accu ontlading

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 07-01-2015 19:52

De zwarte stekker er uit halen wanneer je de auto niet gebruikt. En dan kijken of dit verschil maakt.
Afbeelding

De witte draad die diagonaal door de foto heen loopt was de constante +
Deze heb ik doorverbonden met de rode. (solderen + krimpkousje met lijm (is waterdicht))

gerardspierings
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-08-2012 15:47

Bericht door gerardspierings » 09-01-2015 16:02

Ik begrijp dat ik de witte draad dus gewoon bij de rode kan voegen, ik hoef de draad dus niet door te knippen. Anders hou ik een deel van de witte draad over, klopt dit.?

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 10-01-2015 10:58

@gerardspierings
Geen overhaaste dingen doen.
Aan de auto heb ik twee dingen veranderd:
- constante plus op interface vervangen voor een geschakelde +
- Witte draad naar dakmodule/ dakcomputer doorgehaald en verbonden met de rode draad.

Stroom probleem is nu aanzienlijk verbeterd.
Maar of dit komt door alleen de constante + vervangen bij de interface, of door de constante + op de dakmodule/ dakcomputer vervangen komt. of door beide weet ik niet.
Dat beide meehelpen ligt het meest voor de hand.

Als test stel ik voor om de zwarte stekker los te halen en de auto dan net zo lang stil te laten staan als dat hij problemen gaf.
Geeft dit verbetering. Dan de witte draad doorhalen. Life uiteinde krimpkouse met lijm eromheen. Witte draad met de rode draad verbinden middels solderen en daaromheen een krimpkousje met lijm.
Vervolgens het geheel weer netjes omtapen.
Voor de zekerheid heb ik ook nog een diode opgenomen tussen de rode en de witte draad.

oud topic: http://peugeotccfans.forum2go.nl/accu-leeg-t54.html

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 28-01-2015 20:06

Heb ook de ruststroom gemeten. Auto heeft centrale portiervergrendeling met afstandsbediening en een pioneer radio, ook een dakmodule, maar die kan niets meer pakken.
- Eerste keer was met pennetjes van de multimeter op de pool en de klem bij het eraf halen, zodat er geen stroomonderbreking was. Ruststroom: 12,7 Milliampère.
- Daarna was even het pennetje los, en schoot de waarde omhoog naar: 138mA om vervolgens terug te vallen naar 23,3mA. Deze waarde bleef die ook na 5 minuten nog aangeven.
- De auto gaf bij openen deur ook een signaal af. Sleutel in contact even omgezet, maar geen datum etc. opnieuw ingesteld, en na een paar minuten weer meten: ruststroom: 13,1mA. Dit gaf die ook na 5 minuten weer.
- Dit laatste nog een keer herhaald waar de ruststroom weer 13,1mA aangaf.

Plaats reactie