MP3 via de orig. radio

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
piwikiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-11-2010 19:20

Bericht door piwikiwi » 01-01-2011 14:35

Bedankt voor de info!

Euh....gebruik jij m met een iPhone of met een iPod?

Heb je dan ook een of ander leuke houder gefabriekd, of een kant en klare oplossing gebruikt? (Als je iets leuks hebt, kun je misschien een foto posten?).

Ik wilde m met een iPhone 3GS gebruiken, en wil m eigenlijk onder handbereik monteren. Bijvoorbeeld in/bij de asbak.

Bedankt en Heppie Nieuw Jeer aan alle lezers!

Paul.

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 04-01-2011 13:26

hoi, bij mij hangt er een ipod nano 16gb aan......houder heb ik niet....hij ligt gewoon los in het kleingeldbakje achter de as-bak......wel in een rubber beschermhoesje( 3stuks voor 1,00euro bij de xenos)

succes en ben benieuwd of de xcarlink jouw ook bevalt.......check wel je radio of die 100% geschikt is.......
CC's make the world a better place!

macpro
Berichten: 171
Lid geworden op: 26-05-2010 20:56

Bericht door macpro » 04-01-2011 14:53

Ik heb nog een Brodit houder liggen voor een iPhone 3GS.
Daar kun je de stekker van de XCarLink misschien inzetten als die net zo groot is als de originele stekker van de Apple kabel.
PM maar als je interesse hebt.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

piwikiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-11-2010 19:20

Bericht door piwikiwi » 04-01-2011 23:59

@ccfever: Bedankt, moet de radio idd nog ff uitbouwen om dat te checken.

@macpro: Bedankt, heb een pm gestuurd.

Groeten,

Paul.

piwikiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-11-2010 19:20

Bericht door piwikiwi » 05-01-2011 13:57

@#$!!@&$%$#^&!!!

Bagger! Mijn cc'tje (uit 2006) heeft net die Clarion PU-2471A(J) radio die niet compatible is.

Kent iemand nog een andere optie, anders dan die Xcarlink? Ik heb al even op Marktplaats gekeken naar andere radios maar dan wordt het project toch ineens een heel stuk duurder als ik vasthoud aan die Xcarlink optie.

takke... :evil:

piwikiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-11-2010 19:20

Bericht door piwikiwi » 06-01-2011 16:03

@ccfever: Her en der staat er bij een leverancier idd dat de Clarion PU huppeldepup niet compatible zou zijn. Het gekke is dat bij Xcarlink in Engeland ze dat niet zeker weten.

Waarin zou die incompatibiliteit schuilen? Is het een stekker kwestie?

Jij hebt hier ook wat tijd aan besteed in het verleden toch?

Ik baal er zo van, ik was helemaal klaar om de hele mikmak in/bij en om-te bouwen.

Kent iemand een low-tech manier om minstens een AUX-IN te realiseren op zo'n radio?

Of toch maar een Parrot 9200?...

Wederom bedankt,

Paul.

piwikiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: 28-11-2010 19:20

Bericht door piwikiwi » 13-01-2011 09:46

Heb uiteindelijk na veel geGoogle en gepost toch de Parrot MKi9200 oplossing gekozen.

Hoewel instinctief de Xcarlink de mooist geintegreerde oplossing biedt was het gedoe om een andere radio te bemachtigen (plus de extra kosten) net het zetje dat de Parrot aantrekkelijk maakte.

Ik heb het gisteren ingebouwd (in een dichte auto, in de regen) in minder dan 2 uur, waarbij veel tijd ging zitten in het bepalen van de plaats waar het scherm zou komen. Deze zit heel subtiel in het nisje direkt achter de asbak, uit het direkte zicht van de buitenwereld maar mooi te zien vanuit de stoelen.

Ook was het plaatsen van de aansluitmogelijkheden (kabel voor: iPhone/iPod, USB, line-in) vergt wat denkwerk (lastig). Uiteindelijk heb ik de kabel in mijn midden-armsteun laten uitkomen zodat alle aan te sluiten apparaten daarin kunnen worden gelegd. Onzichtbaar en onder handbereik.

Wanneer er uitsluitend de iPhone (of andere GSM) zou worden gebruikt, zou deze gewoon:
1) in je jaszak kunnen blijven via BlueTooth (iets minder functionaliteit kwa muziek), of:
2) in een bekabelde houder op je dashboard of middenconsole kunnen zitten (@macpro: super bedankt voor de Brodit houder, weet niet of ik hem wel ga gebruiken nu)

Heb het systeem geupdate, er lijkt op dit moment geen sprake te zijn van de problemen die er tot halverwege 2010 waren, deze zouden door software updates van Parrot en Apple opgelost moeten zijn.

Al met al; een supersysteem dat makkelijk inbouwt in een 206CC. Vanaf zo'n €158,-.

P. 8)

Rene
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2011 22:57

Re: MP3 via de orig. radio

Bericht door Rene » 14-11-2011 14:41

Beste CC fever,

Als ik het goed begrijp kan ik op mijn Calrion die standaard ingebouwd zit in mijn CC uit 2002 niet? En moet ik een andere nieuwere radio kopen?

RD3? is dat het nieuwere model Clarion...

Ben heel benieuwd , want momenteel ben ik me aan het orienteren naar, of een nieuwe radio met alles erop en eraan+carlink/leads zodat ik de stuurbediening kan blijven gebruikne...of een Xcarlink of Dension Gateway 300 ...

Hoor het graag.

