MP3 via de orig. radio

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Rene
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2011 22:57

Bericht door Rene » 20-11-2011 14:41

Hoi CC,

heb 'm eruit...eff zoeken naar het juiste tool, maar met 4 elektriciteitsdraden is het gelukt.

Nu blijk ik een Clarion(staat aan de voorkant op de radio) te hebben waarop aan de zijkant staat VDO RD3-01 model nr. PSARCD100-08. verder staat er nog VDAPNF60096863.....kan er geen kaas van maken?


Weet iemand raad?

THNKS!

CCabrio
Berichten: 64
Lid geworden op: 17-06-2008 13:12

Bericht door CCabrio » 27-11-2011 23:03

Rene schreef:Nu blijk ik een Clarion(staat aan de voorkant op de radio) te hebben waarop aan de zijkant staat VDO RD3-01 model nr. PSARCD100-08. verder staat er nog VDAPNF60096863.....kan er geen kaas van maken?
Hoi Rene,

Ik ben de combinatie zelf nog niet eerder tegengekomen. Als het om een Clarion variant gaat, dan zit er meestal aan de bovenkant van de behuizing een sticker met daarop het typenummer. Maar je geeft zelf duidelijk aan dat er een sticker van een VDO model op zit.
Misschien kun je wat duidelijkheid verschaffen, door aan te geven hoe de aansluiting voor de stekker(s) aan de achterzijde er uit ziet.
Onderstaande foto toont de aansluiting van een VDO model.
Afbeelding

Bij een Clarion worden de stekkers recht in de achterzijde gestoken.

Groet,
CCabrio

Rene
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2011 22:57

Bericht door Rene » 30-11-2011 19:49

Hoi CC,

Bedankt voor de respons...........echter bij nader inzien klopt mijn verhaal niet helemaal.

Wat op de stickers staat klopt, echter staat er op de voorkant vd radio geen Clarion. Heb in m'n speurtocht best wat CC-tjes gezien met allemaal een Clarion erin, dus bij mij is dat blijven hangen en heb bij m'n huidige auto dus niet gelet op de voorkant, maar alleen wat er achter het dashbord verstopt zat.

De foto die je toont komt inderdaad overeen met mijn radio, echter alleen voor wat betreft de 2 voorste stekkers...de achterste heb ik niet.

heb op het forum nog niks gelezen over de mogelijkhied van een VDO met een X carlink oid voor een USB/bluetooth aansluiting, dus dat zal waarschijnlijk einde verhaal zijn...............?

Grtz. Rene

CCabrio
Berichten: 64
Lid geworden op: 17-06-2008 13:12

Bericht door CCabrio » 05-12-2011 23:08

Hoi Rene,

Bedankt voor bevestigen dat het hier toch gaat om een VDO RD3-01 variant.
De XCarLink interface is specifiek verkrijgbaar voor Peugeot RD3 modellen, ongeacht of dit een Clarion, VDO dayton of Siemens fabricaat is. Op een aantal websites wordt echter duidelijk aangegeven dat de interface niet geschikt is voor: 206 CC met Clarion RD3-01 met typenummer PU-2471A(J). Zie voor meer info oa.: NavInc.nl en kies tabblad “Compatibiliteit”.
Ik ben van mening dat het dus wel mogelijk is om de interface op jouw radio/cd aan te sluiten.
Rene schreef:De foto die je toont komt inderdaad overeen met mijn radio, echter alleen voor wat betreft de 2 voorste stekkers...de achterste heb ik niet.
De foto toont een VDO radio waar reeds een cd-wisselaar o.i.d. op is aangesloten. De XCarlink interface is voorzien van een 1 meter lange kabel met aan het uiteinde een blauwe 8-polige stekker. Deze stekker komt dus op de plek van het blauwe deel van de achterste stekker zoals op de foto.

Hopelijk ben je hiermee weer wat verder geholpen.

Groet,
CCabrio

PS. Rene, jij rijdt toevallig toch niet in een 206 cc 2.0 16v in de kleur Bleu Recife (Datum deel 1A: 29-05-2002)… mijn vorige CC zeg maar?

Rene
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-10-2011 22:57

Bericht door Rene » 14-02-2012 17:23

Beste allemaal,

bedankt voor jullie tips en adviezen.

inmiddels ben ik via de peugot 206 club site/forum bij het volgende adres gekomen.

www.dynamicsounds.co.uk/

Daar heb ik opgevraagd wat ik nodig had om een werkend geheel te krijgen. Lees, een andere radio met cd/usb/bluetooth(gekregen van een vriend) welke compattible is met m'n stuurbediening...

Voor 32 britse ponden heb ik nu een werkend geheel...m'n oude orginele radio bewaar ik voor ...nou ja, je weet maar nooit.

nogmaals bedankt.

