Nieuw bij deze club, dus ff voorstellen!

hier kun je jezelf voorstellen, andere leden feliciteren enz
Plaats reactie
Ewing
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-01-2011 02:10

Nieuw bij deze club, dus ff voorstellen!

Bericht door Ewing » 10-01-2011 19:34

Mijn (nick-)naam is Ewing. Ben 52 jaar oud en woonachtig in Rotterdam. Gehuwd, vader en opa. Na vele jaren als ambulance-verpleegkundige en zorg-manager te hebben gewerkt, ga ik nu van mijn vrije tijd genieten en veel meer kilometers maken voor mijn plezier! Daarom heb ik mij nu een cabrio cadeau gedaan.
Een Peugeot 207CC HDiF uit 2007 met 74000km op de teller in de kleur Jaune Lacerta (limegroen) met zwart leder interieur.
Ik heb in de loop der jaren heel veel verschillende merken en soorten auto's gereden maar nog nooit een cabrio, en nog nooit een Franse auto.
Cabrio-rijden is altijd een droom geweest, en die komt nu dus uit!
Een cabrio met dieselmotor is voor mij een bewuste keuze geweest. Ik heb al eerder diesel gereden, en vind dat prettig! O.a. door het hoge koppel bij lage toeren, schakel-lui kunnen rijden en het algehele robuuste gevoel dat een dieselmotor mij geeft. Dit laatste is natuurlijk een puur persoonlijke beleving mijnerzijds!
En ja, met een schoonpa die in de Algarve woont komen die kilometers die een diesel een beetje rendabel maken er ook wel.
Ik hoop hier op het forum heel wat op te steken en/of bij te dragen.
De auto krijg ik komende vrijdag (14-1-11) :D

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 10-01-2011 19:52

welkom!!

t is op t moment erg rustig op t forum door de "winterslaap".

ik hoop dat je veel plezier van je cabrio mag hebben.
al je je auto hebt plaats dan even een foto dat vinden we leuk.

groeten,
peter
Afbeelding

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 12-01-2011 19:58

hey JR....welkom op het forum en wellicht tot ziens tijdens een tourtocht....groetjes en veel plezierige,veilige km's gewenst,
CCFever
CC's make the world a better place!

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 15-01-2011 21:16

Hallo JR

Daar zul je veel plezier van hebben,ik heb de zelfde.
En deze diesel rijd zeer fijn,ik geniet er elke keer weer van.

Gr Rob

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

nieuw bij deze club

Bericht door inprescom » 17-01-2011 23:12

Welkom bij de club, vergeet niet je hoed vast te zetten bij het "open rijden".

ps. Heb je ook van die laarzen incl. sporen, lijkt me wel lullig rijden !!

gr. André
Altijd op zoek naar ......

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 18-01-2011 20:12

Zweep ook nog???? :lol:

Gr Rob

Ewing
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-01-2011 02:10

Bericht door Ewing » 19-01-2011 19:39

Hahahaha, Om mijn hoed vast te houden op mijn kale kop heb ik zo'n lullig elastiekje onder mijn kin , dus die waait never nooit van mijn kop! En nee, laarzen (met sporen) heb ik niet. Dus geen problemen met de pedalen.
Had wel een ander probleem.
Namelijk bij stationair draaien had ik een raar geluid onder mijn motorkap/ achter het dashbord, dit was een soort kloppend/tikkend/brommend geluid. Bij gasgeven was het weg, terug naar stationair kwam het geluid weer terug. Dacht eerst aan het bij veel merken bekende probleem van de luchtrecirculatieklep (mooi scrabble-woord) van het ventilatiesysteem, die klep blijft nog wel eens hangen en maakt dan ook zo'n soort geluid. Nadat ik onder de motorkap keek zag ik dat het wat anders was. Naast de turbo zit een plastic behuizing waar diverse slangen aan vast zitten, 1 van die slangen gaat o.a. naar de turbo. Dit behuizingsgeval incl slangen stond behoorlijk te trillen en veroorzaakte dus dit geluid. Als ik de behuizing vasthield en er druk op uitoefende dan verdween het vervelende bijgeluid.
Ben er mee langs de dealer geweest, deze vertelde dat de behuizing met een beugel vastzit, en dat deze nog wel eens speling heeft met als gevolg dit trillen en bijgeluid. De monteur heeft een beetje lopen wrikken en duwen, heeft geloof ik ook iets vastgezet. Toen was het bijgeluid weg!
Terug naar huis rijdend dacht ik het af en toe bij stilstand weer iets te horen, maar dat kan ook zijn dat ik er te veel op gespitst ben. Dat het bijgeluid dus nog in mijn hoofd zit. Ik zie het nog wel even aan!

Is er iets bij jullie bekend van dit probleem? En dan met name bij Robcctje, omdat hij dezelfde (diesel-)motor heeft?

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 20-01-2011 19:05

Hallo Ewing


Ik ben met de motor ZEER tevreden,heb ook wel problemen gehad,wie niet,maar niet met rare geluiden onder de motor kap.
Heb er eerder ook nog niets over gehoord.

Gr Rob

Tonee
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-09-2009 21:32

Bericht door Tonee » 21-01-2011 15:02

Welkom!
207CC Premiere

Plaats reactie