Elektrische spiegel hapert met inklappen

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
dimi_v
Berichten: 62
Lid geworden op: 27-04-2013 21:43

Elektrische spiegel hapert met inklappen

Bericht door dimi_v » 10-03-2015 22:22

Even een vraagje, de rechter buitenspiegel had al wat vaker moeite met het in- en vooral uitklappen. Soms moest je dan de knop nog een keer extra ronddraaien (dus eigenlijk weer naar binnen en dan naar buiten) en dan pakte hij hem wel mee.


Nu lijkt dat ook niet meer te werken. Ik heb al voorzichtig wat onderzoek gedaan en ik kan weinig ontdekken aan waar of hoe de motor werkt die de hele spiegel moet indraaien. Ik ben bang dat er misschien een stukje tandwiel af ligt want er zit op het dode stuk (waar hij blijkft haperen) veel speling op.

Kun je iedere willekeurige 206 spiegel kopen en dan de motor ombouwen? Of moet ik ergens anders naar kijken? Bedankt alvast

Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Bericht door Roel » 10-03-2015 23:47

Zolang je maar een 206cc spiegel hebt, want de deuren zijn anders van een gewone 206. Soms kun je dit oplossen met een spiegeladapter.
Maar het beste is gewoon even goed vergelijken.
Ik weet niet als er verschil in spiegels is in verschillende bouwjaren van de cc.

Maar als ik jouw probleem zo lees zou ik in eerste instantie denken aan een elektrisch probleem.
Heb je de aansluitingen ook gecontroleerd, misschien is hier enige aanslag op gekomen waardoor het niet goed contact meer maakt.

dimi_v
Berichten: 62
Lid geworden op: 27-04-2013 21:43

Bericht door dimi_v » 23-03-2015 19:21

Nee, het is zeker niet electrisch, zit gewoon een zwaar punt in (of tandje afgebroken in mechanisme misschien, geen idee hoe het werkt).

Als de motor om te zetten is van een gewone 206 naar een cc spiegel dan kan ik dat doen. Die spiegels zijn eenvoudiger te krijgen.

Plaats reactie