onderhoudsbeurt

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

onderhoudsbeurt

Bericht door Jeannette » 03-01-2015 17:48

kan de km stand van wanneer er en onderhoudsbeurt moet plaats vinden ineens veranderen?

Ik weet het niet maar het lijkt dat ik een beetje gek wordt :roll:

km stand stond met het sleuteltje op 97.000. De gerede km stand staat nu op 94520. Nu zie ik in eens dat onderhoud op 94.000 aangeeft.
:shock:

Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Bericht door Roel » 03-01-2015 23:56

Heb ik nog niet meegemaakt dat de auto zelf eerder een onderhoud wil, maar mijn Roland Garros is van 2005 en die telt af met kilometers dus waarschijnlijk kan het dan nog in uitvoeringen verschillen.

Maar dat je een aantal tiental of honderdtal kilometers over je onderhoudsbeurt heen bent kan niet gelijk kwaad.

Misschien kun je via de papieren terug traceren wanneer het laatste onderhoud is gedaan, denk aan oude apk formulieren of een onderhoudsboekje als die bijgehouden word door de garage.
Heeft de auto een onderhoudsbeurt gehad toen je hem kocht ?

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 04-01-2015 00:34

Het klopt niet dat hij het aangeeft, maar die van mij heeft het ook gedaan. Die wilde ineens 10.000km eerder een beurt.
Maar hij is weer te resetten, middels 1 van de knopjes in de klokkenset. staat in het boekje.

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 04-01-2015 11:08

Dank voor jullie reactie.

De auto niet in de buurt gekocht, maar heeft een aflevering beurd gehad met nieuwe distributieriem. Nu bij de Peugeot dealer daar een wintercheck laten doen en op allen punten goed bevonden enkel remvloeistof olie. De garage waar ik de auto vandaan komt nog gebeld die hadden gecontroleerd op de remolie en die was goed. op de sticker was het wel lang geleden dus laten vernieuwen.

Voor 2 weken terug een nieuwe temperatuurmeter oude bleef open staan werd niet warm.

Een kleine historisch na mijn aankoop.

Rijk ik betwijfel of het lukt met resetten boordcomputer volgens mij kan ik enkel de tijd veranderen. Geen originele radio meer in al met de peugeot dealer over gehad en krijg enkel te horen dat er dan weer een originele radio in moet maar ik begreep dat er ook een andere mogelijkheid is wat ik zo al lees. Alleen snap ik het niet hoe misschien iemand hier om het nog een keer uit te leggen

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 04-01-2015 15:24

Wat een onzin van die dealer. In die van mij zit ook geen originele radio maar de boordcomputer is geheel te bedienen en te resetten. Sterker nog zonder radio werkt het ook. Enige verschil is dat er geen informatie van de radio in het display komt van de boordcomputer en het pookje bij het stuur niet de radio kan bedienen.

Zelf heb ik er een interface in zitten zodat het pookje bij het stuur werkt. Display boordcomputer geeft bij die van mij ook geen radio weergaven.
Er zijn ook fabrikanten die een radio hebben met en een interface die wel info geeft van de radio in het display. https://www.youtube.com/watch?v=ggrFcROiZ4w

Maar wat je wil resetten / op 0 zetten is de onderhoudsinterval.
Doe je als volgt:
- zet het contact af.
- druk op de knop onder je toerenteller/ olietemperatuurmeter (schakelstandindicatie indien je een automaat hebt). en houd deze knop ingedrukt.
- zet het contact aan.
- de teller km teller begint 10 seconde terug te tellen.
- houd de knop gedurende 10 seconde ingedrukt.
de teller geeft [=0] aan en het lampje gaat uit.
(Heb het van bladzijde 21 boekje)

https://www.youtube.com/watch?v=zfVR0apmRHs

resetten boordcomputer: druk meer dan 2 seconden op de knop van je ruitenwisser. En de waarden staan op 0

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 05-01-2015 20:12

ik ben nu achter gekomen dat de teller de resterende aantal km tot de eerst volgende beurt aan geeft :oops: Roel net als jouw Roland Garros

Rijk de knop van de ruiterwisser geen reactie een tijd terug al een keer geprobeerd of dit enkel te maken heeft met de radio, weet ik niet.
Het zal fijn zijn dan alles prima het doet dus ik ga het nog een bij de dealer proberen anders iemand zoeken die er in thuis /ervaring mee heeft.

langzaam worden we weer een stukje wijzer :wink:

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 05-01-2015 20:47

Nee, knop op de ruitenwisser heeft niets te maken met de radio.
Die eronder dan juist weer wel.
Afbeelding

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 05-01-2015 20:57

Dat weet ik ,ik bedoelde meer van door de radio dat de knop voor de boordcomputer op de ruiterwissel daarom het niet doet.

Wat ik op you tube zag dat het met een andere radio ook de radiohendel het doet maar ja dan moet je wel heel technisch zijn 8)

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 05-01-2015 21:07

Valt wel mee hoor. Moest de bedrading weer terug zetten naar de originele positie (had een niet standaard radio in gezeten). Extra draad erbij voor de geschakelde +. Interface ertussen (kastje maakt dat de auto de radio als een originele radio ziet). En het pookje werkt.

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 05-01-2015 21:11

Je woont niet in de buurt van Apeldoorn :wink:

Plaats reactie