Coupé Cabrio Fans Forumindex Coupé Cabrio Fans
Dit is dé ontmoetingsplaats voor echte CC-liefhebbers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Sissend rempedaal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frankiepankie

BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2011 7:08 pm    Onderwerp: Sissend rempedaal Reageren met citaat

Het rempedaal in onze 206 CC maakt een sissend geluid. Als je hem dan tijdens het rijden heel eventjes aantikt is het over.

Het sissen begint vaak zomaar ineens na het rijden, dus niet direct zodra je het pedaal los laat.

Ik ben er vrij zeker van dat er iets kapot is, maar wat?
206cc

BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2011 8:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een kennis / clublid heeft het zelfde gehad.
De rembekrachtiger was kapot en deze moets dus vervangen worden,
Zij hadden gekozen voor een 2 dehandse maar let goed op dat je t zelfde onderdeel nummer pakt anders is werking en passing niet gegarandeerd.

Het is niet aan te raden dit zelf te vervangen, of je moet weten hoe je remmen ontlucht enz.

Groeten,
Peter

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2011 4:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Oke...

Op internet even gekeken hoe je de rembekrachtiger kan testen. Ze zeggen dat je dan bij uitgeschakelde motor de rem een keer of 5 moet intrappen, en bij de laatste keer ingetrapt houden. Dan de motor starten, en als de rembekrachtiger goed werkt zou je het pedaal een stukje weg moeten voelen zakken. Dit doet hij inderdaad.

Ik ging onder de motorkap even kijken naar de rembekrachtiger, en zag dat er linksbovenin (als je voor de auto staat) op de rembekrachtiger een slang naar het blok loopt (boven in naar het blok). Deze zat op de rembekrachtiger met een stukje dikker slang eromheen, en met een slangklem vast. Dit kon ik een beetje heen en weer bewegen, en ik kon de slangklem nog een paar slagen aandraaien.

Ik merkte dat tijdens het starten net met koude motor hij ook moeilijk stationair bleef draaien, en de toerenteller schommelde heel onrustig onder de 1000 toeren. Dit zou volgens internet ook te maken kunnen hebben met het remsysteem, omdat het blok dan valse lucht trekt. Ik hoop dat het aandraaien van de slangklem het probleem heeft verholpen.

De rembekrachtiger zag er nog vrij nieuw uit (hoeft natuurlijk niks te zeggen over hoe hij van binnen functioneerd)

Jullie nog verdere tips/tricks?
frankiepankie

BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2011 12:28 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Afgelopen zaterdag bij de gratis Peugeot wintercheck geweest, en daar ter plekke gelijk maar even gevraagd aan een monteur.

Hij dacht aan een lekke hoofdremcilinder. De remmen waren ook onderdeel van die wintercheck, dus hij is ook op zo'n rollerbank/rembank geweest. Hij remde prima zei de monteur, dus ik moest het eerst nog maar even aankijken volgens hem.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Coupé Cabrio Fans Forumindex -> 206 CC techniek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: