Coupé Cabrio Fans Forumindex Coupé Cabrio Fans
Dit is dé ontmoetingsplaats voor echte CC-liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

MP3 via de orig. radio
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Okt 13, 2009 8:01 pm    Onderwerp: MP3 via de orig. radio Reageren met citaat

Hoi, omdat ik het moe was om al mijn mp3 tjes telkens op cd's te branden ben ik gaan zoeken naar een mogelijkheid om mp3's rechtstreeks af te spelen....en wat blijkt het kan.
Er bestaat een zgn interface die op de radio wordt aangesloten. Deze "denkt" dan dat er een CD wisselaar aanwezig is .....en voila je kunt mp3's afspelen, stuurbediening werkt voor vooruit/achteruit enz.
Mooie cleane oplossing......mogelijkehden zijn combi's IPOD/AUX of USB/AUX.
Voordeel van de ipod variant is dat je ipod ook wordt opgeladen(zelfs de nieuwe types G4&g5)

Voor de CC's kan het met radio's vanaf 2004.....is je cc ouder dan kun je op marktplaats kijken voor een andere peugeot radio type RD3 uit bijvb. 307 Deze zijn niet zo duur en het mooie is dat je dashboard niet wijzigt en bovendien de stuurbediening blijft werken.

(aanmelding van de interface als cd wisselaar moet je wel bij de dealer laten doen....afhankelijk van je dealer kan dat tussen de 0,00 en de 40,00 euri kosten)
Op het kastje kun je als extra ook een blue-tooth ontvanger plaatsen waarmee je je telefoon handsfree kunt gebuiken in de auto, geluid wordt hoorbaar via de luidsprekers en een klein microfoontje zorgt voor het uitgaande geluid.

Laatst aangepast door ccfever op Wo Nov 11, 2009 1:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
cabriojojo

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2009 10:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een nieuwe radio gekocht een Alpine, omdat de standaard radio gewoon bagger is. Alleen nu zit ik met het aansluiten, want het lijkt wel of er alleen maar constante plus draden zitten en ik hem niet kan schakelen op contactslot. Weet jij hier toevallig een oplossing voor? Heb een 2003 CC

En is het trouwens nodig om zo'n plastic kader te kopen. Heb hem nog niet echt goed gepast, maar de radio lijkt wat platter/dunner te zijn?

alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
206cc

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2009 12:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

t aansluiten van een andere radio is mij bekend dat t lasig is om aantesluiten.

als t goed is zit aan je bedrading in je auto ook nog een andere stekker.
die stekker moet je tussen de andere zetten.

moeilijk uit te leggen.

dus even opzoek achter je radio of je niet nog een exra kabeltje hebt met stekker.

een extra kader was bij mijn auto/radio niet nodig maar je radio zit nu wel iets dieper in t dashboard.

groeten,
peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Tonee

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 3:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@CCFever: kan je ook aangeven waar je het kastje vandaan hebt, of hoe het heet?? Heb ook wel interesse.
Terug naar boven
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 6:30 pm    Onderwerp: mp3 icm RD3 Reageren met citaat

hoi, het kastje heet xcarlink2 en ik heb het in duitsland besteld via Ebay bij de firma maxxcount. Afhandeling verliep uiterst soepel. Inbouw is erg makkelijk en binnen 5 minuten te doen. Je moet alleen in de gaten houden welk type radio je in de CC hebt.....bij sommige versies uit de eerste bouwjaren werktr het blijkbaar niet. De aanduiding PU......vind je op de radio. Als je radio geschikt is plug je het kastje in op de plaats waar normaal de wisselaar aangesloten wordt. Je moet dan wel nog even bij de dealer langs om een cd wisselaar in je systeem aan te melden.
Het kastje is in 2 varianten nl IPOD+aux of usb+SD+aux, voordeel van variant 1 is dat je ipod wordt opgeladen tijdens het gebruik.
Onderstaand de link naar maxxcount
http://www.maxxcount.de/maxxcount/CMS/CMS.aspx?ClientID=wf5f4eab0f-3d85-4652-af71-2554e6b5e174&SiteID=8&GroupID=0&Status=2D8B988298A6A8A6A0969E9AA4998F8B84A696A9A7AEA6&Language=D

