Goede geluidsinstalatie

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
bullterrier
Berichten: 27
Lid geworden op: 02-08-2014 22:17

Goede geluidsinstalatie

Bericht door bullterrier » 20-01-2015 14:40

Ik wil graag dat er goed geluid uit mijn speakers komen. Ik had rondom de orginele speakers nog zitten. Voor heb ik ze nu vervangen door andere van 220 watt omdat er 1 kapot was. Ik had verwacht dat ik nu wel een heel andere geluid zou krijgen maar das niet het geval. Er zit geen orginele radio meer in. Wat raden jullie me aan om erin te zetten kwa speakers en zo. Misschien ook een subwoofer en versterker erin? Al is daar niet veel ruimte voor in de kofferbak als het dak open is. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Raymond
Berichten: 104
Lid geworden op: 07-04-2010 20:41

Bericht door Raymond » 20-01-2015 20:03

HIER staat een goede oplossing. Ik ben er tevreden over. Heb nog gewoon de originele speakers.
206cc Roland Garros & Peugeot 208 GTi

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 20-01-2015 20:46

220 watt klinkt als beter. Is het piek of rms. Maar alleen met je head ga je het niet redden die redt max ca. 55 watt piek.
Zou het met een versterker voor de voor compo's oplossen.

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 21-01-2015 18:34

ik heb een kist gemaakt voor de woofer in de kofferbak, als is boodschappen achter in zetten niet echt mogelijk (al stapel ik gewoon op de woofer kist alleen zorgen dat er niets de speaker raakt)

de kist past net onder het rolnetje en is bijna volle breedte van de kofferbak, langs de kist zit er aan 1 kant een condensator en aan de andere kant een versterker, speakers in de auto zijn nog origineel al is er wel 1 kapot en verwijdert.


als je meer en beter geluid wilt hebben zal je niet alleen naar het vermogen moeten kijken maar zeker ook naar het merk en prijsklasse, duurdere speakers hebben een hoger RMS vermogen en vaak zijn het compo setjes met een filter erbij.

wat heb je in gedachte wat je zelf wilt, en wil je ruimte inleveren of wil je zo veel mogelijk ruimte houden. je hebt ook woofertjes die je onder een stoel kan plaatsen en die geven ook redelijk extra geluid.
Afbeelding

Plaats reactie