| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
cabriojojo
|
Geplaatst: Zo Aug 07, 2011 12:38 pm Onderwerp: Nieuwe uitlaat: middendemper en einddemper |
|
|
Ik rij nu alweer 2 jaar met volle tevredenheid mijn 206cc 2.0 16V alleen de uitlaat is nu aan vervanging toe. De middendemper is afgescheurd bij de koppeling van de einddemper. Schijnt een standaard probleem te zijn na x aantal jaartjes.
In principe is de einddemper nog wel redelijk goed zo op het eerste oog, maar dit weet je pas zeker als je hem eronder vandaan haalt natuurlijk. Volgens mij heeft de einddemper een hele dikke kraal die niet zomaar wegrot.
Nu ben ik beetje op zoek gegaan naar een alternatief, maar veel meer dan van Supersprint kan ik niet vinden en dat zijn in feite alleen maar herrie pijpen. Eigenlijk wil ik gewoon een RVS middendemper en einddemper, maar zonder de onnodige herrie. Prestatie "verhoging" en nonsens interesseert me ook niet. Hij moet gewoon goed passen en er netjes uitzien.
Iemand een idee of er dan nog merken zijn die in aanmerking komen voor RVS? Ik hoef geen custom made systeem, want dat vind ik qua prijs niet aantrekkelijk.
Momenteel is de einddemper van Walker en de middendemper is ook van dit merk volgens mij, klopt het dat dit origineel OEM spul is? Indien RVS niet makkelijk te verkrijgen is als bestaand systeem dan zal ik gewoon een stalen vervanging nemen. Hebben jullie nog ervaring met Walker of Bosal of Romax? Zit er nog echt kwaliteitsverschil tussen de merken en qua pasvorm over het algemeen?
Ben benieuwd of jullie hier wat ervaring mee hebben. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cabriojojo
|
Geplaatst: Zo Aug 14, 2011 11:15 am Onderwerp: |
|
|
Heb gezocht naar tig merken, maar niets kunnen vinden. Daarom zit er vanaf gisteren een nieuwe Bosal middendemper onder. Met een half uurtje zat hij eronder. Liep dus voorspoedig het vervangen.
De pijp die er vanaf kwam was vermoedelijke nog de originele middenpijp en heeft het goed uitgehouden dus al die jaren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|