| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Lieselot

|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 5:19 pm Onderwerp: Navigatiesysteem |
|
|
Hallo, Na een half jaartje in een "gewone" auto te hebben moeten rijden, zijn we nu weer in het bezit van een cabrio en wel een 206CC.
Daar wij al menig cabrio hebben versleten, weten wij uit ervaring dat een los navigatiesysteem een "crime" is qua kijk-comfort.
Daar je met de kap open, heel slecht op het scherm kunt kijken.
Nu willen wij een nieuw navigatiesysteem gaan kopen.
Heeft iemand van jullie een goed advies welke we het beste kunnen nemen? We willen graag weer een los systeem. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 6:14 pm Onderwerp: |
|
|
ik hang mijn navigatie altijd op de telefoon houder. langs de airco bediening. dit is een accesoire die je op marktplaats nog wel kan vinden af en toe.
ik vind t niks om zo'n geval in mijn zicht te hebben. ik kijk een keertje naar beneden als de instructie niet duidelijk is of ik roep tegen mijn vriendin waar moet ik afslaan.
ik heb dus een telefoon met navigatie erop (tomtom)
ik hoop dat ik je iets geholpen heb.
groeten,
peter _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Roel
|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 6:15 pm Onderwerp: |
|
|
Het hangt beetje af wat je budget is, maar zelf heb ik een TomTom 940 navigatiesysteem, heeft mij toen 130 euro gekost, kreeg kortingen via anwb en waardebonnen.
3 maanden live traffic functies gehad, zoals actuele file meldingen.... En 2 jaar gratis kaart updates en je kunt kaart correcties uitvoeren en uploaden om te delen met andere TomTom gebruikers.
Werkt op zich niet verkeerd, maar word een dure bedoeling als die live functies altijd wilt behouden.
Maar ook zonder die live functies werkt het systeem goed. Grote pluspunt was dat je met spraakherkenning het hele TomTom navigatiesysteem kan bedienen.
Daarvoor had ik een Garmin navigatie systeem en dit viel me zeer zeker ook niet tegen, grote voordeel vond ik wel dat Garmin vaak iets betere kaart-updates had dan TomTom. Nou weet ik niet hoe dit tegenwoordig is.
En ben volledig met je eens Peter, zelf heb ik hem ook altijd rond de middenconsole hangen net boven de radio. Ik ga toch altijd op de gesproken route beschrijving af, en als ik even twijfel dan kijk ik wel even op scherm. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lieselot

|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 6:37 pm Onderwerp: |
|
|
| Roel schreef: |
Het hangt beetje af wat je budget is, maar zelf heb ik een TomTom 940 navigatiesysteem, heeft mij toen 130 euro gekost, kreeg kortingen via anwb en waardebonnen.
3 maanden live traffic functies gehad, zoals actuele file meldingen.... En 2 jaar gratis kaart updates en je kunt kaart correcties uitvoeren en uploaden om te delen met andere TomTom gebruikers.
Werkt op zich niet verkeerd, maar word een dure bedoeling als die live functies altijd wilt behouden.
Maar ook zonder die live functies werkt het systeem goed. Grote pluspunt was dat je met spraakherkenning het hele TomTom navigatiesysteem kan bedienen.
Daarvoor had ik een Garmin navigatie systeem en dit viel me zeer zeker ook niet tegen, grote voordeel vond ik wel dat Garmin vaak iets betere kaart-updates had dan TomTom. Nou weet ik niet hoe dit tegenwoordig is.
En ben volledig met je eens Peter, zelf heb ik hem ook altijd rond de middenconsole hangen net boven de radio. Ik ga toch altijd op de gesproken route beschrijving af, en als ik even twijfel dan kijk ik wel even op scherm. |
Maar dát (het op het scherm kijken) vind ik nou juist bij een cabrio een crime!
Je ziet niets op het scherm. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 7:23 pm Onderwerp: |
|
|
hoi Lieselot,
wij hebben garmin Nüvi en rijden daar al jaren naar tevredenheid mee. Het niet af kunnen lezen van het display herken ik helemaal niet...nog nooit last van gahad.
Betreffende Garmin is het idd zo dat je voor een 1-malig bedrag kaartupdates kunt downloaden zolang je het apparaat hebt.
gr
ccfever |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Roel
|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
| Lieselot schreef: |
Nooit last van gehad, even helderheid bijgesteld en ik kan alles goed aflezen.
Zou dat toch geen uitkomst bieden dan kan je er zelfs een soort van zonnekap bij kan krijgen, in iedergeval voor de TomTom wel.
Kijk maar eens op google of marktplaats. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lieselot

