Centrale deurvergrendeling/ slechte radio ontvangst

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
cabriofan
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-05-2015 23:34

Centrale deurvergrendeling/ slechte radio ontvangst

Bericht door cabriofan » 02-06-2015 12:41

Ik heb een probleem met de c.d.v.
Als ik de auto wil sluiten met de afstandsbediening gaat hij dicht
maar ook direct weer open, wie weet wat de oorzaak kan zijn.

Als ik stil sta doet mijn radio het goed, zodra ik ga rijden krijgt
hij bijna geen ontvangst en blijft hij aan het zoeken. Bij een
zender geeft huh veel ruis, ligt dit aan de antenne. Alles is nog origineel.
Bij voorbaat dank voor het meedenken

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 02-06-2015 18:41

Alleen als ik een deur fysiek open heb en dan op sluiten druk op de afstandsbediening gaat hij na het sluiten meteen weer open. Anders moet het in de bedrading zitten.

Zou ook denken aan de antenne, maar het kan natuurlijk ook in de radio zelf zitten. Eerst kijken of de antenne bij de radio goed is aangesloten en dan de verbinding bij de antenne bij het dakje bekijken.

cabriofan
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-05-2015 23:34

Bericht door cabriofan » 02-06-2015 19:14

Rijk schreef:Alleen als ik een deur fysiek open heb en dan op sluiten druk op de afstandsbediening gaat hij na het sluiten meteen weer open. Anders moet het in de bedrading zitten.

Zou ook denken aan de antenne, maar het kan natuurlijk ook in de radio zelf zitten. Eerst kijken of de antenne bij de radio goed is aangesloten en dan de verbinding bij de antenne bij het dakje bekijken.
Ik heb deze auto net een paar dagen en ontdekt nu een paar storingen.
De afstandsbediening deed het eerst wel goed, en nu niet meer. Waar zitten de deurschakelaars trouwens bij de deur

Heb net een andere radio ingebouwd, sommige zenders zijn nu heel goed te ontvangen sommige hebben nog steeds ruis, volgende stap zal ik de kabel controleren. Moet ik nu een speciale adapter tussen zetten bij de stekkers wil ik de stuurbediening nog kunnen gebruiken.

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 03-06-2015 10:46

Durf het niet te zeggen. Enige wat ik zie is dat de deur onder twee rubber doppen heeft en bij de slotkant van de deur zit een ronde kleine rubber dop. Zou denken dat het die kleine is, maar wellicht heeft Peugeot een andere oplossing verzonnen.

Om deze te bedienen heb je een interface nodig. Je radio moet wel beschikken over een ingang voor externe bediening. Afhankelijk van je type radio en jaartal/ maand auto heb je een andere interface nodig:
http://peugeotccfans.forum2go.nl/206-cc ... -t665.html Als je je interface daar vandaan wil hebben mail ff van tevoren je auto en radio gegevens door.

Zelf heb ik vanwege het leeglopen van de auto twee dingen gewijzigd. Permanente + interface vervangen voor geschakelde + en direct op de radio de permanente +. en de permanente + op de dakcomputer vervangen voor een geschakelde +
http://peugeotccfans.forum2go.nl/accu-o ... t1075.html

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 03-06-2015 22:42

Idd als je stuurbediening wilt,moet je radio voorzien zijn van een stuurwielaansluiting en moet hij die ondersteunen.
Als je ook de originele oem display wil laten functioneren synchroon met die van de radio moet daarvoor ook nog een bijkomende uitgang voorzien zijn op de radio.
En ik kan het weten,ben er al enkele weken zoet mee :( :shock: :?
Voor de stuurbediening alleen heb je een bijkomende interfacemodule nodig die je tussen je kabel van de wagen en de radio plaats.
Idem voor de stuurbediening/display interfacemodule .
De modules zijn specifiek voor je type wagen gemaakt .
Prijzen zijn:-stuurbedieningsmodule denk ik rond de 70 €
-stuurbediening/displaymodule rond de 120€
Zie ook mijn topic interface....
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

cabriofan
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-05-2015 23:34

Bericht door cabriofan » 04-06-2015 20:11

bedankt voor de tips

Plaats reactie