aankoop 206 cc met niet werkend dak (inmiddels opgelost)

hier kun je vragen stellen/beantwoorden rond het model 206 CC
Plaats reactie
recol
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-08-2017 23:24

aankoop 206 cc met niet werkend dak (inmiddels opgelost)

Bericht door recol » 03-09-2017 10:21

had me al voorgesteld in een ander topic.

ik heb een 206 cc gekocht uit 205 met een niet werkend dak, dit wist ik voor de aankoop. de garage een in en verkoop bedrijf had er zelf al naar gekeken en wisten niet wat het probleem was. alle bekleding enz lag in de kofferbak los.

wat bleek de vergrendeling links en rechts bij het achterraam bleek niet goed te vergrendelen waardoor de bekende pieptoon bleef. kon de achterklep open doen als de pomp dicht gedraaid was wel ging het toen zwaarder als dat de pomp open stond.

ik heb eerst de dakhaken open gemaakt. eerst rechts, geen piepje toen links ook open en ja wel een piepje. toen eerst links open en toen rechts open ook weer het piepje. conclusie de switchen van de dakhaken zijn oke.

toen knop van dak omhoog. ramen gaan niet naar beneden. de rol in de kofferbak was dicht. toen heb ik de twee switchen bij de vergrendeling die open stonden dicht gemaakt met een tyrap zodat deze gesloten bleven. de witte haakjes weer in de stand gezet zoals ze normaal horen bij een werkend dak en jawel de ramen gingen naar beneden :-) pomp ging lopen maar helaas nog geen dak dat open ging. en kofferdeksel die nog steeds niet goed vergrendelde.

pomp open gezet en kofferklep handmatig open gedaan ik wilde weten of de pomp wel druk op bouwde. kofferklep niet helemaal open anders activeert ie weer de switch dat de kofferklep helemaal open is en dat hij denkt dat het dak er in kan. pomp weer dicht gedraaid en iemand de knop van het dak laten bedienen. en jawel de pomp loopt en de twee achterste zuigers komen in beweging. conclusie de pomp is goed. de twee vergrendel haken komen in een andere stand. tyraps bij de switchen weg gehaald en de knop van het dak weer geactiveerd. kofferklep gaat helemaal open en het dak gaat open.
daarna de staalkabels iets bij gesteld zodat de klep netjes sloot.

ik wist totaal niet hoe het dak werkte kwa techniek maar volgens mij is het dus zo:

eerst de dakhaken testen. eerst links dan rechts piep toon? die switchen zijn goed.

rolletje in kofferbak dicht?

ramen niet naar beneden? check de twee switchen bij de vergrendeling bij het achterraam en desnoods even met tyrap sluiten. ramen naar beneden en dak open? dan zit hier je probleem.

daarna de switch van de kofferklep dat deze open staat.

Jeannette
Berichten: 49
Lid geworden op: 23-08-2014 09:35

Bericht door Jeannette » 03-09-2017 18:14

Helemaal duidelijk :wink: Mooi dat het opgelost is!

Plaats reactie