|
Geplaatst: Di Jun 01, 2010 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
| Roel schreef: |
| Lieselot schreef: |
Nooit last van gehad, even helderheid bijgesteld en ik kan alles goed aflezen.
Zou dat toch geen uitkomst bieden dan kan je er zelfs een soort van zonnekap bij kan krijgen, in iedergeval voor de TomTom wel.
Kijk maar eens op google of marktplaats. |
He Roel,
Ik heb een Navman 750 en daar kan ik (helaas) geen zonnenklep voor koper. Sterker nog, ik kan er helemaal niets voor kopen.
Onze vorige cabrio is uitgebrand en daarin zaten de houder e.d. van de Navman. Niets meer te koop!
Gelukkig paste hij een universele houder. 12volt oplader...ook niet meer te koop! Erg onhandig bij langere afstanden.
Vandaar dat we een nieuwe willen kopen maar dan niet het probleem van een "onleesbaar" scherm willen hebben. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Karina Site Admin

|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 8:11 am Onderwerp: |
|
|
Ha Lieselot,
Zoals CCFever aangeeft hebben wij nooit problemen met onze nuvi (plus die heeft het grote voordeel dat je er makkelijk mooie routes mee kunt rijden ( zelf achter pc voorbereiden, downloaden of zie ook bijv. http://peugeotccfans.forum2go.nl/onroute-voor-garmin-toestellen-t242.html ).
Als je echt bang bent voor het kunnen aflezen van het scherm zou je altijd nog naar navigatiesystemen kunnen kijken die voor motorrijders bedoeld zijn. Want die hebben natuurlijk ook een goed afleesbaar scherm nodig. Wellicht nog meer iv.m. hun helm.
Zowel TomTom (bijv. TT rider) als Garmin (bijv. de nuvi 550 en de Zumo serie) hebben die. Wel betaal je dan wellicht ook extra voor motoropties als waterdicht zijn.
Voor de kaartupdates die Roel aangeeft, heeft in elk geval Garmin overigens op dit moment een aantrekkelijk aanbod. Voor € 119,-- eenmalig ontvang je, zolang je het toestel hebt, 3 tot 4 keer per jaar een kaartupdate. Vaak zijn er in combi met de aanschaf van een toestel ook nog interessante aanbiedingen hierop.
Zoals gezegd wij zijn volledig tevreden met de afleesbaarheid van onze nuvi 760 (opvolger is nuvi 765).
En als je een echt deskundig navigatiesysteem-advies wil dan verwijs ik je naar het forum http://forum.gps.nl/index.php . Daar staat ontzettend veel op en je kunt ook vragen stellen.
Veel succes met het uitzoeken.
groetjes Karina _________________ Kennis brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal. (Einstein) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lieselot

|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 4:44 pm Onderwerp: |
|
|
| Karina schreef: |
Ha Lieselot,
Zoals CCFever aangeeft hebben wij nooit problemen met onze nuvi (plus die heeft het grote voordeel dat je er makkelijk mooie routes mee kunt rijden ( zelf achter pc voorbereiden, downloaden of zie ook bijv. http://peugeotccfans.forum2go.nl/onroute-voor-garmin-toestellen-t242.html ).
Als je echt bang bent voor het kunnen aflezen van het scherm zou je altijd nog naar navigatiesystemen kunnen kijken die voor motorrijders bedoeld zijn. Want die hebben natuurlijk ook een goed afleesbaar scherm nodig. Wellicht nog meer iv.m. hun helm.
Zowel TomTom (bijv. TT rider) als Garmin (bijv. de nuvi 550 en de Zumo serie) hebben die. Wel betaal je dan wellicht ook extra voor motoropties als waterdicht zijn.
Voor de kaartupdates die Roel aangeeft, heeft in elk geval Garmin overigens op dit moment een aantrekkelijk aanbod. Voor € 119,-- eenmalig ontvang je, zolang je het toestel hebt, 3 tot 4 keer per jaar een kaartupdate. Vaak zijn er in combi met de aanschaf van een toestel ook nog interessante aanbiedingen hierop.
Zoals gezegd wij zijn volledig tevreden met de afleesbaarheid van onze nuvi 760 (opvolger is nuvi 765).
En als je een echt deskundig navigatiesysteem-advies wil dan verwijs ik je naar het forum http://forum.gps.nl/index.php . Daar staat ontzettend veel op en je kunt ook vragen stellen.
Veel succes met het uitzoeken.
groetjes Karina |
Hallo Karina,
Nou, advies en informatie genoeg. Ga er na de vakantie (een bekend adres dus hopenlijk geen Navman nodig) mee aan de slag.
Eerst genieten van onze nieuwste cabrio
Mijn motto: Waarom het wiel uitvinden als hij allang bestaat!
En je ziet..........het werkt!
Dank en groetjes
Lieselot |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Karina Site Admin

|
Geplaatst: Vr Jun 04, 2010 5:30 pm Onderwerp: |
|
|
Helemaal eens met je motto.
Fijne vakantie en geniet van je cabrio! _________________ Kennis brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal. (Einstein) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rijk
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|