Grtz. Rene

CCabrio schreef:Hoi Rene,

Bedankt voor bevestigen dat het hier toch gaat om een VDO RD3-01 variant.
De XCarLink interface is specifiek verkrijgbaar voor Peugeot RD3 modellen, ongeacht of dit een Clarion, VDO dayton of Siemens fabricaat is. Op een aantal websites wordt echter duidelijk aangegeven dat de interface niet geschikt is voor: 206 CC met Clarion RD3-01 met typenummer PU-2471A(J). Zie voor meer info oa.: NavInc.nl en kies tabblad “Compatibiliteit”.
Ik ben van mening dat het dus wel mogelijk is om de interface op jouw radio/cd aan te sluiten.
Rene schreef:De foto die je toont komt inderdaad overeen met mijn radio, echter alleen voor wat betreft de 2 voorste stekkers...de achterste heb ik niet.
De foto toont een VDO radio waar reeds een cd-wisselaar o.i.d. op is aangesloten. De XCarlink interface is voorzien van een 1 meter lange kabel met aan het uiteinde een blauwe 8-polige stekker. Deze stekker komt dus op de plek van het blauwe deel van de achterste stekker zoals op de foto.

Hopelijk ben je hiermee weer wat verder geholpen.

Groet,
CCabrio

PS. Rene, jij rijdt toevallig toch niet in een 206 cc 2.0 16v in de kleur Bleu Recife (Datum deel 1A: 29-05-2002)… mijn vorige CC zeg maar?

apns
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2013 01:12

Bericht door apns » 23-04-2013 18:17

Beste mensen,

Weet iemand of het voor mij safe is om voor de NavInc
audio oplossing of de xcarlink te gaan?!
Mijn 206CC komt uit eind 2002 en de
Clarion radio heeft het serie nummer PU-2471A(E).

Ik heb gelukkig niet de gevreesde PU-2471A(J), maar omdat
mijn CC van voor 2004 is ben ik niet zeker van mijn zaak.
Better safe then sorry, right?!

Op de website van NavInc zag ik onder compatibility wel het volgende vermeld staan :

Tested on the listed systems/types*:
RD3 Clarion:
PU2294C - PU2325A - PU2325B - PU2358A (RD3) - BP9345 - BP9349 - CK106 - CA1A 48 - CT008 - CT020 - CT098 - CT138 - CY13C HY00E - CY 460 - PN2530H – RM -V53GAEA - PU2859A(L) - PU2184A - PU2325B - PU2358A(RD3) - PU2184A
PU2859A(A) / PU2472BF / PU2472B (D) - PU2471A (E) *

De XCarlink of NavInc zou voor mij de ideale oplossing zijn.
Ik hoop dat iemand me uitsluitsel kan geven,
en dat mijn radio compatible is! :P
Alvast bedankt!!

Greetz,

APNS


CCabrio schreef:Rene,

Van de radio/cd, model RD3, die standaard in de 206(CC) en sommige 307’s is ingebouwd, zijn door de jaren heen een aantal series gemaakt door verschillende fabrikanten (oa. Clarion en VDO-Dayton). Je zal dus eerst even vast moeten stellen welke Clarion variant je nu in je CC hebt zitten, door de radio even uit de slede te halen. Aan de buitenkant zal op een sticker een type nr. vermeld staan… PU2471(…)

Is het nu de Clarion variant PU2471(J), dan is het helaas niet mogelijk om de Xcarlink interface (iPod- of USB/SD versie) hierop aan te sluiten...

apns
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2013 01:12

Bericht door apns » 25-04-2013 14:07

*BUMP*

Iemand suggesties voor me?! 206CC?? CCFever??

Of word ik genegeerd omdat ik een eigen topic had moeten openen?!

Voor het gemak zal ik een foto in deze post stoppen...
Misschien dat dat het iets duidelijker maakt welk type radio ik heb.
Bij voorbaat dank.

Greetz,

APNS


Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 25-04-2013 17:26

ik heb geen idee, maar als je radio nummer in t lijstje staat dan zal t wel werken.

ik persoonlijk vind het geluid uit de originele radio niet zo geweldig, werkt ook niet makkelijk omdat ik een extra woofer in de kofferbak heb liggen met versterker......
Afbeelding

apns
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-03-2013 01:12

Bericht door apns » 25-04-2013 21:29

Thanks voor de reply 206cc!

Ik ben helemaal met je eens dat het geluid van de standaard radio
veel beter kan, maar ik moet ff rustig aan met de centjes doen! xD
Vandaar de low budget opties een beetje aan het nagaan...

Buiten dat ben ik ook een lui persoon loOol
Mooiste zou natuurlijk zijn om hele te mikmak te veranderen.
Radio, boxen met tweeters, sub icm versterker.
Dat is de ultieme geluidsbeleving...
Ik kan me goed verbeelden hoe jij je geluid beleefd, nice!! :D

Als ik actie ondernomen heb laat ik wel even weten wat het geworden is.
Maar als gezegd, ik ben lui van aard en het is slechts een luxe probleem
dus het wel even duren :P

dimi_v
Berichten: 62
Lid geworden op: 27-04-2013 21:43

Bericht door dimi_v » 29-04-2013 20:23

we gaan maandag onze 206cc ophalen :D

Ik wil de auto zo origineel mogelijk laten, en ben ook op zoek naar een goed werkende en betaalbare MP3 oplossing.

Nu kwam ik net zoiets als de XCarlink tegen (die ik sowieso nergens in een NL shop te koop zie?), google maar eens op Motrade. Iemand al ervaring mee?

Plaats reactie