accu ontlading

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
roon2
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-04-2012 10:41

accu ontlading

Bericht door roon2 » 23-11-2014 11:26

Ik heb een probleem met de accu van mijn 206cc 2.0.
Als ik een paar weken niet gereden heb is de accu helemaal leeg.
ik dacht dat dit kwam door het gemonteerde after market alarm.

Nu heb ik de plus draad van de accu los gehaald en nu komt ik erachter dat nu na drie weken de accu niet helemaal leeg is maar te weinig capaciteit over heeft om te kunnen starten.
Dus het lijkt erop dat het alarm wel invloed heeft (er zit nu beduidend meer capaciteit in de accu) maar toch loopt ie te leeg om te starten ondanks het loshalen van één pool

Als ik hem daarna weer aan de lader zet dan doet ie het weer en na drie weken zonder de plus pool in de auto is ie weer leeg.

Heeft iemand een idee?

Hartelijk dank

Ronald

Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Bericht door Roel » 23-11-2014 11:46

Een accu ontlaad zichzelf ook altijd al een beetje, je kan hem beter gewoon aangesloten laten en 1 keer in de week even een stuk rijden zodat de accu even ontlaad en weer op kan laden,
dit is voor het behoud van je accu en de conditie. Daarnaast heb ik altijd geleerd dat je beter de min pool los kan halen dan de plus.

Een tweede optie is een druppellader kopen. Die gebruik ik ook voor mijn oldtimer, hier heb ik nog nooit problemen mee gehad met het starten.
Druppellader eraf, polen erop en starten maar.

Gast

Bericht door Gast » 24-11-2014 08:10

Ik gebruik al jaren een druppellader, aparte kabel met stekker druppel lader aansluiten.
Accu klemmen hoeven niet los.
En starten maar.
john

roon2
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-04-2012 10:41

Bericht door roon2 » 24-11-2014 19:16

Dank voor uw antwoorden.
Voor een druppellader heb je alleen wel een garage of carport nodig en die heb ik niet dus ligt de draad dan over de stoep en dat is dan weer niet handig.

Het maakt toch niet uit btw of je de plus of de min loshaalt? een accu hoort toch niet vanzelf leeg te lopen of zie ik dat verkeerd?

vuurpijl
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-05-2011 22:11

Bericht door vuurpijl » 24-11-2014 19:47

Als je accu, met een lader opgeladen, na drie weken totaal leeg is, of dermate leeg dat je niet meer kunt starten, dan zou ik eens een nieuwe accu overwegen. Je kan meten wat je wil, de versleten accu zal best wel 12 volt aangeven, maar uit de feiten blijkt gewoon dat ie op is.

Plus of minpool loshalen maakt niet veel uit. Mij is vroeger altijd geleerd met de minpool te beginnen. Mocht je tijdens het losdraaien van de moer met je sleutel ergens tegenaan komen gebeurt er niks. Is de minpool los, dan pas de pluspool. Kan er ook niks gebeuren. (als je zeker weet dat je altijd voorzichtig bent, en nooit maar dan ook nooit zult uitschieten, doe je het gewoon andersom)
Ik ben tegen zinloos geflits.....

roon2
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-04-2012 10:41

Bericht door roon2 » 24-11-2014 22:41

vuurpijl schreef:Als je accu, met een lader opgeladen, na drie weken totaal leeg is, of dermate leeg dat je niet meer kunt starten, dan zou ik eens een nieuwe accu overwegen. Je kan meten wat je wil, de versleten accu zal best wel 12 volt aangeven, maar uit de feiten blijkt gewoon dat ie op is.

Plus of minpool loshalen maakt niet veel uit. Mij is vroeger altijd geleerd met de minpool te beginnen. Mocht je tijdens het losdraaien van de moer met je sleutel ergens tegenaan komen gebeurt er niks. Is de minpool los, dan pas de pluspool. Kan er ook niks gebeuren. (als je zeker weet dat je altijd voorzichtig bent, en nooit maar dan ook nooit zult uitschieten, doe je het gewoon andersom)
Dank je wel voor je antwoord.
Ik haal de plus pool los omdat deze met een klem vastzit die je met één hand zonder gereedschap kunt losmaken en de min niet.
Ik denk dat de accu het dan begeven heeft omdat hij een paar keer helemaal ontladen is geweest door waarschijnlijk het alarm.
Overweeg nu het alarm er maar af te laten halen samen met een nieuwe accu.
Net de accu weer onder de lader vandaan gehaald en in de auto gezet en lopen maar weer zolang als het duurt.
Ik ben benieuwd weer de accu losgehaald en kijken of hij weer vanzelf ontlaadt

Gast

Bericht door Gast » 25-11-2014 08:18

Heb je al eens de kofferbak verlichting gecontroleerd, of deze niet blijft branden, dit probleem heb ik een keer gehad.
Hij bleef af en toe branden .
Gr John

roon2
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-04-2012 10:41

Bericht door roon2 » 25-11-2014 21:46

herbie schreef:Heb je al eens de kofferbak verlichting gecontroleerd, of deze niet blijft branden, dit probleem heb ik een keer gehad.
Hij bleef af en toe branden .
Gr John
Misschien een domme vraag maar hoe kan ik dat zien?

Gast

Bericht door Gast » 26-11-2014 07:44

Dat kan je zien als je de kofferbak niet helemaal dicht doet.
Of haal het lampje er uit dan weet je het zeker, loop de accu nog leeg dan zit het ergens anders.
Gr John

adjet
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-08-2014 09:40

Bericht door adjet » 29-11-2014 16:55

Verhaal van het kofferbaklampje gaat niet op want hij loopt volgens Ronald ook leeg als er een pool los ligt....Waarschijnlijk accu gewoon aan het eind van zijn leven.

Trouwens bij een moderne auto is na 4 weken de accu meestal wel leeg hoor.. Geheugen radio, alarm, klokje enz....Het gebruikt allemaal niet veel, maar net wel iets.

Plaats reactie