| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
firecc

|
Geplaatst: Di Mei 17, 2011 2:50 pm Onderwerp: schudden en afslaan |
|
|
Hallo iedereen, na een 406 en een 307 staat er sindskort een 206cc 2.0 16v Roland Garros uit 2002 op mijn garagepad, 85.000 op de teller. Distributie + multi vervangen.
Na een kleine 1000 duizend kilometer gereden te hebben valt het me op dat de auto bij een koude motor schudt.
Ook slaat de motor wel eens af als je van hoge toeren terugschakelt naar de 1e versnelling. Bijvoorbeeld bij een verkeerslicht. Soms blijft de motor net draaien maar dreigt af te slaan. De motor is dan wel warm.
Onlangs gaf de auto de melding 'storing katalysator' en was niet vooruit te branden. Even de accu afgekoppeld en daarna was het 'probleem' voorbij.
Ik heb al het een en ander gelezen, en zie dat het soortgelijke klachten vaker voorkomen.
Kan het te maken hebben met de het filter of luchtdrukhoeveelheidsmeter?
Ook las ik zaken als 'op 3 cilinders lopen' en defecte bobine.
Alle info welkom |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Wo Mei 18, 2011 9:22 pm Onderwerp: |
|
|
ik denk dat je gasklephuis vervuild is.
tenminste dat heb ik geregeld gelezen op diverse forums.
groeten,
peter _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
firecc

|
Geplaatst: Do Mei 19, 2011 11:28 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook één en ander gelezen. Gasklephuis keert steeds terug. Ook lees ik dat het schoonmaken ervan zelf te doen is.
Iemand ervaring?
Ook lees ik veelvuldig dat de stappenmotor vervuild zou kunnen zijn. Geldt hiervoor hetzelfde? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
firecc

|
Geplaatst: Do Mei 19, 2011 11:38 pm Onderwerp: |
|
|
| firecc schreef: |
Ik heb ook één en ander gelezen. Gasklephuis keert steeds terug. Ook lees ik dat het schoonmaken ervan zelf te doen is.
Iemand ervaring?
Ook lees ik veelvuldig dat de stappenmotor vervuild zou kunnen zijn. Geldt hiervoor hetzelfde? |
Nog even verder gezocht en lees dat er geen stappenmotor op de mijne zit. Maar een andere stationaire regeling. Weer iets wijzer
Denk dat ik maar even bij de garage langs ga als ik lees over opnieuw inregelen en het lastige openen van de behuizing. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
firecc

|
Geplaatst: Wo Mei 25, 2011 12:18 am Onderwerp: |
|
|
Vandaag nog even bij een Peugeot garage vrijblijvend geïnformeerd.
Volgens de monteur heeft het 9 van de 10 keer te maken met te dikke olie. Navraag leert mij dat er 5W40 in zit.
Remedie; reinigen blok, nieuwe olie en eventueel ook Forté voor de kleppenstoters.
Het gasklephuis leek de monteur sterk, aangezien de auto dan ook geen goede gasrespons zou moeten hebben.
Ook meteen gebeld met degene die de auto geleverd heeft, hij is van mening dat het probleem zit in het gasklephuis.
Dus ja; wie heeft er gelijk? Beide kunnen geen kwaad, maar eerst maar eens het gasklephuis laten reinigen. Gaat komende week gebeuren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
firecc

|
Geplaatst: Wo Jun 15, 2011 3:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Het gasklephuis is schoongemaakt. Resultaat? Geen enkel verschil bij een koude motor. Zo mogelijk schudt de motor nog harder |
|
| Terug naar boven |
|
 |
frankiepankie

|
Geplaatst: Ma Aug 01, 2011 5:00 pm Onderwerp: |
|
|
Zou het schudden misschien door (versleten) motorsteunen/rubbers kunnen komen? _________________ Peugeot 206CC 1.6 16V Zwart (2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
firecc

|
Geplaatst: Ma Feb 20, 2012 9:26 pm Onderwerp: |
|
|
| De auto is niet meer in mijn bezit. Bedankt voor alle aangedragen oplossingen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|