| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
vuurpijl

|
Geplaatst: Vr Nov 25, 2011 8:21 pm Onderwerp: Kofferbakverlichting aan of uit???? |
|
|
Een misschien wat vreemde vraag, maar toch:
Ik heb een 206 CC HDiF van 2005 en het viel me op dat soms, na openen (op de normale manier) van de kofferbak de ene keer het lampje in de kofferbak wél aangaat, en andere keren niet.
Geprobeerd met verlichting van de auto aan of uit, dit heeft geen verschil.
Ik ben aan het zoeken geweest waar ergens een schakelaar zit, maar die is nergens te vinden. Lampje/houdertje gecontroleerd, deze zijn prima in orde.
Ik wil er wel even bij vertellen, dat ik in de kofferbak een tweede lampje geplaatst heb, omdat het originele lampje op een dusdanige plek zit, dat hij geen effect had. Die zat ergens links onderin, onder het afdek-zeiltje en als je er een pakje voorlegde was alles in de schaduw. Draadjes parallel aangesloten en een soortgelijk lampje rechts. Dit kan niet de oorzaak zijn, want het af en toe aangaan dan wel uitblijven was hiervoor ook al. _________________ Ik ben tegen zinloos geflits..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Za Nov 26, 2011 11:24 am Onderwerp: |
|
|
| vlgs mij zit er een soort vloeistof schakelaar in de kofferklep ingebouwd. Als deze opengaat verandert de vloeistofstand en wordt het licht ingeschakeld. Maar je hebt gelijk het systeem werkt wat traag. Probeer eens met je kofferdeksel te schudden als het niet brandt, dus even met een schokje op en neer.....wie weet....grt ralf |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vuurpijl

|
Geplaatst: Za Nov 26, 2011 2:34 pm Onderwerp: |
|
|
Kennelijk zijn er verschillende systemen. In de 206 van mijn vrouw ((ja, we hebben er twee, een 206 HDiF en een 206 CC HDiF)) zit in de achterklep een kwikschakelaartje links bovenin, in mijn CC niet.
Ik was toch echt heel nieuwsgierig en ben weer even op onderzoek gegaan. Kofferbak open, geen licht.
Paar duwtjes tegen de kofferbak met beleid: geen resultaat.
Vinger in de slotschoot waar de vergrendeling in valt en ja hoor, een piepklein schakelaartje.
Als de bak echt dicht is, duwt het slot van de achterklep in de slotschoot tegen dat schakelaartje. Er lag een blaadje van een boom in en dat was o.a. de vermoedelijke oorzaak. Zal er een klein drupje olie op de bewegende delen op doen.
Nummertje 6881 is het bewuste schakelaartje.
 _________________ Ik ben tegen zinloos geflits..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
frankiepankie

|
Geplaatst: Di Dec 06, 2011 1:01 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben hetzelfde probleem, lampje in de kofferbak doet het niet bij onze 206CC.
Schakelaar 6881 heb ik gevonden, en als ik er met m'n vinger wat op druk dan hoor ik hem netjes klikken.
Lampje werkt, heb de lampmodule er even uitgehaald en stroom gezet op de aansluitpinnetjes en het lampje ging gewoon branden.
De volgende stap was om de zekeringen te controleren, maar het punt is dat we geen boekjes hebben, en ik heb geen flauw idee welke zekering ik dus moet hebben.
Edit: Boekje gevonden: http://homepage.ntlworld.com/steven.traver/206cc%20handbook.pdf vanaf bladzije 84 staan de zekeringen beschreven. Zekering 15 in de zekeringkast onder het stuur zou voor de kofferbakverlichting moeten zijn (20A). Ik ga eens kijken. _________________ Peugeot 206CC 1.6 16V Zwart (2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
frankiepankie

|
Geplaatst: Di Dec 06, 2011 1:38 pm Onderwerp: |
|
|
Nou dat zekeringen schema uit die handleiding is totaal anders dan bij onze 206 uit 2003. Ik trok zekering 15 eruit en toen ging de radio uit.. (had auto op contact staan). Daar hangt de voeding van de radio dus aan.
Voor de duidelijkheid een foto van onze zekeringkast:
http://i.imgur.com/U7SDO.jpg
Wie kan mij vertellen welke zekering voor de kofferbakverlichting is? Ik kan wel vanalles los gaan trekken en controleren of de zekering heel is, maar ik heb geen zin om alle instellingen e.d. van radio/klok etc. kwijt te raken. _________________ Peugeot 206CC 1.6 16V Zwart (2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
frankiepankie

|
Geplaatst: Vr Jan 13, 2012 4:38 pm Onderwerp: |
|
|
De zekeringen waren het dus niet, want laatst floepte het lampje opeens aan. Het blijkt dat als ik een beetje met de klep heen en weer wiebel, en dan vooral een beetje naar boven toe duwen dat het lampje soms ineens aanfloept.
Bij ons werkt het dus ook met een schakelaar in de klep, want schakelaartje 6881 heb ik al nagekeken, en die klikt prima.
Valt dit makkelijk op te lossen of moet de hele achterklep uit elkaar? _________________ Peugeot 206CC 1.6 16V Zwart (2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|