dakmodule weigert / lekkage airco

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
mark
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-03-2010 07:40

dakmodule weigert / lekkage airco

Bericht door mark » 24-09-2014 12:31

Beste, kom erachter dat de bedieningsknop voor het dak niet meer functioneert als 1 Touch. Als ik hem ingedrukt hou werkt het wel weer zoals het standaard is, maar volgens mij werkt de module niet meer.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan het een zekering zijn? Graag reacties, want de de 1 touch bediening is perfect.

Mijn 2e probleem is het jaarlijks bijvullen van de airco. Dit jaar wederom gedaan maar deed de airco het na 3 dagen al niet meer. Wellicht zit er een lekkage in het systeem, terwijl bij het vullen alle waardes en druk goed zijn. Iemand een idee om het lek te vinden, cq dit probleem op te lossen. En dan bedoel ik niet alle slangen vervangen. Is er een makkelijke manier op dit probleem op te sporen?

Grzz
Mark

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 24-09-2014 12:57

dakmodule conmatic? dan kan het zijn dat je perongeluk de module in andere modus hebt gezet door duwen en trekken aan de knop.

hoe je dit terug zet geen idee want ik heb de handleiding niet bij de hand.
als je airco niet meer werkt is het verstandig eerst te kijken of de pomp nog wel mee aan slaat en gaat draaien. de poelie draait altijd maar een magneet schakelaar koppelt hem met de pomp, schakelt dat gedeelte niet meer dan doet je airco het ook niet meer.

een lek kan je alleen testen met een vaccum test die uitgevoerd is voor het opnieuw afvullen als het goed is.
Afbeelding

mark
Berichten: 6
Lid geworden op: 20-03-2010 07:40

Bericht door mark » 24-09-2014 13:36

Beste, bedankt voor je snelle reactie. Ja het is een conmatic. Moet dus op zoek naar een handleiding.

Mbt de airco pomp, deze is nieuw en werkt. Alleen als ik hem laat vullen is alles oke, ook de druk testen. Maar na 3 dagen hoor je geen "klik"meer en slaat de pomp niet meer aan. Ik denk door druk en vloeistof verlies.

De vraag is dus hoe je eenvoudig z'n lek vindt.

Gr
Mark

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 24-09-2014 17:38

Ik ben een leek. Verleden week heb ik de airco laten nakijken en bijgevuld. Werk super nu. Maar een klant voor mij had een lek ergens daar is een tablet wat het was weet ik niet maar het is net zo als de waterpomp lekt wordt het ook gedaan en in de meeste gevallen helpt het, probleem opgelost. Werd mij gezegd 8)

briantel
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-02-2013 22:50

Bericht door briantel » 24-09-2014 20:18

Als je airco is afgevuld en na drie dagen slaat je pomp niet meer aan dan is je systeem lek.
Je airco test voordat hij inschakelt de druk klopt, klopt dit niet dan schakelt hij de pomp niet in dit is om te voorkomen dat je pomp zonder vloeistof loopt en uiteindelijk stuk loopt.

Wat je zou kunnen doen is naar een airco servicepunt gaan hier kunnen ze een vacuüm test doen en zien of er druk weg loopt. Mocht dit gebeuren dan heb je ergens een lek zitten. Vaak vullen ze de airco af met een kleine hoeveelheid uv oplichtend materiaal als je airco lekt dan kunnen ze met een uv lamp zien waar hij lekt.
Meestal lekt een airco op de radiator deze zit voor je koelvloeistof radiator. Door steenslag wil het nog wel eens gebeuren dat deze lek slaat.

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 27-09-2014 11:10

voor de dakmodule mode wisseling:

Voorbereiding:
Alvorens van gebruiks-modus te wisselen dient u zowel het dak als de ramen volledig te sluiten.

zet de auto op contact
open de linker dakhaak
normaal mode
druk gedurende minimaal 5 seconden de dakschakelaar in.
unit schakelt in normaal of garage mode. De CMC unit is nu uitgeschakeld.


auto mode
De ConMatiC-moduleCMC40WinD staat af fabriek in deze stand. Heeft u de garage mode ingeschakeld en wilt u terug naar auto mode trek dan gedurende minimaal 5 seconden de dakschakelaar naar boven.

Na het loslaten van de dakschakelaar zal de mode wisseling plaatsvinden en opgeslagen worden in de unit.

Controle van de auto-mode:
Sluit beide dakhaken en druk op de dakschakelaar. Na het loslaten moeten de ramen vanzelf openen.
Controle van de normaal- / garage-mode:
Sluit beide dakhaken en druk op de dakschakelaar. Na het loslaten blijven de ramen boven.

Plaats reactie