Originele luidsprekers vervangen ...

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Originele luidsprekers vervangen ...

Bericht door mike » 22-06-2015 22:53

Nu mijn originele Clarion autoradio vervangen is door een Alpine IDE-178BT met bijhorende Alpine stuurwiel/display interfacemodule zou ik graag wat meer warmte,lees bass en volume door mijn speakers jagen.
Weet dat het niet zo makkelijk is om meer bass te verkrijgen in de deuren maar moet toch min of meer mogelijk zijn.
Hoe raak ik het makkelijkst aan de speakers,deurpaneel gewoon lostrekken na verwijderen deurhandvat?
Heb via verschillende topics reeds vernomen dat ik vooraan 165mm doorsnede nodig heb en achteraan 100mm.
Kan iemand mij zeggen welke luidsprekers van Alpine het best geschikt zijn voor mijn systeem,dus gewoon via de luidsprekersuitgangen,geen subwoofer gedoe of versterkers, maar gewoon via de voorziene plaatsen.
Heb een vermogen van 4 x 50watt...
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 23-06-2015 18:12

deurpaneel los halen moet je voorzichtig doen.

kijk trek voorzichtig het kapje achter de spiegel los.
hier achter zit als het goed is een torx schroef ook op diverse plaatsen zitten torx schroeven (4 of 5 totaal)

als je al de schroeven los hebt kijk je of je met gepaste kracht 1 hoek (onderkant) uit zijn klik systeem kan halen.
bovenrand zit in je raamrubber gestoken.

speakers zijn een persoonlijke keuze de maat 165mm is goed maar zit ook nog met inbouw diepte, al kan je eventueel er nog wel een ring tussen plaatsen om ca 1 a 1,5 cm te winnen. mocht dat niet genoeg zijn kan je ook nog aan de achterkant een deel van de plastic kap in je deur weg halen.


voor het plaatsen van mijn rockford speakers heb ik dus een ring geplaatst en een deel van het plastic weggehaald om het passend te krijgen.

persoonlijk zou ik speakers proberen te nemen met een rms wattage van rond de 50 watt dan kan je ze eigenlijk niet opblazen.

succes
Afbeelding

mike
Berichten: 88
Lid geworden op: 29-09-2013 16:40

Bericht door mike » 25-06-2015 00:00

206cc schreef:deurpaneel los halen moet je voorzichtig doen.

kijk trek voorzichtig het kapje achter de spiegel los.
hier achter zit als het goed is een torx schroef ook op diverse plaatsen zitten torx schroeven (4 of 5 totaal)

als je al de schroeven los hebt kijk je of je met gepaste kracht 1 hoek (onderkant) uit zijn klik systeem kan halen.
bovenrand zit in je raamrubber gestoken.

speakers zijn een persoonlijke keuze de maat 165mm is goed maar zit ook nog met inbouw diepte, al kan je eventueel er nog wel een ring tussen plaatsen om ca 1 a 1,5 cm te winnen. mocht dat niet genoeg zijn kan je ook nog aan de achterkant een deel van de plastic kap in je deur weg halen.


voor het plaatsen van mijn rockford speakers heb ik dus een ring geplaatst en een deel van het plastic weggehaald om het passend te krijgen.

persoonlijk zou ik speakers proberen te nemen met een rms wattage van rond de 50 watt dan kan je ze eigenlijk niet opblazen.

succes
Dank u,zal minstens 50watt moeten zijn want er is al een originele opgeblazen :-)
Nu nog zoeken welke Alpine boxen het best zijn voor mijn doel,namelijk meer bass...
206cc 1.6 benzine 109pk 16V 3/2003
color:Ice Blue
km:150.000
Rvs rolbeugels
16"Ouraganvelgen & Good Year Eagle F1 205/45ZR16 banden
Alpine autoradio IDE-178BT
Alpine stuurwielbediening & displayweergave&handenvrij bellen via bluetooth

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 25-06-2015 15:38

Heb zelf alleen de achterspeakers vervangen, dus met voor geen ervaring, maar dit zal je wel helpen: http://www.peugeot206club.nl/modules.ph ... =48&eid=40
Het hoeven geen Alpine-speakers te zijn, toch? :wink:

Plaats reactie