aankoop via ebay scheelt iets in prijs(billiger, we blijven nederlanders..)
http://cgi.ebay.de/XCarLink-2-USB-SD-AUX-MP3-Radio-Adapter-Peugeot-RD3_W0QQitemZ230427719997QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Autoradios?hash=item35a68ff93d

groetjes en succes ermee,
CCFever
Terug naar boven
Tonee

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 9:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thanks!

Zal eens gaan zoeken.
brugesman

BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2010 11:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar zit die connector van cd wisselaar ? Zit deze niet in het handschoenkastje of koffer ofzo ? Of ga ik hier serieus de mist in ?

Groeten
Terug naar boven
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2010 5:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi op de achterzijde van de radio zitten diverse aansluitingen. Je kunt in ttl 3 stekkers insteken. Als je de radio eruit haalt zie je minimaal 1 stekker ingestoken.....naast de bestaande stekker past ook de stekker voor de wisselaar en de eventuele navigatie.
De diverse stekkers zijn koppelbaar en vormen ahw 1 aansluitblok.

hoop dat het zo duidelijk is,
gr
ralf
Terug naar boven
piwikiwi

BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2010 11:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@ ccfever:

heb jij toevallig ook de Bluetooth optie genomen?

Ik sta op het punt om zo'n Xcarlink te bestellen en ben benieuwd.

bedankt,
Paul.
Terug naar boven
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2011 2:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi,sorry voor de late reply, ik heb idd de bt optie erbij....werkt prima, installatie appeltje eitje, kan het je zeker bij de vernieuwde en verhoogde boete tarieven aanbevelen.....grtz en happy ny
ralf
Terug naar boven
piwikiwi

BerichtGeplaatst: Za Jan 01, 2011 3:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de info!

Euh....gebruik jij m met een iPhone of met een iPod?

Heb je dan ook een of ander leuke houder gefabriekd, of een kant en klare oplossing gebruikt? (Als je iets leuks hebt, kun je misschien een foto posten?).

Ik wilde m met een iPhone 3GS gebruiken, en wil m eigenlijk onder handbereik monteren. Bijvoorbeeld in/bij de asbak.

Bedankt en Heppie Nieuw Jeer aan alle lezers!

Paul.
Terug naar boven
ccfever
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jan 04, 2011 2:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hoi, bij mij hangt er een ipod nano 16gb aan......houder heb ik niet....hij ligt gewoon los in het kleingeldbakje achter de as-bak......wel in een rubber beschermhoesje( 3stuks voor 1,00euro bij de xenos)

succes en ben benieuwd of de xcarlink jouw ook bevalt.......check wel je radio of die 100% geschikt is.......
Terug naar boven
macpro

BerichtGeplaatst: Di Jan 04, 2011 3:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nog een Brodit houder liggen voor een iPhone 3GS.
Daar kun je de stekker van de XCarLink misschien inzetten als die net zo groot is als de originele stekker van de Apple kabel.
PM maar als je interesse hebt.
piwikiwi

BerichtGeplaatst: Wo Jan 05, 2011 12:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@ccfever: Bedankt, moet de radio idd nog ff uitbouwen om dat te checken.

@macpro: Bedankt, heb een pm gestuurd.

Groeten,

Paul.
Terug naar boven
piwikiwi

BerichtGeplaatst: Wo Jan 05, 2011 2:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@#$!!@&$%$#^&!!!

Bagger! Mijn cc'tje (uit 2006) heeft net die Clarion PU-2471A(J) radio die niet compatible is.

Kent iemand nog een andere optie, anders dan die Xcarlink? Ik heb al even op Marktplaats gekeken naar andere radios maar dan wordt het project toch ineens een heel stuk duurder als ik vasthoud aan die Xcarlink optie.

takke... Evil or Very Mad
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: