| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mark
|
Geplaatst: Di Mrt 29, 2011 1:14 pm Onderwerp: storing uitlaatgas |
|
|
Beste, nooit eerder z'n storing gehad met mijn cabrio en gisteren een nieuwe einddemper (een nieuwe gekocht via marktplaats) en vanochtend starte ik de auto, het had gevroren, en kreeg ik de melding "storing uitlaatgas".
Wat mij wel opviel na het monteren van de nieuwe uitlaat was dat ik niet zoveel geluid meer hoorde komen onder motorkap uit het luchtventieltje (of wat ook de lucht aanzuigt) op het motor blok, de auto was veel rustiger.
De oude demper was totaal verrot en een en al gatekaas.
Kan het zijn dat de computer met de oude demper de waardes heeft opgeslagen en nu alles weer 100% schijnt te zijn de computer nu denkt doordat er andere waardes worden gemeten met een storingsmelding komt?
Ook heb ik gedacht dat ze mij misschien een andere demper hebben verkocht welke niet geschikt voor deze auto is, maar bv voor een 2 liter diesel, ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar de uitlaten zijn precies dezelfde model, alleen heb ik een sportstukje op het einde (chroom) en op de nieuwe uitlaat loopt de bocht naar beneden.
Verder lees ik op de diverse forums dat het ook aan de vorst gelegen kan hebben en dat de melding vanzelf verdwijnd of dient deze gereset te worden.
Graag hoor ik jullie oplossingen,
Groet,
Mark |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ccfever Site Admin

|
Geplaatst: Di Mrt 29, 2011 4:59 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Mark, de mysterieuze storing uitlaatgas melding komt regelmatig voor en je hoeft er niet 1 2 3 wakker van te liggen. Meestal kunnen ze in de garage ook de oorzaak niet echt achterhalen....het kan evt aan de kat liggen.....
Ik zou me er niet al te veel zorgen overmaken als het 1 keer voorkomt.....
Mocht de melding nu constant in het display verschijnen dan is er wellicht iets niet ok.....in dat geval zou ik de storing wel bij een peug dealer laten uitlezen om te zien waar hij door veroorzaakt wordt.....we horen graag het vervolg....grtz ralf
Laatst aangepast door ccfever op Di Mrt 29, 2011 10:32 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
206cc

|
Geplaatst: Di Mrt 29, 2011 7:31 pm Onderwerp: |
|
|
deze melding heb ik al heel vaak voorbij zien komen bij 206jes.
niet te veel van aan trekken zolang het maar weg is bij warme motor.
ik sluit me volledig aan bij vorig antwoord. _________________
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|