Dak hapert

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
akooiman
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-04-2017 20:53

Dak hapert

Bericht door akooiman » 09-05-2017 18:21

Goedendag,

Net nieuw en meteen maar lastig zijn.........

Mijn vrouw heeft sinds een jaar een 206cc en vorig jaar erg genoten van het goed werkend dakje.
Deze week echter wilde ze testen of het nog werkte, maar helaas.....
Bij bedienen van de schakelaar, gaan de ramen mooi open, de pomp begint te werken, maar zodra de kofferbak een cm of 10 open is stopt ie er mee.
Door een beetje met de schakelaar te spelen, gaat de kofferbak open tot het eindpunt en stappen van 20 cm ongeveer. vanaf daar weigert het alle dienst en stopt alles. Het enige wat ik dan kan doen is het weer handmatig open of dicht doen. PP2000 geeft aan onjuiste dakpositie, en een hele reeks andere meldingen, die na het wissen weg blijven tot een volgende poging.
Bagage net is dicht en die switch werkt. De inbus schroef staat goed dicht.

Met de schakelaar spelen bedoel ik eigenlijk: steeds opnieuw bedienen, de schakelaar zelf is goed en niet gammel.....


Toch heb ik het idee dat er intern iets lekt. Als de kofferbak omhoog staat, kan ik deze ook zonder erg veel moeite weer naar beneden drukken, met de schroef nog steeds dicht.

De hoeveelheid olie in het reservoir is ook in orde.

Kan het een inwendig lek zijn, of toch iemand een ander idee.??

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 07-06-2017 08:46

Hoi, de dakbeweging wordt door een aantal micro switches gecontroleerd....telkens bij een verandering van de dak/dekselpositie wordt een nieuwe switch ingedrukt danwel vrijgegeven.
Wellicht dat daar de fout zit....naar mijn weten zijn het er een stuk of 10.....probleemgever in het verleden was vaak die van de 'hoedenplank' deze zat af fabriek gelijmd en kan makkelijk loslaten....

grtz
Ralf
CC's make the world a better place!

Dakloze
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-11-2015 22:21

Bericht door Dakloze » 20-08-2017 20:22

oliepeil gecontroleerd van het dak?

Niveau hydrauliek-olie controleren kan geen kwaad, maar gezien je klachtomschrijving gaat het steeds meer op een defecte switch en/of bedrading lijken? Voor controle van het niveau moet je in de koffer zijn en wel (achter de auto staande) rechts achter de bekleding tegen de rugleuning aan. De bekleding zit vast met ronde plastic plugje waarvan het middendeel van het plugje even omhoog gehaald moet worden om het plugje te kunnen verwijderen. Je klapt daarna de bekleding even een beetje weg en dan zie je alle hydrauliek-leidingen naar de pomp lopen. De pomp zit in een isolatie-doos die weer vastzit met een elastiek en daar waar de leidingen de isolatie in gaan zit een bindstripje. Dit maak je allebei los en nu kun je voorzichtig de pomp een beetje naar voren halen. Het doorzichtige beker-reservoirtje zie je achteraan op het pomphuis zitten met een + en een - streepje. De pomp horizontaal houden en dan moet het niveau BIJ GESLOTEN KAP, dus dicht, (nagenoeg) op de + staan. Staat het echt te laag, dan zul je moeten gaan (bij)vullen. Let wel op: het is speciale olie bestemt voor de kap van 206CC.

Plaats reactie