Helppp dak problemen

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
dre202
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-04-2016 13:10

Helppp dak problemen

Bericht door dre202 » 27-04-2016 09:44

Hallo

Ben op zoek naar iemand die me wat verder kan helpen met mn 206 cc met dak problemen . vooraf ik weet niet wat mn voorgangers hebben gedaan. Maar als ik rij constante pieptoon , en de kofferbak blijft op een kier staan trekt hydraulies niet aan . alle schakelaars werken deze heb ik getest met een peugeot uitleescomputer. Geeft wel permanente storing stand kofferklep . stand dak en stand hoedeplak . maar zijn wel te wissen . als ik de haken los gooi en netje dicht en knop dak bedien dan gaan niet de ramen naar beneden . wel kan ik die met de raamschakelaar naar beneden doen . hoor wel de pomp lopen en deze stopt ook op een gegeve moment . maar geen beweging in dak , kofferklep of hoedenplank . helppp ik kom er even niet meer uit . mvg andre

briantel
Berichten: 27
Lid geworden op: 13-02-2013 22:50

Bericht door briantel » 28-04-2016 17:26

Hoi Andre,

Wat een vervelende storing heb jij.
Als je de storingen wist komen deze dan gelijk weer terug?

Wat je zou kunnen proberen is je ramen omlaag doen en vervolgens handmatig je dak openen. Hierna zou je kunnen kijken of hij wel weer sluit. Soms wilt het namelijk helpen als je een keertje alles handmatig bediend.
Wat ook nog zou kunnen is dat er te weinig hydraulische olie in het reservoir van de pomp zit, heb je dit al gecontroleerd? En de schakelaar van het net in je kofferbak werkt deze? Deze kun je doorverbinden waardoor je de computer het idee geeft dat het net dicht is.

dre202
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-04-2016 13:10

Bericht door dre202 » 28-04-2016 22:36

Dank je wel voor de reactie ben blij met ieder stukje hulp.
Als ik de storingen wis dan komen deze niet gelijk terug . zoiezo blijven de dak en hoedeplank storing een tijd weg . de kofferklep komt wel snel terug . handmatig heb ik alles al geprobeerd denk ak wel 10 keer haha . ook om alle schakelaars te proberen . deze werken allemaal . ook die van het netje werkt. Het olieniveau in de pomp is in orde en heb ook geprobeert of ie daadwerkelijk wel pompt door een leiding iets los te schroeven op de pomp . en dan te bedienen . dan komt er wel wat olie maar het is niet zo dat het er uit spuit . dus ja of hij genoeg druk opbouwt dat is niet duidelijk voor mij . of dat er lucht in het systeem zit doordat mn voorgangers alles al eens los hebben gehad , heb ook geen iedee of het systeem te ontluchten is of dat hij dat zelf doet . is het dak op 1 of andere manier te resetten zodat hij ze stand weer herkent . want heb het iedee daf ie dat helemaal kwijt is. Ook de ecu van het dak heb ik al gewisselt met een ander dit geeft ook geen verandering . kan ik evt de pomp los vervangen dus leidingen op de pomp los pomp wisselen en werkt het systeem dan weer of zit je dan met lucht .? Want heb wel een pomp liggen .

dre202
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-04-2016 13:10

Bericht door dre202 » 30-04-2016 17:29

Hallo

Het cabrio probleem is opgelost . heb er een andere pomp in gezet en hij ging gelijk werkende heen . net op tijd voor het mooie weer volgende week .

Plaats reactie