| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
CC-rider
|
Geplaatst: Vr Sep 02, 2011 10:19 pm Onderwerp: Lekkage dakcilinder rechtsachter |
|
|
Hallo allemaal,
Sinds een tijdje lekt de cilinder (rechtsachter) van de dakbediening van mijn 206 cc. Dit betekent dat het olieniveau in de pomp daalt en dat na een tijdje het dak pas weer te bedienen is na het bijvullen van de olie.
Ik ben dit probleem nog nergens op dit forum tegengekomen. De dealer vraagt voor reparatie maar liefst € 630-= .
Ik heb nu een goede gebruikte cilinder gevonden en wil graag weten of er van jullie iemand is die zo'n cilinder al wel eens vervangen heeft en me kan vertellen of dit zelf te doen is en hoe.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Groeten,
Clemens (CC-rider) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Vr Sep 02, 2011 11:15 pm Onderwerp: |
|
|
Als je een beetje een goede band hebt met je dealer kan je mischien vragen of ze even een uitdraai willen maken van de servicebox over het vervangen van de cilinder.
Ik heb bij mijn dealer een uitdraai meegekregen over het vervangen van de gasveren die de achterklep omhoog houden.
Je zal na t vervangen het systeem moeten ontluchten en afvullen.
Verder zal lijkt mij alleen even de slangen los halen zijn en de bevestigings punten.
Dus je zou eventueel even bij je dealer kunnen vragen of ze het voor je willen uitdraaien.
Suc6 met de reparatie _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
CC-rider
|
Geplaatst: Za Sep 03, 2011 1:12 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie en je tip!
Ga het in ieder geval proberen bij de dealer. Ik kom er echter zelden, dus een echte band heb ik niet met hem.
Ik heb al wel gezien dat de onderste bevestigingspunten moeilijk bereikbaar zijn, dus ik denk dat er nogal wat losgeschroeft moet worden.
Voor het geval dat het bij de dealer niet lukt, houd ik me aanbevolen voor verdere informatie / tips!
Groeten,
Clemens (CC-rider) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|