MP3 via de orig. radio

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

MP3 via de orig. radio

Bericht door ccfever » 13-10-2009 20:01

Hoi, omdat ik het moe was om al mijn mp3 tjes telkens op cd's te branden ben ik gaan zoeken naar een mogelijkheid om mp3's rechtstreeks af te spelen....en wat blijkt het kan.
Er bestaat een zgn interface die op de radio wordt aangesloten. Deze "denkt" dan dat er een CD wisselaar aanwezig is .....en voila je kunt mp3's afspelen, stuurbediening werkt voor vooruit/achteruit enz.
Mooie cleane oplossing......mogelijkehden zijn combi's IPOD/AUX of USB/AUX.
Voordeel van de ipod variant is dat je ipod ook wordt opgeladen(zelfs de nieuwe types G4&g5)

Voor de CC's kan het met radio's vanaf 2004.....is je cc ouder dan kun je op marktplaats kijken voor een andere peugeot radio type RD3 uit bijvb. 307 Deze zijn niet zo duur en het mooie is dat je dashboard niet wijzigt en bovendien de stuurbediening blijft werken.

(aanmelding van de interface als cd wisselaar moet je wel bij de dealer laten doen....afhankelijk van je dealer kan dat tussen de 0,00 en de 40,00 euri kosten)
Op het kastje kun je als extra ook een blue-tooth ontvanger plaatsen waarmee je je telefoon handsfree kunt gebuiken in de auto, geluid wordt hoorbaar via de luidsprekers en een klein microfoontje zorgt voor het uitgaande geluid.
CC's make the world a better place!

cabriojojo
Berichten: 75
Lid geworden op: 30-07-2009 08:05

Bericht door cabriojojo » 16-10-2009 22:45

Ik heb een nieuwe radio gekocht een Alpine, omdat de standaard radio gewoon bagger is. Alleen nu zit ik met het aansluiten, want het lijkt wel of er alleen maar constante plus draden zitten en ik hem niet kan schakelen op contactslot. Weet jij hier toevallig een oplossing voor? Heb een 2003 CC

En is het trouwens nodig om zo'n plastic kader te kopen. Heb hem nog niet echt goed gepast, maar de radio lijkt wat platter/dunner te zijn?

alvast bedankt.

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 17-10-2009 12:00

t aansluiten van een andere radio is mij bekend dat t lasig is om aantesluiten.

als t goed is zit aan je bedrading in je auto ook nog een andere stekker.
die stekker moet je tussen de andere zetten.

moeilijk uit te leggen.

dus even opzoek achter je radio of je niet nog een exra kabeltje hebt met stekker.

een extra kader was bij mijn auto/radio niet nodig maar je radio zit nu wel iets dieper in t dashboard.

groeten,
peter
Afbeelding

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 29-01-2010 14:16

@CCFever: kan je ook aangeven waar je het kastje vandaan hebt, of hoe het heet?? Heb ook wel interesse.
207CC Premiere

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

mp3 icm RD3

Bericht door ccfever » 29-01-2010 17:30

hoi, het kastje heet xcarlink2 en ik heb het in duitsland besteld via Ebay bij de firma maxxcount. Afhandeling verliep uiterst soepel. Inbouw is erg makkelijk en binnen 5 minuten te doen. Je moet alleen in de gaten houden welk type radio je in de CC hebt.....bij sommige versies uit de eerste bouwjaren werktr het blijkbaar niet. De aanduiding PU......vind je op de radio. Als je radio geschikt is plug je het kastje in op de plaats waar normaal de wisselaar aangesloten wordt. Je moet dan wel nog even bij de dealer langs om een cd wisselaar in je systeem aan te melden.
Het kastje is in 2 varianten nl IPOD+aux of usb+SD+aux, voordeel van variant 1 is dat je ipod wordt opgeladen tijdens het gebruik.
Onderstaand de link naar maxxcount
http://www.maxxcount.de/maxxcount/CMS/C ... Language=D

aankoop via ebay scheelt iets in prijs(billiger, we blijven nederlanders..)
http://cgi.ebay.de/XCarLink-2-USB-SD-AU ... 35a68ff93d

groetjes en succes ermee,
CCFever
CC's make the world a better place!

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 03-02-2010 20:24

Thanks!

Zal eens gaan zoeken.
207CC Premiere

brugesman
Berichten: 18
Lid geworden op: 14-05-2009 20:22

Bericht door brugesman » 10-12-2010 10:59

Waar zit die connector van cd wisselaar ? Zit deze niet in het handschoenkastje of koffer ofzo ? Of ga ik hier serieus de mist in ?

Groeten

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 10-12-2010 16:36

Hoi op de achterzijde van de radio zitten diverse aansluitingen. Je kunt in ttl 3 stekkers insteken. Als je de radio eruit haalt zie je minimaal 1 stekker ingestoken.....naast de bestaande stekker past ook de stekker voor de wisselaar en de eventuele navigatie.
De diverse stekkers zijn koppelbaar en vormen ahw 1 aansluitblok.

hoop dat het zo duidelijk is,
gr
ralf
CC's make the world a better place!

piwikiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-11-2010 19:20

Bericht door piwikiwi » 30-12-2010 10:54

@ ccfever:

heb jij toevallig ook de Bluetooth optie genomen?

Ik sta op het punt om zo'n Xcarlink te bestellen en ben benieuwd.

bedankt,
Paul.

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 01-01-2011 01:58

hoi,sorry voor de late reply, ik heb idd de bt optie erbij....werkt prima, installatie appeltje eitje, kan het je zeker bij de vernieuwde en verhoogde boete tarieven aanbevelen.....grtz en happy ny
ralf
CC's make the world a better place!

Plaats reactie