Coupé Cabrio Fans Forumindex Coupé Cabrio Fans
Dit is dé ontmoetingsplaats voor echte CC-liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Luidsprekers vervangen 206CC
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frankiepankie

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2011 12:40 am    Onderwerp: Luidsprekers vervangen 206CC Reageren met citaat

Ik wil in onze 206cc de standaard luidsprekers vervangen voor wat beters.

Maar wat voor maten zijn de speakers? Ik vond op internet dat de voorspeakers 16,5cm zijn, en de achterspeakers 10cm.

Klopt dit? Iemand tips voor wat leuke setjes?

Edit: En dan nog een vraagje, ik heb dan waarschijnlijk ook van die verloopstekkers nodig van "Peugeot specifieke connector > Kabelschoentjes luidsprekers" ? Heb geen zin om in de originele bedrading te knippen.
206cc

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2011 4:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

16,5 en 10 cm zijn idd de afmetingen.
Voor de stekkers kan je zelf eventueel verloopjes maken.

Als je de standaard radio hebt kan je die het beste wisselen aan de speakers ligt het niet, tenminste van kwaliteit van geluid hoor je mij niet zeuren echter wil je meer volume dan Een andere speaker monteren houd wel rekening met inbouw diepte.

Bij de 206 kan je eventueel in de deuren de kunststof behuizing weghalen of een ring er boven op maken je hebt ruimte genoeg met de deur bekleding.

Speakers vind ik een persoonlijke keuze en ligt veel aan wat je wilt besteden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2011 5:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je reactie!

Het liefste zou ik deze voorin doen:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/7153d-mtx-t6c653/

Maar ik zit een beetje met de inbouwdiepte van de luidsprekers, de originele speakers zijn 5,5cm vond ik ergens op internet. Gaat een speaker van 5,9cm diep passen?

en dan achterin:
http://www.caraudio24.de/Lautsprecher/100-mm/Blaupunkt/Blaupunkt-Lautsprecher-GTx-402-SC::15441.html

En als radio deze combinatie:
http://www.acr-helmond.nl/shop/vmchk/60_radio_cd/mp3/bluetooth/cda-105ribt_alpine_cda-105ri_+_kce-400bt_bluetooth.html

Een Alpine CDA-150Ri + KCE-400BT

Radio + Parrot Bluetooth carkit module.

Kost een smak geld maar dan hebben we alles wel tip top in orde.

En ik ga nog even kijken naar stuurwielbedienings adapter, even kijken of ik dat nodig vind of niet, want dat kost ook zo 45 euro voor een bosje kabels en wat logica.

Laatst aangepast door frankiepankie op Ma Aug 01, 2011 8:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
206cc

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2011 4:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

die halve centimeter meer is aan de voorkant geen probleem dan leg je gewoon een mdf ring ertussen (moet je wel even zelf maken)

ik heb met de speakers het originele dat klinkt echt niet verkeerd alleen moet je wel een woofer achterin leggen (naar mijn mening).

als ik jou was zou ik eerst de radio wisselen en dan eens kijken of je echt andere speakers nodig vind.

dan heb je weet wat tientjes bespaard.

grtz,
peter

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2011 8:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En anders kan ik je wel helpen met besparen.
Ik heb van Pioneer nog een paar TS-1058 luidsprekers liggen.
Hebben destijds in mijn Peugeot 406 gezeten als achterspeakers.
Als je interesse hebt, PB maar.
cabriojojo

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2011 7:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

frankiepankie schreef:
Bedankt voor je reactie!

Het liefste zou ik deze voorin doen:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/7153d-mtx-t6c653/

Maar ik zit een beetje met de inbouwdiepte van de luidsprekers, de originele speakers zijn 5,5cm vond ik ergens op internet. Gaat een speaker van 5,9cm diep passen?

en dan achterin:
http://www.caraudio24.de/Lautsprecher/100-mm/Blaupunkt/Blaupunkt-Lautsprecher-GTx-402-SC::15441.html

En als radio deze combinatie:
http://www.acr-helmond.nl/shop/vmchk/60_radio_cd/mp3/bluetooth/cda-105ribt_alpine_cda-105ri_+_kce-400bt_bluetooth.html

Een Alpine CDA-150Ri + KCE-400BT

Radio + Parrot Bluetooth carkit module.

Kost een smak geld maar dan hebben we alles wel tip top in orde.

En ik ga nog even kijken naar stuurwielbedienings adapter, even kijken of ik dat nodig vind of niet, want dat kost ook zo 45 euro voor een bosje kabels en wat logica.

