Probleem met ALLE fannen!!

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
adjet
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-08-2014 09:40

Probleem met ALLE fannen!!

Bericht door adjet » 11-06-2016 11:40

Een paar weken geleden de lege airco even op stikstof druk gehad en die bleek lek, geen probleem want het is een cabrio...
Een week later (ik rij niet veel in die cabrio, hij is van mijn vrouw) viel mij op dat de koelwaterfan continu draaide ook bij koude motor! Meting bij warme motor geeft in de (garage)computer aan dat de temperatuur 78 graden is en de koelvloeistofmeter en olietemperatuurmeter op het dashboard geven ook dit soort waardes aan....Ook gaf de garage-computer aan dat de uitsturing naar de koelwaterfan 100% was dus dat ie draait dat klopt wel. Als ik het contact afzet stopt de fan wel gewoon met draaien. Sinds gisteren is er nog iets bijgekomen wat NOG irritanter is...Eerst deed de interieurfan het niet meer en nu blaast ie alleen nog op volle kracht en dan nog alleen warme lucht ook!!!!!

Niet echt lekker om in te rijden want de kachel doet het best goed! Iemand een idee wat de oplossing kan zijn en hebben al deze problemen met elkaar te maken????

De airco doet het al jaren niet dus zonder airco moet het ook allemaal kunnen werken want dat heeft het 2 jaar zo gedaan....

Het begint inmiddels een aardige rampenbak te worden... :oops: Vorige maand ook al 2 stabilisatorstangen voor moeten laten vervangen omdat er 1 afgebroken was op de kogel....

Dakloze
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-11-2015 22:21

Bericht door Dakloze » 19-06-2016 02:43

Is het misschien een klimatcontrol die erin zit want dan heb je kans dat het toch wel met elkaar te maken heeft.
Elektronische storingen zijn altijd lastig op te sporen.

adjet
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-08-2014 09:40

Bericht door adjet » 21-06-2016 13:51

Er zit inderdaad een climate control in....
Het probleem met de interieurfan is inmiddels wel opgelost. Nieuwe fan erin inclusief printplaat en dat werkte weer...

Dakloze
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-11-2015 22:21

Bericht door Dakloze » 21-06-2016 23:31

Er zit ondanks dat het climat control is nog een knopje met ac als het lampje op dat knopje brandt dan ff indrukken zodat lampje uit is.
Als het lampje brandt dat is het mogelijk ondanks je lekke condensor (airco radiateur) dat de vin blijft draaien.
Als ik me goed herinner zit er namelijk maar 1 vin op voor zowel airco als koelvloeistof.

adjet
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-08-2014 09:40

Bericht door adjet » 23-06-2016 00:09

Bedankt Dakloze. Er zit inderdaad 1 fan in maar het probleem was dat na het opdrukken de hogedruk sensor van de airco in bleef staan :evil: is nu tijdelijk gefixt. Verwarmingsfan was een kapotte elektronische module op de kachelmotor. Nieuwe motor en unit laten monteren. Ook maar besloten om volgende week als we de auto niet nodig hebben de airco maar te laten fixen...Was ook niet echt duur.... :D

Dakloze
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-11-2015 22:21

Bericht door Dakloze » 24-06-2016 22:29

:wink: :D

adjet
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-08-2014 09:40

Bericht door adjet » 05-08-2016 22:24

Nou de airco fixen ging niet echt van een leien dakje!!! Schijnt iets met de magneetkoppeling te zijn wat niet goed is...Nieuwe koppeling is besteld...Ook vandeweek nog een ander leuk item gehad. Het dak wilde niet meer open! 2 piepjes en de ramen gingen niet meer naar beneden! Met de haken vast en de gewone raamschakelaars deden de ramen het wel! Bleek achteraf een wat mindere accu te zijn waardoor een spanningspiek was ontstaan en de software van het dak van slag af was. Dak opnieuw in laten leren en dat werkt dus gelukkig weer.... Cabrio rijden is fun maar soms vraag ik mij wel eens af of ik niet veel beter voor een duitse cabrio had kunnen kiezen....

We liepen er over te denken om de 206 tzt voor een 207cc in te ruilen maar op dit moment weet ik het zonet nog niet.... BMW of Mercedes cabrio begint steeds meer de voorkeur te krijgen......Helaas hangt daar wel een veel duurder prijskaartje aan.

adjet
Berichten: 26
Lid geworden op: 05-08-2014 09:40

Bericht door adjet » 18-08-2016 23:01

Vandaag de nieuwe magneetkoppeling in de aircopomp laten plaatsen en......Alles werkt weer naar behoren! Meteen maar even een ommetje gemaakt met het lekkere weer alleen heb je dan natuurlijk niet zo heel veel aan de airco als het dak open is, maar ja, maakt niet uit... Toen ie op de brug stond meteen even een nieuw einddemper rubber laten steken want daar zag ik toevallig een scheur in zitten... Het enige probleem wat nu nog in de auto zit is het meest linkse lampje van de gordelspanner wat blijft branden..Zou misschien een slecht contact kunnen zijn of een defecte spanner, moet ik nog een keer uit laten zoeken maar voorlopig denk ik even niet...Autootje heeft even genoeg gekost voor dit moment...

Plaats reactie