verlichting climate control

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

verlichting climate control

Bericht door Jeannette » 08-10-2014 10:50

Het is misschien een herhaling maar de koppen van de climate control lichten niet op. Is het te doen om het zelf de lampjes te vervangen ? En hoe moet het dan? De asbak er uit gehaald om te kijken of daar een mogelijkheid is om er bij te komen zie ik wel een lampje voor de asbak die ik niet nodig heb als het donker is :D

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 24-10-2014 15:28

De lampjes vervangen door de Peugeot dealer, zelf zag ik het niet doen.

Gelijk een wintercheck laten doen. Hellemaal oké bevonden enkel een heel klein gaatje in uitlaat tussen pijp. Je kan het nog niet horen als dat wel het geval is. dan pas laten vervangen was het advies!

Zo ver gaat het goed met mijn Roland Garros :D

vuurpijl
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-05-2011 22:11

Bericht door vuurpijl » 24-10-2014 20:46

Beter zo. Het is een redelijk werkje om die lampjes zelf te vervangen, zeker als je zelf niet al te technisch bent. Zelf heb ik het al een paar keer gedaan, het is niet echt rocket-science, dat ook weer niet.
Ik ben tegen zinloos geflits.....

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 24-10-2014 20:53

altijd fijn om te horen dat het goed goed gaat ongeacht hoe je het gedaan hebt of hebt laten doen. als de tussenpijp alleen een beetje lekt kunnen ze het meestal wel dicht lassen of het moet zijn dat de wanden heel dun zijn.

zelf heb ik een compleet doorgescheurde uitlaat terug aan elkaar gelast en gaten ook dicht gelast (maar is niet iets wat iedereen kan).


nu weer zorgen dat je de winter goed doorkomt.
Afbeelding

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 26-10-2014 18:52

Ik zie mezelf ook niet dat ik een lasapparaat in mijn handen zal houden, maar misschien dat nog wel gebruiken niet :wink:

Voor een uitlaat altijd door kwik fit laten doen. Het zal bij een Peugeot dealer wel duurder zijn.

Zelf doe ik en kan ik niets que reparaties aan een auto. In andere tijden was het wel anders dan waren er nog familieleden waarvan 1 een garage had en andere hadden nog tijd en niet vergeten woonde in de buurt.

Het zal nu wel de Peugeot dealer worden.

Zeker! zorgen dat ik en natuurlijk iedereen hier op het forum de winter goed doorkomen.

Ik ben heel benieuwd of het gaat gebeuren deze winter rijden open dak een zacht temperatuurtje met een mooi witlandschap. 1 keer is genoeg de rest van de winter mag wel hetzelfde worden als vorige winter!

Plaats reactie