@frank. Deze radio heb ik ook en het is een geweldige radio waardoor het geluid van de originele speakers echt al stukken beter wordt. Ik heb de originele alpine besturing module en die kost 120,- euro, hiermee heb je zowel je stuurbediening als je originele display werkend.
Wat betreft jou speaker keuze, zou ik het niet doen. De genoemde speakers hebben de tweeter in de conus, terwijl de originele deze al gescheiden hebben zitten ter hoogte van je spiegel. Daarnaast vragen deze nog weer meer vermogen van de HU en die kan niet goed leveren. Er is een pioneer speaker set op de markt met originele PGA connectoren die je er zo kan in klikken welke daadwerkelijk ook verschil maakt met de originele speakers.

http://www.pioneer.eu/uk/products/25/131/201/TS-H1703/specs.html

En mogelijk ook deze.
http://www.pioneer.eu/uk/products/25/131/201/TS-Q171C/index.html

En van deze lijn zijn ook 10 cm speakers voor achter te krijgen, dat zijn volgens mij diegene die je hierboven aangeboden worden.

Zelf speel ik nog met de originele speakers, omdat dit na het afstellen met de HU en aparte sub nu naar mijn mening voldoende klinkt. Alleen als ik de muziek echt voluit zet dan zouden sommige midden tonen beter kunnen en soms met bepaalde nummers die zang en r&b bass door elkaar bevatten is het niet optimaal. Maar dan is het gewoon een kwestie van wat zachter zetten. Smile
Terug naar boven
frankiepankie

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2011 8:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga eerst kijken hoe het klinkt met de standaard speakers aangesloten op de Alpine CDA-105Ri. Mocht dat niet voldoende klinken dan ga ik wel op zoek naar andere speakers.

Nog even een vraagje, heeft de Peugeot gewoon ISO stekkers voor de radio bekabeling?
206cc

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2011 2:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

De kans is er dat je nog een verloop stekker moet kopen. En dan 1 +draad moet aansluiten.

Bij mijn cc zat deze er wonderbaarlijk al in.

Grtz,
Peter

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2011 1:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Oke, dat zal ik dan wel zien. Verloopkabel is zo gehaald bij Automat / Halfords.

Heb deze stuurwielbediening besteld: eBay UK: PEUGEOT 206 307 Steering Control Stalk Adaptor CTSPG006

Bij het betalen was het net geen 38 euro. Mooi prijsje want als je het in Nederland koopt ben je zo 60 euro kwijt, en dan heb je het specifieke snoertje voor je radio er niet eens bij

Ik hoop trouwens dat ik het allemaal kwijt kan in het dashboard, die KCE-400BT zit ook een beste kluwen met kabels aan, en dan nog allerhande verloopstekkers en stuurwielbediening e.d.

Zit er trouwens al een opening ergens in het dashboard kastje waar ik de USB kabel van de radio doorheen kan laten lopen? Radio heeft USB aan de achterkant en er zit een verlengkabel bij. Of moet ik zelf een gaatje boren?
206cc

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2011 2:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

er zitten gaten in t dashboard kastje dus kable doorvoeren moet geen probleem zijn.

indien nodig kan je ook heel t midden console verwijderen en dan je radio inbouwen dan heb je ruimte zat om te kijken waar je de kabels gaat laten.

midden console verwijderen gaat op de volgende wijze:

1. trek het kapje waar je alarmlicht schakelaar in zit voorzichtig aan de raam kant los (omhoog) en haal eventueel de stekker los (niet persee nodig)
2. aan de bovenkant van het middenstuk zie je nu als het goed is 2 torx schroeven zitten, haal deze los aan trek voorzichtig het middenconsole naar voren.

als het goed is heb je nu heel je middenconsole in je hand (bediening van airco enz zitten nog op zijn originele plaats in t dash)

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

frankiepankie schreef:
Oke, dat zal ik dan wel zien. Verloopkabel is zo gehaald bij Automat / Halfords.

Heb deze stuurwielbediening besteld: eBay UK: PEUGEOT 206 307 Steering Control Stalk Adaptor CTSPG006

Bij het betalen was het net geen 38 euro. Mooi prijsje want als je het in Nederland koopt ben je zo 60 euro kwijt, en dan heb je het specifieke snoertje voor je radio er niet eens bij

Ik hoop trouwens dat ik het allemaal kwijt kan in het dashboard, die KCE-400BT zit ook een beste kluwen met kabels aan, en dan nog allerhande verloopstekkers en stuurwielbediening e.d.

Ik heb dezelfde adapter alleen voor de JVC KD-NX 5000 en het werkt goed. Was bij mij wel wat gepuzzel omdat de permanente + (voor het geheugen) opeens weer een geschakelde werd.

