dak sluit maar koffer niet
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10-04-2016 13:26
dak sluit maar koffer niet
Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum, een tof forum met veel info heb ik al gezien
Eigenlijk kwam ik hier terecht omdat ik dingen aan het opzoeken was ivm mijn 206 cc
het probleem dat er al een tijd inzit ; het dak gaat goed open, het gaat ook goed dicht maar als het kofferdeksel dicht moet gaan stopt het.
De klep sluit ofwel niet, ofwel houdt ze er ergens middenin mee op...
heeft er iemand een idee?
Ik dacht aan de schakelaar die ziet of het dak goed dicht is maar waar zit dat ding ?
Ik krijg hem ook niet meer gereset nadat het gestopt is, een heel gedoe om handmatig dicht te doen en dan hopen dat het terug goed komt...
Eigenlijk kwam ik hier terecht omdat ik dingen aan het opzoeken was ivm mijn 206 cc
het probleem dat er al een tijd inzit ; het dak gaat goed open, het gaat ook goed dicht maar als het kofferdeksel dicht moet gaan stopt het.
De klep sluit ofwel niet, ofwel houdt ze er ergens middenin mee op...
heeft er iemand een idee?
Ik dacht aan de schakelaar die ziet of het dak goed dicht is maar waar zit dat ding ?
Ik krijg hem ook niet meer gereset nadat het gestopt is, een heel gedoe om handmatig dicht te doen en dan hopen dat het terug goed komt...
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 17-11-2015 22:21
Heb je het oliepeil van het dak al gecontroleerd?
Ff een stukje copy/paste.
Niveau hydrauliek-olie controleren kan geen kwaad, maar gezien je klachtomschrijving gaat het steeds meer op een defecte switch en/of bedrading lijken? Voor controle van het niveau moet je in de koffer zijn en wel (achter de auto staande) rechts achter de bekleding tegen de rugleuning aan. De bekleding zit vast met ronde plastic plugje waarvan het middendeel van het plugje even omhoog gehaald moet worden om het plugje te kunnen verwijderen. Je klapt daarna de bekleding even een beetje weg en dan zie je alle hydrauliek-leidingen naar de pomp lopen. De pomp zit in een isolatie-doos die weer vastzit met een elastiek en daar waar de leidingen de isolatie in gaan zit een bindstripje. Dit maak je allebei los en nu kun je voorzichtig de pomp een beetje naar voren halen. Het doorzichtige beker-reservoirtje zie je achteraan op het pomphuis zitten met een + en een - streepje. De pomp horizontaal houden en dan moet het niveau BIJ GESLOTEN KAP, dus dicht, (nagenoeg) op de + staan. Staat het echt te laag, dan zul je moeten gaan (bij)vullen. Let wel op: het is speciale olie bestemt voor de kap van 206CC.
Ff een stukje copy/paste.
Niveau hydrauliek-olie controleren kan geen kwaad, maar gezien je klachtomschrijving gaat het steeds meer op een defecte switch en/of bedrading lijken? Voor controle van het niveau moet je in de koffer zijn en wel (achter de auto staande) rechts achter de bekleding tegen de rugleuning aan. De bekleding zit vast met ronde plastic plugje waarvan het middendeel van het plugje even omhoog gehaald moet worden om het plugje te kunnen verwijderen. Je klapt daarna de bekleding even een beetje weg en dan zie je alle hydrauliek-leidingen naar de pomp lopen. De pomp zit in een isolatie-doos die weer vastzit met een elastiek en daar waar de leidingen de isolatie in gaan zit een bindstripje. Dit maak je allebei los en nu kun je voorzichtig de pomp een beetje naar voren halen. Het doorzichtige beker-reservoirtje zie je achteraan op het pomphuis zitten met een + en een - streepje. De pomp horizontaal houden en dan moet het niveau BIJ GESLOTEN KAP, dus dicht, (nagenoeg) op de + staan. Staat het echt te laag, dan zul je moeten gaan (bij)vullen. Let wel op: het is speciale olie bestemt voor de kap van 206CC.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10-04-2016 13:26
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10-04-2016 13:26
olie staat aan de +, jammer maar helaas zal het daar niet zitten... maar wel bedankt voor de mooie uitleg!Dakloze schreef:Heb je het oliepeil van het dak al gecontroleerd?
Ff een stukje copy/paste.
Niveau hydrauliek-olie controleren kan geen kwaad, maar gezien je klachtomschrijving gaat het steeds meer op een defecte switch en/of bedrading lijken? Voor controle van het niveau moet je in de koffer zijn en wel (achter de auto staande) rechts achter de bekleding tegen de rugleuning aan. De bekleding zit vast met ronde plastic plugje waarvan het middendeel van het plugje even omhoog gehaald moet worden om het plugje te kunnen verwijderen. Je klapt daarna de bekleding even een beetje weg en dan zie je alle hydrauliek-leidingen naar de pomp lopen. De pomp zit in een isolatie-doos die weer vastzit met een elastiek en daar waar de leidingen de isolatie in gaan zit een bindstripje. Dit maak je allebei los en nu kun je voorzichtig de pomp een beetje naar voren halen. Het doorzichtige beker-reservoirtje zie je achteraan op het pomphuis zitten met een + en een - streepje. De pomp horizontaal houden en dan moet het niveau BIJ GESLOTEN KAP, dus dicht, (nagenoeg) op de + staan. Staat het echt te laag, dan zul je moeten gaan (bij)vullen. Let wel op: het is speciale olie bestemt voor de kap van 206CC.