| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
nickros
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2010 9:41 pm Onderwerp: standaard audio |
|
|
ik heb sinds kort een 206 cc uit 2002, nou zit hier een standaard radio in en standaard speaker enz.
mijn speakers achter storen nogal, dus ik wil ze vervangen.
nou is mijn vraag of iemand weet of het ook mogelijk is om grotere speakers dan 10cm in het achterpaneel te krijgen.
en de speakers in de deur zijn dat 16,5 cm speakers?
mvg Nick |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Za Apr 24, 2010 10:08 pm Onderwerp: |
|
|
oe goeie vraag ik weet er geen antwoord op, ligt t storen niet aan de radio/aansluitingen?
ik heb namenlijk ook alles origineel er in zitten, maar wel een andere radio het geluid van de origi radio vond ik zwaar tegen vallen dus heb ik er een andere in gezet. ook heb ik een wooferkist in mijn kofferbak gemaakt.
ik vind dat de origi speakers niet tegen vallen en ik zet mijn radio echt hard. bij mij stoort of kraakt er niet (alleen de deurpanelen rammelen wat)
groeten,
peter |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nickros
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2010 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
ja ik zit ook denken om een andere radio erin te zetten, misschien dat het geluid dan al iets beter is,
ik wil wel een radio waarbij ik me stuurbediening kan behouden,
welke radio heb jij erin zitten peter?
groet nick |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Za Apr 24, 2010 11:34 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb er een jvc radio in zitten. met dvd speler beetje onzin maar wel eens leuk wel makkelijk om veel liedjes op een dvd te branden.
pioneer heeft in ieder geval een interface voor de stuurbediening van peugeot van jvc weet ik het niet ik verwacht van wel.
die stuurbediening vind ik onzin de knoppen van de radio zijn even ver weg als dat je bij de stuurbediening komt.
groeten
peter |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vvantrigt Gast
|
Geplaatst: Di Apr 27, 2010 8:43 pm Onderwerp: Re: standaard audio |
|
|
| nickros schreef: |
nou is mijn vraag of iemand weet of het ook mogelijk is om grotere speakers dan 10cm in het achterpaneel te krijgen.
en de speakers in de deur zijn dat 16,5 cm speakers?
|
hey,
ik heb het nagevraagd bij de garage omdat ik er niet veel over kon vinden en 10 cm achter en 16.5 cm voor is inderdaad zo.
Ze vertelde me ook dat de 10 cm niet echt groter kan in verband met de behuizing. ik heb zelf nog geen kapjes los getrokken om te kijken of dit inderdaad zo is.
zelf vind ik de kwaliteit van de luidsprekers best goed maar wil wel meer bass in m'n auto. ik wil dit realiseren met 1 of 2 Pioneer TS-WX210A subs. iemand hier trouwens ervaringen mee?
Groetjes, Vincent |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Di Apr 27, 2010 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb zelf een 12 inch woofer in mijn kofferbak liggen, in een op de auto op maat gemaakte kist (zelfbouw) en het geluid is zeer goed.
ik heb links van mijn woofer een condensator en rechts de versterker.
voedingskabels via links en audio (rca) via rechts. dit om te zorgen dat t signaal niet gestoord word.
maar dat is volgens mij met zo'n woofer als jij wilt gaan gebruiken niet echt nodig. ligt eraan of je de koffer ruimte echt noig hebt anders kan je ook gewoon een kist maken van mdf en dan netjes bekleden.
eventueel kan ik wel een keer een paar foto's posten.
grtz,
peter |
|
| Terug naar boven |
|
 |
vvantrigt Gast
|
Geplaatst: Di Apr 27, 2010 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
Foto's zijn natuurlijk altijd welkom.
In princiepe heb ik niet super veel ruimte nodig maar ik wil het liefst iets kleins van goede kwaliteit en anders een kist die er makkelijk uit kan als dit nodig is. Meestal is dit 2 draadjes los maken dus dat moet geen probleem zijn lijkt me...
Groetjes,
Vincent |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cabriojojo
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2010 9:33 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb een alpine radio CDA105 ri dacht ik met een alpine interface module voor het behoud van stuurbediening en weergave op het display van muziek en radio zenders. (2003 model) Interface module kost 120 euro. radio was 220.
Jij kan een goedkopere module nemen van 70 euro dacht ik voor alleen behoud van je stuurbediening.
Zelf ga ik de standaard speakers nog vervangen voor pasklare Pioneer speakers die je gewoon op de originele stekkers klikt. Originele radio is zwaar kut gewoon. Dus met andere radio wordt het al wel beter.
Ik ga nu ook voor een sub in de kofferbak omdat ik dit spul nog allemaal heb liggen. Maar anders was ik ook voor de pioneer gegaan die jij noemt. Alleen onder de stoel pas hij niet volgens mij. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rijk
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Di Apr 03, 2012 10:17 pm Onderwerp: |
|
|
die had ik wel ooit van de dealer mee gekregen maar die is in de oud papier bak verdwenen, woon je in de buurt van bladel / eindhoven of tilburg kan ik wel een keer mee kijken. je moet ook al t plastic los halen om je gasveren te vervangen van de achterklep. (daar heb ik ervaring mee)
maar korte beschrijving.
verwijder de achterbank, eerst de zitting (2 m6 moeren aan de voorkant onder de zitting) dan de rugleuning 1 m6 moet per rug deel.
verwijder daarna de rolbeugels 2 x m6.
de boven kant is bij de achterruitjes zitten geklikt en deze kan je dus voorzichting los trekken. daarna is het kijken waar de zijpanelen vast geklemt zijn en deze los halen (eventueel de bout van de gordel los halen voor het gemak).
het is even een gepuzzel op de juiste volgorde te vinden maar dan is het er ook zo uit.
groeten,
peter _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rijk
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Wo Apr 04, 2012 10:34 pm Onderwerp: |
|
|
Nee het kunstof plaatje heeft zelf een klik systeem. Dus niet van die witte clips deze zitten wel onder de deurpanelen.
Ik heb geen foto's ik sleutel graag en t wijst zich zelf. Je zou bij je dealer kunnen vragen of ze dat stuk even voor je uit willen printen i.v.m. Het zelf willen wisselen van de speakers. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rijk
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Rijk
|
Geplaatst: Za Apr 07, 2012 4:57 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb ze eruit inclusief die achterplaat waar ook best nog wel wat ruimte in zit.
Speakers achterin: diameter 10cm diepte maximaal 50mm aan de voorkant helemaal bovenin 5mm in het midden van de speaker ca 10mm.
De DLS die ik wilde zijn te diep. Dus ik ga voor de DLS 224. Die zijn 50mm diep en vrij vlak aan de voorkant.
Ze zijn nergens zo mee te nemen, dus dat wordt bestellen.
Ook meteen de gasveren maar zelf gedaan.
Onzinnig om dat door de dealer te laten doen, nu ik hem toch al open heb.
Ze hadden van mij alleen wel wat sterker mogen zijn. Alleen het laatste deel wordt de kofferdeksel omhoog geduwd. Bij het overgrote deel is die in evenwicht en heeft hij hulp nodig om open te gaan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Za Apr 07, 2012 6:28 pm Onderwerp: |
|
|
mooi dat het gelukt is.
kan je meteen foto;s maken hoe het zit
|