Ik hoop voor je dat het allemaal in het gat past, het heeft mij heel veel moeite gekost om de radio weer fatsoenlijk in het dashboard te krijgen. Twisted Evil
Terug naar boven
cabriojojo

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2011 10:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb zelf een complete nokia carkit er nog bij hangen en dat was echt een verschrikking aangezien ik minimaal 1 meter kabel erachter heb zitten na het al inkorten van de kabels. En nu gebruik ik de carkit niet eens meer. Rolling Eyes Maargoed die zat er bij mij al in toen ik hem kocht.

Dus ja het moet passen.
Terug naar boven
frankiepankie

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2011 8:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar was ik weer. Radio inmiddels half ingebouwd. Maar ik zit een beetje met de bekabeling.

Het zijn gewoon ISO stekkers, dus het past wel.

Maar het klopt niet helemaal. Als ik de radio aansluit zoals het 'hoort' (dus rood op rood en geel op geel) dan onthoud hij de zenders niet en gaat de radio niet aan als je het contact aanzet.

Doe ik de gele draad op de rode draad in de ISO aansluiting, en de rode draad op de gele, dan werkt het wel en onthoud hij de zenders, en gaat de radio aan als je het contact aanzet.

Maar ik schrok een beetje van wat ik vond op internet. Ik kwam dit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/722922/ namelijk tegen, en daar zeggen ze dat als je niet die verloopkabel gebruikt dat je dan de meest vage storingen kan krijgen in je boordcomputer omdat je radio dan misschien een van de datalijnen als geschakelde voeding gebruikt.

De radio werkt nu dus wel, maar het zit mij niet helemaal lekker.

En er is wat veranderd aan de radio bekabeling. De lichtblauwe kabel in het ISO blok is afgeknipt, en zit aangesloten op de gele kabel die uit de kabelboom komt. Voor de duidelijkheid even een foto: http://www.uploadarchief.net/files/download/imag0146.jpg
Als ik kijk naar de adapter (bestelnr. 970686 Peugeot) die ze op dat Citroën forum noemen, dan heeft het waarschijnlijk daarmee te maken. Volgens mij is hetgene wat die adapter doet de permanente en geschakelde voeding omwisselen. Ik heb met m'n multimeter even gemeten, en de gele kabel uit de kabelboom gaat inderdaad met contact mee (maar dit zou verlichting zijn???) de blauwe kabel uit de kabelboom gaat ook met contact mee aan, maar als je contact aanzet blijft hij nog een tijdje spanning geven.

Zoals ik het heb bekeken als ik naar die adapter, en de ISO pinout (http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html) dan zou de 2x witte linksonderin m'n permanente voeding zijn, en de blauwe van de kabelboom de geschakelde voeding).

Wat denken jullie hiervan? Vooral dat de blauwe draad nog een tijdje spanning blijft geven vind ik raar.

Ik hoor het graag, want ik kan/durf nu niet echt verder met inbouwen.

Het gaat trouwens om een 206CC uit 2003. Radio die eruit kwam was een Clarion RD3, maar misschien dat de vorige eigenaar ook een andere radio erin heeft gehad en daarom de bekabeling heeft aangepast.
Raymond

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2011 9:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Op een ander forum heb ik er ook wat over geschreven misschien heb je er wat aan:

Klikerdeklik
Terug naar boven
frankiepankie

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2011 10:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt, maar jouw verhaal is net iets anders. Bij jou gaat het om het aansluiten van een stuurwiel interface (Connects2). Die heb ik ook besteld (zie hierboven ergens een post van mij voor het exacte model), en verwacht ik binnenkort ook te ontvangen.

Ik las in een van jouw berichten op dat andere forum dat bij jou de geschakelde voeding en permanente voeding ook was omgewisseld. Dit is voor mij niet belangrijk want dat valt eenvoudig te wijzigen voor mij (op m'n radio zitten van die 'kabelvorkjes' (van die bolletjes als mannetje, en een busje als vrouwtje. Ik kan even niet op de naam komen). Dat kan ik dus zo omwisselen.

Maar waar het mij om gaat is dat het bij mij bij de basis al fout gaat, omdat er aan de kabelboom is geprutst. Ik zou dus graag willen weten of mijn gedachten kloppen, d.w.z. dat de witte kabel linksonderin de ISO stekker de permanente voeding is, en de dunne lichtblauwe de geschakelde.

Ik heb het nu op die manier aangesloten namelijk, en dan werkt het wel via contactslot, maar als ik de sleutel uit het contact haal blijft de radio nog 5 minuten spelen. Dit vind ik zeer irritant. Ik vraag me daarom af of ik wel de goede draad te pakken heb.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: