de NX had ik nog wel eens een 'vochtprobleem'. Hoe zit dat met een 207, lees nergens op fora dat er lekkageproblemen zouden zijn maar de mijne zal altijd buiten staan (manlief heeft de schuur voor zijn motorfietsen!). Begrijp dat ze nog maar 3 jaar op de markt zijn de 207's maar wellicht zijn er ervaringen met 206'n die vergelijkbaar zijn.

Omdat ik niet al te veel rij zal het een benzineuitvoering worden, lees tussen de regels door dat een 120 pk wat onderbemeten zou zijn. Nu ben ik niet zo'n scheurneus maar manlief zegt: je betaalt voor de zijkant van je banden, dan moet je ze ook gebruiken! Hij heeft makkelijk praten met z'n motoren. Iemand een idee van de verbruiksgegevens van een 120 tov een 150 pk? Die in de folder moet vlgs mij altijd met een knappe korrel zout nemen.

Als er nog andere belangrijke tips zijn waar ik op moet letten als ik een 207 zou kopen hou ik me erg aanbevolen.

Ben benieuwd naar jullie reacties,

groeten

Agnes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
macpro

BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 1:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor verbruik cijfers kun je kijken op http://www.spritmonitor.de/ .
Lekkages hebben we niet. Wel is het zo dat tijdens het wassen van de auto wel eens een paar druppeltjes aan de binnenkant van de zijruiten verschijnen, maar dan heb ik ook met de tuinslang op de auto zitten richten.
De 120 PK versie vond ik tijdens een proefrit reuze meevallen, maar wij hebben toch maar de 150 PK versie gekozen. En dat rijdt echt goed.
Wel is het een motor die problemen kan hebben met de distributie. Daar kun je op het 207 forum wel wat informatie over vinden.
http://peugeot207club.nl/viewtopic.php?t=969
http://peugeot207club.nl/viewtopic.php?t=1528
popi

BerichtGeplaatst: Zo Aug 29, 2010 8:00 am    Onderwerp: verbruik 120 pk Reageren met citaat

Hallo Agnes ik rij hem sinds 2009 en ik ben een rustige rijder dus ik hoefde geen 150 pk.
En ik moet zeggen op de langere stukken rij ik 1op 16.9.
En op de kortere stukken 1op 13.
Dus ik vind het wel meevallen het ligt dus wel voor een groot deel aan je rijstijl.
Voor de rest ben ik dik tevreden over de 207cc.
Een fijne auto om in te rijden.
Groetjes.
Terug naar boven
robcctje

BerichtGeplaatst: Ma Aug 30, 2010 6:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Agnes

Je zegt het al zelf,je bent geen scheurijzer,dus waarom 150pk.
Ik zelf heb de 120pk gehad,en die beviel mij zeer goed,je komt er hier in Nederland prima mee uit de voeten,en veel rijden doe je ook al niet.
Laat maar horen wat de keuze word.

Groetjes Rob
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
agnes

BerichtGeplaatst: Wo Okt 27, 2010 8:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dank voor alle reacties op mijn verzoek, na veel omzwervingen en peilingen her en der gaat het geen 207 worden maar een 307 model van 2004 of 2005, net iets meer ruimte, beproefde motortechniek, ruime keus (zitten soms wel wat foute bij).

als tie in huis is zet ik wel een plaatje op het forum

nogmaals bedankt voor de reacties

Agnes
Terug naar boven
agnes

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2010 12:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hij (of zij?) is er! een 307 cc uit 2004 donkerblauw, altijd binnen gestaan vlgs de verkoper (!) net geen 62.000 op de teller en met NAP.

ben er helemaal happy mee. enigste wat nog ontbreekt is een cd wisselaar. ik lees her en der dat de standaard blaupunkt het niet helemaal is, zijn er andere opties?
Terug naar boven
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2010 11:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi....proficiat.....de 307 is vlgs mijn gevoel een hij.....de 206 is een echte lady.....Ziet er mooi uit en het donkerblauw is stylish(wel een echte poetskleur,,,,)

Je hebt het over cd wisselaar....waarom geen ipod aansluiting.....kastje ertussen en ipv 6/10 cd's 16 gb ipod nano met bediening via het stuur.....wellicht het overwegen waard....groetjes
Ralf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
TSR

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2010 8:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ccfever schreef:
...waarom geen ipod aansluiting.....kastje ertussen en ipv 6/10 cd's 16 gb ipod nano met bediening via het stuur.....wellicht het overwegen waard....Ralf

@Ralf:
ipod aansluiting, kastje ertussen, stuurbediening .....
Klinkt geweldig, wat is er voor nodig, waar is zoiets te koop en kan iemand met 2 linkerhanden (terwijl hij rechts is) dat zelf aansluiten?

Alvast bedankt,
Jaap
Terug naar boven
herbie

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2010 9:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Jaap
Ik heb in mijn 206cc een nieuwe radio met USB aansluiting ( sony ) je MP3 speler er in steken en lekker luisteren.
In mijn Toyota Yaris heb ik ook een USB aansluiting in laten bouwen bij de dealer
Deze kan ik via de radio of op het stuur bedienen.

Groeten John
Terug naar boven
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2010 11:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Jaap,
voor de 207 is vlgs mij een mp3 box via peugeot beschikbaar....wellicht goedkoper is een aansluiting van een xcarlink in nederland verkrijgbaar maar ook bestelbaar via ebay. Zie de posting onder deze link
http://peugeotccfans.forum2go.nl/mp3-via-de-orig-radio-t209.html

De aansluiting is een kwestie van stekker steken en bij de dealer aan laten melden als cd wisselaar(anders werkt het niet)

Je kunt kiezen uit ipod+aux aansluiting(ipod blijft opladen) of sd+usb aansluiting....extra is nog een bluetooth setje mogelijk waardoor je telefoon via de radio wordt weergegeven(als hij op de mp3 speler staat afgesteld)
Ik heb de combi inmiddels in 3 CC's ingebouwd en ben er zeer tevreden over.....vooral omdat alles nog orgineel is....
gr
ralf
Terug naar boven
agnes

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 10:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ralf, bedankt voor je reactie, manlief kwam met de suggestie dat er wellicht ook een een ander soort wisselaar achter kon, rijdt zelf een C5 met een rd3 en pioneer wisselaar er achter. ik ga misschien voor jou oplossing moet ik eerst nog wel m'n favoriete cd's ombouwen naar een mp3 en een mp3 speler kopen!

gr

agnes
Terug naar boven
manonnos

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2011 10:00 am    Onderwerp: aanschaf 207cc Reageren met citaat

Ik ben ook van plan een tweedehandse 207cc te gaan kopen.
Ben het forum al flink aan het afstruimen, naar dingen waar ik op moet letten bij aanschaf.

Dus alle tips en tricks zijn welkom, lijkt me zo vervelend als ik straks een mooie 207cc heb die meer in de garage staat dan bij mij.
Want ja tweedehands wilt dus ook zeggen geen service.

Zoals ik nu begrepen heb, moet ik letten bij proefrit of er geen waterschade aan de binnenkant is, de rubbers goed aansluiten.
liever 207cc zonder turbo, blijkt nogal veel problemen op te leveren.
dak natuurlijk keer open en dicht, ik kreeg ook een tip om met de auto (gesloten dak natuurlijk Wink keer door de was straat te rijden.

Gerammel in de auto, blijkt dus ook nog wel een ding te zijn.

En wat nog meer???

Waar ik nog steeds niet overuit ben, is dat het olieverbruik zo hoog is, dat kan toch niet goed zijn?Heeft iets met de motor te maken die ook weer uit de mini cooper komt?Dat vind ik nog steeds iets raars?

Groetjes Manon

Een enthousiaste 207cc rijder in de toekomst!!Smile

Groetjes Manon
Terug naar boven
popi

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 8:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi manonos wat betreft het oliegebruik,
ik heb de auto nou sinds 2 1/2 jaar (febr.2009) de eerste beurt inmiddels gehad inmiddels 33.000 km gereden nog geen druppel olie bij hoeven te vullen.
ik heb wel geen turbo.
Ik heb wel een iritant rammeltje gehad en wat bleek er zat een schroefje los in de achterbak aangedraait en nergens meer last van gehad.
ik vindt het een super auto.
en ben blij dat ik hem gekocht heb want ik heb nog nooit een cabrio gehad maar wel nog nooit zoveel plezier aan een auto beleefd. gr. Harrie.
Terug naar boven
manonnos

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2011 8:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie, daar word ik blij van!
Ik hoef ook geen turbo, ben niet zo,n scheurneus.
Dus misshien is dat olie verbruik alleen wel een probleem bij de turbo uitvoering.

Groetjes Manon
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 207 CC techniek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: