auto niet even kunnen starten

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

auto niet even kunnen starten

Bericht door Jeannette » 02-11-2014 01:16

Hallo,

Vandaag/ gisteren heerlijk wat gereden en op een terras gezeten in de zon! Alleen om weer verder te gaan, wilde de auto niet gelijk starten. Computerscherm gaf de melding elektronische storing diefstalbeveiliging. Paar keer de sleutel van contact en geprobeerd te starten maar gaf steeds de melding. Toen de sleutel uit het contact en gelijk weer in en gestart toen was er niets aan de hand auto starten gelijk.

Misschien iemand die een gelijke ervaring ? En wat kan het geweest zijn ?
Ik hoop wel dat het bij die ene keer blijft.

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 02-11-2014 15:47

mogelijk heeft de transponder in de sleutel niet goed gecommuniceerd met de sensor in het contact slot.

soms scheelt het als je de sleutel uit het contact neemt en dan de sleutel een halve slag draait en dan weer terug steekt en dan nog eens probeert te starten.
Afbeelding

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 02-11-2014 16:42

Dank voor je reactie.

Toen ik de sleutel uit het contact deed en gelijk weer in en starten, starten ook gelijk de auto. Ik weet niet of ik een halve slag gemaakt heb. Maar ik onthoud het.

Vandaag weer onderweg en geen problemen gehad, liep gelijk. Voor de zekerheid de reservesleutel meegenomen.

Van uitgaan dat er even een miscommunicatie plaats gevonden heeft :? Gebeurt bij mensen ook vaak genoeg ![/list]

Plaats reactie