Grtz. Rene
ccfever schreef:Hoi, omdat ik het moe was om al mijn mp3 tjes telkens op cd's te branden ben ik gaan zoeken naar een mogelijkheid om mp3's rechtstreeks af te spelen....en wat blijkt het kan.
Er bestaat een zgn interface die op de radio wordt aangesloten. Deze "denkt" dan dat er een CD wisselaar aanwezig is .....en voila je kunt mp3's afspelen, stuurbediening werkt voor vooruit/achteruit enz.
Mooie cleane oplossing......mogelijkehden zijn combi's IPOD/AUX of USB/AUX.
Voordeel van de ipod variant is dat je ipod ook wordt opgeladen(zelfs de nieuwe types G4&g5)

Voor de CC's kan het met radio's vanaf 2004.....is je cc ouder dan kun je op marktplaats kijken voor een andere peugeot radio type RD3 uit bijvb. 307 Deze zijn niet zo duur en het mooie is dat je dashboard niet wijzigt en bovendien de stuurbediening blijft werken.

(aanmelding van de interface als cd wisselaar moet je wel bij de dealer laten doen....afhankelijk van je dealer kan dat tussen de 0,00 en de 40,00 euri kosten)
Op het kastje kun je als extra ook een blue-tooth ontvanger plaatsen waarmee je je telefoon handsfree kunt gebuiken in de auto, geluid wordt hoorbaar via de luidsprekers en een klein microfoontje zorgt voor het uitgaande geluid.

CCabrio
Berichten: 64
Lid geworden op: 17-06-2008 13:12

Bericht door CCabrio » 16-11-2011 23:29

Rene,

Van de radio/cd, model RD3, die standaard in de 206(CC) en sommige 307’s is ingebouwd, zijn door de jaren heen een aantal series gemaakt door verschillende fabrikanten (oa. Clarion en VDO-Dayton). Je zal dus eerst even vast moeten stellen welke Clarion variant je nu in je CC hebt zitten, door de radio even uit de slede te halen. Aan de buitenkant zal op een sticker een type nr. vermeld staan… PU2471(…)

Is het nu de Clarion variant PU2471(J), dan is het helaas niet mogelijk om de Xcarlink interface (iPod- of USB/SD versie) hierop aan te sluiten. Zie ook: Product info Maxxcount.de …en zal je dus op zoek moeten naar een nieuwere of andere variant via marktplaats oid.
Tip: Kijk ook in de categorie Citroën-onderdelen, aangezien de RD3 ook in een aantal Citroën modellen is ingebouwd.

Afbeelding Afbeelding
Tussen de Clarion en VDO is een klein verschil te ontdekken aan de voorzijde…. de knoppen Eject/RDS/TA zijn namelijk andersom geplaatst tov de CD-lade.

Ik heb zelf de Xcarlink (USB/SD/Aux variant) sinds 2009 in mijn huidige 206 CC (bj 2005) i.c.m. een Clarion PU2471(L). Het grootste voordeel vind ik wel dat het zeer eenvoudig is aan te sluiten met behoud van originele stuurbediening etc. Zoals CCfever in z’n 1e bericht al schrijft, dient na het aansluiten van de stekker op de achterzijde van de radio de interface enkele nog als CD-wisselaar te worden aangemeld op de boordcomputer. Een bezoek aan de dealer is hiervoor dus noodzakelijk.
Op een SD- of SDHC Card kan je in totaal zo’n 990 MP3-tjes kwijt, die je in mapjes plaatst met de naam CD01, CD02… t/m CD10. Ieder mapje kan 99 bestanden bevatten.

Succes!

CCabrio

Rene
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2011 22:57

Bericht door Rene » 19-11-2011 15:31

Hoi CC,

zal morgen even de radio demonteren...bedankt voor de info!

GRTZ. Rene
CCabrio schreef:Rene,

Van de radio/cd, model RD3, die standaard in de 206(CC) en sommige 307’s is ingebouwd, zijn door de jaren heen een aantal series gemaakt door verschillende fabrikanten (oa. Clarion en VDO-Dayton). Je zal dus eerst even vast moeten stellen welke Clarion variant je nu in je CC hebt zitten, door de radio even uit de slede te halen. Aan de buitenkant zal op een sticker een type nr. vermeld staan… PU2471(…)

Is het nu de Clarion variant PU2471(J), dan is het helaas niet mogelijk om de Xcarlink interface (iPod- of USB/SD versie) hierop aan te sluiten. Zie ook: Product info Maxxcount.de …en zal je dus op zoek moeten naar een nieuwere of andere variant via marktplaats oid.
Tip: Kijk ook in de categorie Citroën-onderdelen, aangezien de RD3 ook in een aantal Citroën modellen is ingebouwd.

Afbeelding Afbeelding
Tussen de Clarion en VDO is een klein verschil te ontdekken aan de voorzijde…. de knoppen Eject/RDS/TA zijn namelijk andersom geplaatst tov de CD-lade.

Ik heb zelf de Xcarlink (USB/SD/Aux variant) sinds 2009 in mijn huidige 206 CC (bj 2005) i.c.m. een Clarion PU2471(L). Het grootste voordeel vind ik wel dat het zeer eenvoudig is aan te sluiten met behoud van originele stuurbediening etc. Zoals CCfever in z’n 1e bericht al schrijft, dient na het aansluiten van de van de stekker op de achterzijde van de radio de interface enkele nog als CD-wisselaar te worden aangemeld op de boordcomputer. Een bezoek aan de dealer is hiervoor dus noodzakelijk.
Op een SD- of SDHC Card kan je in totaal zo’n 990 MP3-tjes kwijt, die je in mapjes plaatst met de naam CD01, CD02… t/m CD10. Ieder mapje kan 99 bestanden bevatten.

Succes!

CCabrio

Plaats reactie