Interface voor nieuwe autoradio

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 25-05-2015 16:41

dank voor de lovende woorden :)

Mijn interface heeft gezorgd dat de radio dimt bij verlichting aan. Dus als het goed is moet een extra draad van de verlichting niet nodig zijn.
Goed om te horen dat hij te herstellen is en nog mag ook :D
Geen geld voor 2 nieuwe. Stekker wel precies hetzelfde?

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 25-05-2015 19:56

Heb al een stap vooruit gemaakt....de stuurbediening werkt maar het display nog niet...er komt wel het woord "Alpine" te voorschijn in het display van de auto maar daar blijft het bij. Op de radio scrollt de text wel,alsook alle funkties worden weergeven maar het display zou dat ook moeten doen...
Denk dat de radio info niet doorgestuurd wordt naar het extern display
Zal misschien nog een van de datedraden niet juist zitten....

Reden waarom de interface niet werkte was de blauwe remote draad van de radio die ik moest aankoppelen op de blauw-witte van de interface.
Ik had ze niet aangesloten wegens er op die draden geen stekker stond...
De vertraagde uitschakeling heb ik opgelost door een draad te trekken van de aansteker en die heb ik dan aangesloten op de voedingstekker van de auto(na loskoppeling vertraagde geschakelde)dus dat werkt nu prima.
Ik heb ook direct een aftakking genomen van de plus van het lampje van de aansteker, deze had ik eerst aangesloten op de oranje draad van de interface maar dat gaf geen reactie als ik de lichten aanstak. Heb hem dan rechtstreeks op de radio aangesloten op de oranje draad en dat werkt prima, als ik de lichten aansteek dimt de achtergrondverlichting van de radio(knoppen)
Wat betreft de achterlichten, geef toe, was een koopje en ja stekker paste zonder prob.en de verlichting werkt juist :-))))
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 26-05-2015 10:22

top :D
Hij geeft wel het woord Alpine aan, dus dan denk ik dat de bedrading goed is, maar er misschien iets op de radio moet worden veranderd.

edit:
Heb nog ff gezocht, maar op blz 42 hebben ze het over een stuurbedienings interface: http://www.alpine-europe.com/fileadmin/ ... 3BT_EN.pdf

Ook bij een radio gezocht die ik op yt het display zag weergeven, blz 49 scherm interface: http://www.alpine-europe.com/fileadmin/ ... 86R_NL.pdf
Die term kwam ik bij de handleiding van jouw radio niet tegen, denk dat kan hij het niet kan doorgeven. :(

voertuigdisplay-interface
staat niet bij jouw radio : http://www.alpine.be/fileadmin/PDF/Cata ... ch_sec.pdf

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 26-05-2015 23:41

Had nochtans een autoradio gevraagd aan Car-products die compatibel was, dus die zowel display als stuurbediening had. Zij stelden de Alpine UTE-72BT voor...
Raar...dan zou er toch geen "Alpine"op de display komen? En ook als ik bijvoorbeeld de blauwe draad loskoppel die van de interface naar de radio gaat en dan terug aankoppel komt er even een radiofrequentie op het extern display gevolgd door, jawel "Alpine" dus ik denk het wel mogelijk is maar dat er nog één of meerdere datakabels niet juist zitten, of zoals u zegt een instelling op de radio.
De CC is nu binnen in de Peugeot garage voor zijn kontje te herstellen, heb het daar gevraagd nu hij toch binnen is, om de bekabeling eens te checken.
Ben benieuwd of zij eraan uit geraken. Ondertussen rijd ik met een nieuwe 208 hdi als vervangwagen, leuk wagentje, maar heb toch liever een cabrio :-)
Of onze KIA Sportage III, dat is andere koek ...
Bedankt Rijk voor al dat opzoekwerk, leuk dat we samen naar een oplossing zoeken!
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 27-05-2015 09:23

Dan zou hij het moeten doen, want anders hebben ze je misleidt bij de aankoop.
Hoop dat ik het fout heb. Alleen zet Alpine bij een aantal radio's neer voertuig-display. En niet bij de UTE-72BT. Als de garage het niet voor elkaar krijgt zou ik zeggen dan mag Car-products hem werkend krijgen.

ff een ander is niet verkeerd, kun je nog een beetje vergelijken.

