| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ron Ros
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:40 pm Onderwerp: kabelset trekhaak aansluiten |
|
|
Hallo, ik heb een trekhaak voor me cc gekocht via dit forum. Nu is mijn vraag of ik de kabelset gewoon kan aansluiten zonder dat er een storing op mijn display komt. Ik had begrepen dat sommige auto's een computer storing geven als er iets wordt aan gesloten.
Mijn cc is een 2 liter bouwjaar sept. 2001
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:46 pm Onderwerp: |
|
|
Als het een originele kabelset is ( dus met stekkers) kan je hem er zo tussen steken zonder problemen.
Als je kabels moet gaan knippen kan je het beste even informatie in winnen bij een dealer of andere garage.
Naar mijn weten heeft een 206 uit 2001 nog gewoon draden liggen en is nog geen volledig multiplex systeem.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Grtz,
Peter _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ron Ros
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
| 206cc schreef: |
Als het een originele kabelset is ( dus met stekkers) kan je hem er zo tussen steken zonder problemen.
Als je kabels moet gaan knippen kan je het beste even informatie in winnen bij een dealer of andere garage.
Naar mijn weten heeft een 206 uit 2001 nog gewoon draden liggen en is nog geen volledig multiplex systeem.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Grtz,
Peter |
Peter ik heb er een orginele kabelset bij alleen van de linker kant zitten er geen stekkers aan alleen rechts |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 10:16 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is vervelend want zover ik me kan herinneren kloppen de kleur codes niet van de draden. Ik denk dat je de kabels met van die blauwe knijpblokjes kan verbinden dan hoef je niet te knippen in de originele bekabeling van je auto.
Is hij 13 polig?
Dan heb je veel werk om uit te zoeken welke draad waar moet.
Het is wel te doen ik heb bij mijn ouders hun 206 ook een 13 polige aangesloten maar was wel erg veel meet werk.
Ook is het dan van belang dat je een schema hebt van de stekker zodat je weet op welke pin je de juiste draad moet plaatsen. ( deze schema's zijn op internet makkelijk te vinden)
Ook zit je met een 13 Polige aansluiting met de mist lamp die word onderbroken als er een aanhanger aangesloten word en lust dan de kabel door naar de aanhanger.
Ik weet niet of ik het nu makkelijk uitleg. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ron Ros
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 10:19 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is vervelend want zover ik me kan herinneren kloppen de kleur codes niet van de draden. Ik denk dat je de kabels met van die blauwe knijpblokjes kan verbinden dan hoef je niet te knippen in de originele bekabeling van je auto.
Is hij 13 polig?
Dan heb je veel werk om uit te zoeken welke draad waar moet.
Het is wel te doen ik heb bij mijn ouders hun 206 ook een 13 polige aangesloten maar was wel erg veel meet werk.
Ook is het dan van belang dat je een schema hebt van de stekker zodat je weet op welke pin je de juiste draad moet plaatsen. ( deze schema's zijn op internet makkelijk te vinden)
Ook zit je met een 13 Polige aansluiting met de mist lamp die word onderbroken als er een aanhanger aangesloten word en lust dan de kabel door naar de aanhanger.
Ik weet niet of ik het nu makkelijk uitleg. |
Peter de kabelset is al op de stekkerdoos gemonteerd dus dat scheelt weer. Dan moet ik aan de ene kant waar geen stekkers zitten maar inderdaad tussen de bestaande draden knijpen. Weet jij of een cc uit 2001 een computer gestuurde is ? anders kan ik het nog niet zelf. De kabelset daar zit wel een apart stukje helemaal waterdicht tussen een soort van sokje |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 10:30 pm Onderwerp: |
|
|
Kan je even een foto plaatsen van de kabels waar je het over hebt? _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ron Ros
|
Geplaatst: Ma Jun 06, 2011 11:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Kan je even een foto plaatsen van de kabels waar je het over hebt? |
Peter ik heb nog geen foto maar op het forum bij onderwerp marktplaats staat ongeveer op de 16e plaats een advertentie van een trekhaak met foto,s zo zelfde kabel heb ik ook. jij heb nog gereageerd op die advertentie |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vuurpijl

|
Geplaatst: Vr Jun 10, 2011 8:30 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb pas een trekhaak op mijn CC van 2005 gemonteerd en de bedrading aangesloten. Gewoon even meten welke draad waar en die vast gesoldeerd. Ik houd niet zo van die blauwe knijpblokjes, die gaan soms weer los. Gewoon de draad wat blank maken en nieuw draadje vast solderen, krimpsokje er overheen en klaar.
Geen enkel probleem met computer of wat dan ook. De aansluitschema's staan makkelijk te vinden op internet, zowel 7- als 13-polig. _________________ Ik ben tegen zinloos geflits..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ron Ros
|
Geplaatst: Zo Jun 19, 2011 12:21 pm Onderwerp: |
|
|
| vuurpijl schreef: |
Ik heb pas een trekhaak op mijn CC van 2005 gemonteerd en de bedrading aangesloten. Gewoon even meten welke draad waar en die vast gesoldeerd. Ik houd niet zo van die blauwe knijpblokjes, die gaan soms weer los. Gewoon de draad wat blank maken en nieuw draadje vast solderen, krimpsokje er overheen en klaar.
Geen enkel probleem met computer of wat dan ook. De aansluitschema's staan makkelijk te vinden op internet, zowel 7- als 13-polig. |
Had jij een universeel kabelsetje ? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vuurpijl

|
Geplaatst: Vr Jun 24, 2011 1:22 am Onderwerp: |
|
|
gewoon een stopcontact met een bos van zeven draden. Universeel dus ja. _________________ Ik ben tegen zinloos geflits..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vuurpijl

|
Geplaatst: Do Jul 28, 2011 12:14 am Onderwerp: |
|
|
Hier een fotootje .... De CC heeft het naar Kroatië goed gehouden, genoeg trekkracht voor de bergen van Oostenrijk en de trekhaakbedrading werkte prima....
 _________________ Ik ben tegen zinloos geflits..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|