Achterste remblokjes plaatsen

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
Gunter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-04-2016 11:26

Achterste remblokjes plaatsen

Bericht door Gunter » 13-04-2016 20:14

Hallo iedereen.

Heeft er hier iemand ervaring met het plaatsen van de achterste remblokken op een 206CC.
Heb je hiervoor een tool nodig om de remcilinder die tegen de blokjes aandrukt naar achter te draaien? of kan men die gewoon voorzichtig met een schroevendraaier naar achter duwen zodat de blokjes vrijkomen in de remklauw?
Ik weet dat je bij sommige merken de remcilinder alleen naar achter krijgt doormiddel van een tool daarom deze vraag.
Alvast bedankt
Gunter

BertUS
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-04-2016 12:24

Bericht door BertUS » 17-04-2016 13:56

Ik zou niet met een schroevendraaier gaan werken, de kans op beschadigingen is aanmerkelijk groter

neem een grote waterpomptang, een moordenaar oid en een stukje hout, plaats het houtje op de remzuiger en knijp dat rustig de zuiger naar binnen, het hoeft niet veel te zijn tenzij je een wat ingelopen remschijf heb.
In principe moet dit bij elke remklauw gaan, zelfs bij meerzuigers motorremklauw. Als dit niet werkt, zou ik persoonlijk de remklauw gaan demonteren, de remzuiger eruit persen en schoonmaken cq opschuren, hij loopt dan te zwaar door vuil of roest aan de binnenzijde van de cilinder
een 206cc is leuk, moet je alleen geen 2 meter zijn

Gunter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-04-2016 11:26

Bericht door Gunter » 19-04-2016 18:01

dank u voor de tip BertUS

briantel
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-02-2013 22:50

Bericht door briantel » 28-04-2016 17:35

De remzuigers achter werken net iets anders dan de zuigers voor wegens de handrem.

De zuigers voor kun je zoals bertUS zei met een blokje en een tang weer terug duwen. Bij de zuigers achter kan dit niet omdat je handrem systeem hier op zit.

Als je je blokken er uit hebt zie je dat er op de zuiger een aantal inkepingen zitten. Als je hier een steel van een schroevendraaier op plaatst en deze ronddraait en tegelijk naar binnen duwt dan duw je de zuiger ook weer naar binnen.

In onderstaande fil zie je wat ik bedoel. Bij 55 seconden.
https://youtu.be/KKf3oDQ4zNc

Plaats reactie