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 29-05-2015 22:43

Vandaag de cc gaan afhalen in de Peugeotgarage, de achterschade is hersteld en hij ziet er weer stralend uit :D en de tegenpartij betaald alles.
Zelfs voor het nakijken van de audioaansluitingen hebben ze geen kosten aangerekend, prima service zou ik zeggen :-). Ze hebben ook de interface en radioaansluitingen nagekeken en alles was vrijwel correct aangesloten, hij heeft wel één netwerkkabeltje terug aangesloten, weet niet waar... De technieker heeft mij vandaag persoonlijk gebeld, maar spijtig genoeg verstond ik hem niet goed want ik was op de baan voor het werk met de bestelwagen. We belden handsfree en de gps praatte ertussen en dan moet je je nog concentreren op de baan en een gesprek over een wirwar van draden!
:roll:
Hij denkt ook dat de interface geen info krijgt van de radio. Hij vraagt zich ook af waarvoor die andere zwarte kabel dient met meerpolige stekker, die niet gebruikt wordt. Bij carproducts zei men dat deze voor oudere Alpine radio's zou zijn???
En ook op het andere uiteinde van de interfacemodule zit er nog een opening waar je een meerpolige stekker kan insteken... Waarvoor dienen die?
Hij zei ook, zoals Rijk al vernoemde, dat de radio misschien niet displaycompatibel zou zijn...
Na de verbinding met de netwerkkabel komt wel het woord "Alpine" niet meer tevoorschijn maar een radiofrequentie, maar deze is niet te wijzigen en dat is ook het enige wat er staat (van radioinfo). Al de rest werkt feiloos...

Heb de vraag ook gesteld aan Car-Products maar de verkoper/vertegenwoordiger was deze week in verlof, ik mag hem wel vanaf volgende week terug contacteren... ben benieuwd. Had nochtans aan hun mijn eisen gevraagd... stel een Alpine radio voor die en stuurbediening en display sturing ondersteund voor een 206cc...

:D :D :D :D :D
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 30-05-2015 15:37

Netjes van de garage. Zou denken extra kabel is voor het display. In ieder geval doet de stuurbediening het wel goed :)

Die eerste kwam uit de catalogus van 2015. Die had een aparte kabel voor de voertuig-display. Zie dat car-products ook een normale winkel heeft. Benieuwd wat de verkoper zegt, in ieder geval is er nog de optie om langs te gaan.

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 31-05-2015 11:26

Ja, je hebt gelijk, ben nog meer gaan graven over hoe of wat met die aansluitingen en ben zo ook via youtube terecht gekomen op een filmpje waar de plaatsing van de interface (en aansluiting) te zien was en DAAR was de meerpin stekker van de interface (zwarte) ingeplugd in de radio.
Bij onderzoek heb ik het type van de radio opgezocht en in de eigenschappen stond wel degelijk vermeld dat hij het OEM display van het voertuig kan ondersteunen.
Iets wat inderdaad niet bij de UTE-72BT staat, dus ik ben "gejost" iets dat we hier in Vlaanderen zeggen :-)
De optie om naar Car-products in Nederland te gaan zie ik niet zo direct zitten, zit je voor een paar uur in de auto...vanuit België. Ga het proberen oplossen via de post.
Heb een mail gestuurd naar Car-Products met de vraag of ze de radio niet willen crediteren. Ik zou dan wel een andere radio nemen, namelijk de iets (veel duurdere) Alpine IDE-178BT en deze heeft wel een uitgang voor de meerpinconnector voor displaysturing alsook één voor de 3.5 jack voor de stuurbediening.
Hopelijk zijn ze van goede wil, ik kruis mijn vingers :shock:
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 31-05-2015 12:42

Je hebt specifiek gevraagd om een model dat dit ondersteund. En na levering blijkt het dat niet te kunnen. Volgens mij is er bij koop via internet een zicht termijn van 2 weken:

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... enrechten/

succes mike

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 03-06-2015 23:08

Van Car-products geen teken van leven meer,lijkt van de aardbol verdwenen...
Herhaalde mails gestuurd maar krijg geen antwoord
:? Verkopen ja, maar service....
hangt mijn voeten uit, zal het zelf wel oplossen, ondertussen heb ik hier bij ons in een tuningszaak de nieuwe Alpine IDE-178BT besteld. Deze zou ik hopelijk tegen zaterdag hebben en deze ondersteund zowel stuurbediening als display bediening... prijs stuk duurder (249€) dan de UTE-72BT (99€), maar wel veel meer mogelijkheden, groter en netter schermdisplay, toetsenverlichting selecteerbaar (aha oranje) enz... en als het dan niet werkt... dan sta ik niet in voor de gevolgen :twisted:
De Alpine UTE-72BT die wel stuurbediening ondersteund maar GEEN display weergave is 2 weken oud...verkoop ik wel op een 2handssite, welliswaar met een beetje verlies, maar het zij zo.
Ik ben benieuwd.... :shock:
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

Plaats reactie