Probleem met het dak

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
ruudjeh
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-07-2014 19:23

Probleem met het dak

Bericht door ruudjeh » 14-09-2014 13:26

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn 206cc. Als ik het dak bedien, gaat alles goed ook sluit het kofferdeksel netjes maar dan blijft de pomp doorlopen. Hij geeft ook niet het signaal dat ie klaar is met openen. Als ik de knop loslaat kan ik gewoon rijden maar er blijft een pieptoon klinken dat het dak niet goed geopend is. Ook wanneer ik het dak sluit blijft de pomp doorlopen en komt niet het signaal dat ie klaar is. Wanneer ik ga rijden met het dak gesloten blijft ook die irritante pieptoon komen. Pas wanneer ik helemaal stil sta houdt het piepen op. Wanneer ik dan weer ga rijden gaat ie weer piepen. Ik vermoed dus ergens een schakelaar die moet bevestigen dat het dak correct geopend of gesloten is maar ik weet niet waar ik moet gaan zoeken. Alles werkt wel gewoon naar behoren, ik heb ook al de accu los gehad maar dit heeft ook niet geholpen. Iemand advies? Is er een mogelijkheid om het dak te resetten? Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen want het is erg irritant!

ruudjeh
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-07-2014 19:23

Bericht door ruudjeh » 14-09-2014 22:24

Even een update, zojuist uitgevonden wat het probleem is. Na het openen of sluiten van het dak gaat netjes de kofferbakdeksel dicht, maar aan de passagierskant klikt ie niet helemaal vast. Hierdoor blijft ook de pomp lopen. Als ik hem zelf zachtjes dicht duw dan stopt de pomp en krijg ik het signaal dat alles klaar is. Iemand een idee hoe ik dit moet afstellen zodat hij wel weer vanzelf vastklikt? Ik heb alles al goed gesmeerd met lubrit-all maar dit mocht niet baten

ruudjeh
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-07-2014 19:23

Bericht door ruudjeh » 14-09-2014 22:38

en nog een update, het blijkt dat de bowden kabel van de passagierszijde is gebroken. Ik kan hem namelijk zo uit de huls trekken. Nu heb ik alleen begrepen dat dit erg dure kabeltjes zijn. Iemand hier een tip voor of wellicht nog een kabel liggen?

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 27-09-2014 11:00


Plaats reactie