Dak probleem

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
raymond2669
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-01-2016 09:04

Dak probleem

Bericht door raymond2669 » 28-02-2016 09:38

Goede dag heb een 206 cc maar ben niet zo handig met autos heb hem gekocht maar dak gaat niet open ik zoek iemand die er wel verstand van heeft heb voor de zekerheid wel al een nieuwe pomp gekocht wie zou hem kunnen repareren natuurlijk tegen betaling maar garage vind ik te duur want het is arbeidsloon onderdelen zijn er, Wie kan me helpen is geen haast bij want heb de auto pas in juni nodig
Altijd dankbaar met een reactie

briantel
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-02-2013 22:50

Bericht door briantel » 08-03-2016 23:17

Eventueel zou ik je wel kunnen helpen maar of ik het kan oplossen is de vraag.

Veel dakproblemen kun je zelf uitzoeken. Wat gebeurd er als je de twee dakhendels opent en je drukt je knop in, hoor je dan een riedeltje of niet? Mocht je het riedeltje horen dan registreert het systeem meestal een sensor niet goed.
Wat je zou kunnen doen is alle ramen helemaal omlaag doen en het dak dan proberen te openen.
Waar vaak ook een storing in zit is de sensor van je baggaedoek, deze zit links in de kofferbak in het gedeelte waar je het doek in plaatst, als je deze sensor loshaalt en de draden doorverbind dan registreert hij altijd dat het doek gesloten is. Mocht je dak dan wel open gaan dan weet je dat er wat mis is met deze sensor.

raymond2669
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-01-2016 09:04

Bericht door raymond2669 » 13-03-2016 09:10

briantel schreef:Eventueel zou ik je wel kunnen helpen maar of ik het kan oplossen is de vraag.

Veel dakproblemen kun je zelf uitzoeken. Wat gebeurd er als je de twee dakhendels opent en je drukt je knop in, hoor je dan een riedeltje of niet? Mocht je het riedeltje horen dan registreert het systeem meestal een sensor niet goed.
Wat je zou kunnen doen is alle ramen helemaal omlaag doen en het dak dan proberen te openen.
Waar vaak ook een storing in zit is de sensor van je baggaedoek, deze zit links in de kofferbak in het gedeelte waar je het doek in plaatst, als je deze sensor loshaalt en de draden doorverbind dan registreert hij altijd dat het doek gesloten is. Mocht je dak dan wel open gaan dan weet je dat er wat mis is met deze sensor.
Dankje hij staat niet thuis kan dus niet proberen staat in de stalling maar zoek iemand die er na kan kijken tegen betaling en de vorige eigenaar is al bezig geweest denk ik
Altijd dankbaar met een reactie

raymond2669
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-01-2016 09:04

Handleidinghandmatig openen en monteur

Bericht door raymond2669 » 10-04-2016 19:19

als ik hem handmatig wil openen wie heeft hier een handleiding voor heb hem wel voor het dicht doen maar openen niet als ik de klep los klik wil die maar 30 cm omhoog en wil niks kapot maken tevens zoek eik een adres om het dak te laten maken want ben bang dat ik meer kapot maak. Alvast bedankt
Altijd dankbaar met een reactie

Raymond
Berichten: 104
Lid geworden op: 07-04-2010 20:41

Bericht door Raymond » 22-04-2016 20:22

206cc Roland Garros & Peugeot 208 GTi

manz
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-11-2015 20:33

Re: Handleidinghandmatig openen en monteur

Bericht door manz » 24-04-2016 21:58

raymond2669 schreef:als ik hem handmatig wil openen wie heeft hier een handleiding voor heb hem wel voor het dicht doen maar openen niet als ik de klep los klik wil die maar 30 cm omhoog en wil niks kapot maken tevens zoek eik een adres om het dak te laten maken want ben bang dat ik meer kapot maak. Alvast bedankt
Hallo heb je al een oplossing? ik heb ook dat hij niet meer open gaat!

THx

Plaats reactie