Raar stationair en gloeiend spruitstuk.

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
briantel
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-02-2013 22:50

Raar stationair en gloeiend spruitstuk.

Bericht door briantel » 18-01-2016 17:44

Wie o wie heeft de gouden tip?

Mijn 206cc heeft een raar probleem sinds vandaag. Ik kreeg ongeveer 4 dagen geleden de melding storing uitlaatgas hier verder eigenlijk geen aandacht aan geschonken, in de hoop dat deze vanzelf weg zou springen.

Vandaag op de terugweg van het werk (6km)viel mij op dat mijn motor constant rond de 1400 toeren bleef schommelen. Omdat mijn auto verder normaal reed en niet inhield hier geen aandacht aan geschonken. Ik dacht zal wel wegens het koude weer een soort choke zijn.
Thuisgekomen motor uit en motor aan maar weer een raar schommelend stationair.

Toen ik de motorkap opende schrok ik mij rot, mijn uitlaatspruitstuk was rood gloeiend net zoals ijzer wat uit het vuur komt. Omdat ik een uitlaatgas storing heb, heb ik de lambdasondes nagemeten. De bovenste schommelt tussen de 0,1 en 1 volt de onderste schommelt ongeveer op de 0,4 volt wat geloof ik goed moet zijn.

Voor zover ik nu dus kan zien zijn de lambdasondes goed.
Wie weet wat het probleem wel kan zijn? Of is we iemand in de buurt van almere die mijn auto (tegen wen vergoeding) kan doormeten?

briantel
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-02-2013 22:50

Bericht door briantel » 08-03-2016 23:20

Probleem is inmiddels opgelost.

Had in Duitsland shell vpower racing getankt octaan 100 benzine of dit er mee te maken had weet ik niet. Stationair probleem kwam omdat mijn eerste lambdasonde niet goed was de sonde was wel goed maar de voorverwarming was defect.
Het gloeiende spruitstuk was mijn eigen schuld. Omdat hij zo raar liep dacht ik ik trek eens flink door naar de toerenbegrenzer in zijn twee en blijf daar vlak voor hangen zodat hij schoon blaast ( uiteraard wel met warme motor en olie). Als je je auto hierna direct tot stilstand brengt en onder je kap kijkt dan gloeit je spruitstuk door de warmte van het doortrekken. Volgens de Peugeot dealer heel normaal.

Plaats reactie