| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Di Okt 13, 2009 8:01 pm Onderwerp: MP3 via de orig. radio |
|
|
Hoi, omdat ik het moe was om al mijn mp3 tjes telkens op cd's te branden ben ik gaan zoeken naar een mogelijkheid om mp3's rechtstreeks af te spelen....en wat blijkt het kan.
Er bestaat een zgn interface die op de radio wordt aangesloten. Deze "denkt" dan dat er een CD wisselaar aanwezig is .....en voila je kunt mp3's afspelen, stuurbediening werkt voor vooruit/achteruit enz.
Mooie cleane oplossing......mogelijkehden zijn combi's IPOD/AUX of USB/AUX.
Voordeel van de ipod variant is dat je ipod ook wordt opgeladen(zelfs de nieuwe types G4&g5)
Voor de CC's kan het met radio's vanaf 2004.....is je cc ouder dan kun je op marktplaats kijken voor een andere peugeot radio type RD3 uit bijvb. 307 Deze zijn niet zo duur en het mooie is dat je dashboard niet wijzigt en bovendien de stuurbediening blijft werken.
(aanmelding van de interface als cd wisselaar moet je wel bij de dealer laten doen....afhankelijk van je dealer kan dat tussen de 0,00 en de 40,00 euri kosten)
Op het kastje kun je als extra ook een blue-tooth ontvanger plaatsen waarmee je je telefoon handsfree kunt gebuiken in de auto, geluid wordt hoorbaar via de luidsprekers en een klein microfoontje zorgt voor het uitgaande geluid.
Laatst aangepast door ccfever op Wo Nov 11, 2009 1:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cabriojojo
|
Geplaatst: Vr Okt 16, 2009 10:45 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb een nieuwe radio gekocht een Alpine, omdat de standaard radio gewoon bagger is. Alleen nu zit ik met het aansluiten, want het lijkt wel of er alleen maar constante plus draden zitten en ik hem niet kan schakelen op contactslot. Weet jij hier toevallig een oplossing voor? Heb een 2003 CC
En is het trouwens nodig om zo'n plastic kader te kopen. Heb hem nog niet echt goed gepast, maar de radio lijkt wat platter/dunner te zijn?
alvast bedankt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Za Okt 17, 2009 12:00 pm Onderwerp: |
|
|
t aansluiten van een andere radio is mij bekend dat t lasig is om aantesluiten.
als t goed is zit aan je bedrading in je auto ook nog een andere stekker.
die stekker moet je tussen de andere zetten.
moeilijk uit te leggen.
dus even opzoek achter je radio of je niet nog een exra kabeltje hebt met stekker.
een extra kader was bij mijn auto/radio niet nodig maar je radio zit nu wel iets dieper in t dashboard.
groeten,
peter |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Tonee

|
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 3:16 pm Onderwerp: |
|
|
| @CCFever: kan je ook aangeven waar je het kastje vandaan hebt, of hoe het heet?? Heb ook wel interesse. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Tonee

|
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 9:24 pm Onderwerp: |
|
|
Thanks!
Zal eens gaan zoeken. _________________ 207CC Premiere |
|
| Terug naar boven |
|
 |
brugesman
|
Geplaatst: Vr Dec 10, 2010 11:59 am Onderwerp: |
|
|
Waar zit die connector van cd wisselaar ? Zit deze niet in het handschoenkastje of koffer ofzo ? Of ga ik hier serieus de mist in ?
Groeten |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Vr Dec 10, 2010 5:36 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi op de achterzijde van de radio zitten diverse aansluitingen. Je kunt in ttl 3 stekkers insteken. Als je de radio eruit haalt zie je minimaal 1 stekker ingestoken.....naast de bestaande stekker past ook de stekker voor de wisselaar en de eventuele navigatie.
De diverse stekkers zijn koppelbaar en vormen ahw 1 aansluitblok.
hoop dat het zo duidelijk is,
gr
ralf |
|
| Terug naar boven |
|
 |
piwikiwi

|
Geplaatst: Do Dec 30, 2010 11:54 am Onderwerp: |
|
|
@ ccfever:
heb jij toevallig ook de Bluetooth optie genomen?
Ik sta op het punt om zo'n Xcarlink te bestellen en ben benieuwd.
bedankt,
Paul. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Za Jan 01, 2011 2:58 am Onderwerp: |
|
|
hoi,sorry voor de late reply, ik heb idd de bt optie erbij....werkt prima, installatie appeltje eitje, kan het je zeker bij de vernieuwde en verhoogde boete tarieven aanbevelen.....grtz en happy ny
ralf |
|
| Terug naar boven |
|
 |
piwikiwi

|
Geplaatst: Za Jan 01, 2011 3:35 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info!
Euh....gebruik jij m met een iPhone of met een iPod?
Heb je dan ook een of ander leuke houder gefabriekd, of een kant en klare oplossing gebruikt? (Als je iets leuks hebt, kun je misschien een foto posten?).
Ik wilde m met een iPhone 3GS gebruiken, en wil m eigenlijk onder handbereik monteren. Bijvoorbeeld in/bij de asbak.
Bedankt en Heppie Nieuw Jeer aan alle lezers!
Paul. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Di Jan 04, 2011 2:26 pm Onderwerp: |
|
|
hoi, bij mij hangt er een ipod nano 16gb aan......houder heb ik niet....hij ligt gewoon los in het kleingeldbakje achter de as-bak......wel in een rubber beschermhoesje( 3stuks voor 1,00euro bij de xenos)
succes en ben benieuwd of de xcarlink jouw ook bevalt.......check wel je radio of die 100% geschikt is....... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
macpro

Geregistreerd op: 26 Mei 2010 Berichten: 81 Woonplaats: 3e byte rechts
|
Geplaatst: Di Jan 04, 2011 3:53 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een Brodit houder liggen voor een iPhone 3GS.
Daar kun je de stekker van de XCarLink misschien inzetten als die net zo groot is als de originele stekker van de Apple kabel.
PM maar als je interesse hebt. _________________ "I tawt I taw a puddy tat!" Tweety |
|
| Terug naar boven |
|
 |
piwikiwi

|
Geplaatst: Wo Jan 05, 2011 12:59 am Onderwerp: |
|
|
@ccfever: Bedankt, moet de radio idd nog ff uitbouwen om dat te checken.
@macpro: Bedankt, heb een pm gestuurd.
Groeten,
Paul. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
piwikiwi

|
Geplaatst: Wo Jan 05, 2011 2:57 pm Onderwerp: |
|
|
@#$!!@&$%$#^&!!!
Bagger! Mijn cc'tje (uit 2006) heeft net die Clarion PU-2471A(J) radio die niet compatible is.
Kent iemand nog een andere optie, anders dan die Xcarlink? Ik heb al even op Marktplaats gekeken naar andere radios maar dan wordt het project toch ineens een heel stuk duurder als ik vasthoud aan die Xcarlink optie.
takke...  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|