| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
rvdweele
|
Geplaatst: Wo Mei 25, 2011 6:13 pm Onderwerp: Gezocht:: een achteras voor een 206 CC 2.0 L |
|
|
Hoi, Ik heb sinds kort een mooie Peugeot 206 cc, maar nu blijkt de achteras niet goed te zijn. (hij maakt een bonkend geluid wanneer je over drempels rijdt en het achterwiel heeft heeft flink wat speling).
Ik had ondertussen al wel via via een as kunnen bemachtigen, maar deze had helaas hetzelfde probleem, wel in mindere mate maar voor mij niet acceptabel. Is dit een bekend probleem met deze auto´s?
Probleem is ook dat de as niet zomaar is te vinden voor mijn uitvoering, vandaar mijn vraag via dit forum:
Ik ben op zoek naar een achteras voor een 206 CC 2.0L uit 2003 (Roland Garros uitvoering). As moet geschikt zijn voor ABS en schijfremmen. Wie kan mij hieraan helpen?.
Alvast bedankt voor je reactie.
MVG Rene van der Weele. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Wo Mei 25, 2011 6:21 pm Onderwerp: |
|
|
t is wel een bekend probleem ja de achterassen van de 206jes dat er speling op komt.
de achteras van een gewone 206 gti zou ook moeten passen heb ik begrepen.
maar je moet idd wel rekening houden met abs en schijven achter want anders heb je een probleem.
groeten,
peter _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rvdweele
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:10 am Onderwerp: |
|
|
| Ondertussen heb ik een geschikte as gevonden. In eerste instantie leek de montage voorspoedig te gaan, maar toen bleek de connector van de abs sensor niet overeen te komen. Vervolgens moest de naaf ed ook worden overgezet. Nadat alles weer op zijn plaats zat gingen echter de lampjes ESP en ABS storing branden. Dit is vreemd, want je zou verwachten dat er niets is veranderd. Ik heb de auto laten uitlezen en het probleem zou de rechtersensor moeten zijn. Deze heb ik besteld en wordt binnenkort geplaats. Ik hoop dat het probleem dan is opgelost. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gwnricardo
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:07 pm Onderwerp: |
|
|
| Je hebt een PB meneer vdweele. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rvdweele
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
| rvdweele schreef: |
| Ondertussen heb ik een geschikte as gevonden. In eerste instantie leek de montage voorspoedig te gaan, maar toen bleek de connector van de abs sensor niet overeen te komen. Vervolgens moest de naaf ed ook worden overgezet. Nadat alles weer op zijn plaats zat gingen echter de lampjes ESP en ABS storing branden. Dit is vreemd, want je zou verwachten dat er niets is veranderd. Ik heb de auto laten uitlezen en het probleem zou de rechtersensor moeten zijn. Deze heb ik besteld en wordt binnenkort geplaats. Ik hoop dat het probleem dan is opgelost. |
Ondertussen is de ABS sensor vervangen, echter lampjes blijven branden.
Heeft iemand enig idee hoe e.e.a in elkaar steekt bij zo´n achteras? Ik heb wel meegekeken toen deze as werd vervangen en de naven / lagers werden overgezet, maar zeker weten of het goed zit weet ik niet. Klopt het dat de naaf aan de linkerachterkant een vertanding heeft en die aan de rechterachterkant een magnetische strip? De persoon die e.e.a heeft overgezet zou best wel eens de boel door elkaar hebben kunnen gooien denk ik. Het betreft een 206 cc 2.0L uitvoering met ABS en remschijven. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rvdweele
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:42 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb je antwoord terug gestuurd.
| gwnricardo schreef: |
| Je hebt een PB meneer vdweele. |