Hoi ik ben Rijk en had het 20 hartje langer op het lijstje staan.
Hiervoor heb ik 10 jaar met een 205 1.4 XS rondgereden en daarna 9 jaar in een volvo 440 2.0i glt.
En nu dan sinds 2 weken een zilvergrijze 206cc 2.0 uit 2002 met ongespoten bumpers en 95.500 op de teller.
Hoop een boel van jullie kennis te leren.
Ook even voorstellen
-
- Site Admin
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 16-06-2008 22:08
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 31-03-2012 18:43
dank voor het welkom
heb nog niet veel foto's maar ga het 3e bericht proberen toch iets bij te sluiten
(pff was ff werk met de foto's, maar ze staan er)
Vindt de auto in het grijs met de zwarte bumpers en zwarte zijstrips wat beter ogen omdat dit de vlakken verdeeld en daardoor de auto visueel iets lager maakt.
heb nog niet veel foto's maar ga het 3e bericht proberen toch iets bij te sluiten
(pff was ff werk met de foto's, maar ze staan er)
Vindt de auto in het grijs met de zwarte bumpers en zwarte zijstrips wat beter ogen omdat dit de vlakken verdeeld en daardoor de auto visueel iets lager maakt.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 31-03-2012 18:43
@206cc
Heb al veel gelezen op het forum zag dat je nogal wat hebt veranderd inclusief een op maat gemaakte subkist.
In mijn volvo had ik ook een van mdf op maat gemaakte kist.
kist op zijn kop om te tonen wat er in het wiel zat. Door de "poort" werkte hij het beste in het reservewiel en een foto in het reservewiel
hij lag onder de mat dus bij normaal gebruik was die niet te zien. Zit een platte pioneer sub in van max 1200watt. Achterin zaten simpele pioneer speakers en voorin een set DLS up5. De tweeters zaten achter de originele roosters van de A-stijl tweeters.
Vergeleken met het geluid in de volvo valt het in de peugeot nog een beetje tegen.
Bij de peugeot heb ik het rooster bij de tweeter al los gehaald, maar daar zit niet echt veel ruimte. Het is wel het volkomen vlakke typen dus ik denk dat het type van de facelift iets meer ruimte heeft.
Achterin komen er in ieder geval andere speakers in. Een sub weet ik nog niet, dat hangt af hoe de voorspeakers klinken. Bij de dls set was de sub een kleine toevoeging en die waren 13 cm dus met 17 cm verwacht ik dat het niet echt nodig is.
In het andere geval kijk ik met een scheef oog naar de kunstof driehoek die tussen de achterstoelen zit. Ik denk dat hier wel iets ruimte zit en focal heeft kleine subs van 13 cm en twee daarvan zou der best wel eens in kunnen passen.
http://www.focal.com/en/car-audio-sound ... -13-ws.php
Als "head" had ik een computer met een zelf gemaakt electrisch wegdraaiend schermmechanisme met erop en 7" touchscreen met eigen ontworpen "volvoskin" terminal heb ik later vervangen voor tv
als de auto was geparkeerd (Enige verschil met stanaard middenconsole zijn de twee "armpjes" (schijfjes aan de zijkant) van de tray waar het scherm aan hangt en het stangetje waaromheen het scherm draait. Van buitenaf zag het er standaard uit.
In de 206 heb ik een pioneer MVH-8300BT laten zetten. Het meenemen van het schermpje is wel ff wennen nu.
Het werkt nog niet geheel goed, maar de vraag daarover zet ik in het topic wat er al is. :wink:
De versterkers en de computer zaten onder de voorstoelen.
Met de versterker ben ik al wezen passen, maar door de verstevigingsbalk die onder de stoel zit past hij daar jammer genoeg niet.
Ik wil de achterbak leeg laten. Enige concessie is de versterkers tegen de achterkant van de achterbank aan met speakerstof ervoor. Het zou dan nog net onder het "rolgordijn" moeten passen. En nagenoeg wegvallen.
De 206 is niet echt mijn eerste cabrio ervaring. Die deed ik op met een V6 mustang model 2011.
De stoffen kap was tegen mijn verwachting in heel stil.
In 3 en een halve week heb ik er dik 5000 mijl me gereden. Een heerlijke auto!!! :D
En dit is hem dan, Geparkeerd bij de dealer met zijn zwarte bumpers. (Het gebouwtje erachter is niet de dealer)
Eerste wat ik heb gedaan is de parkeer verlichting vervangen door ledlampjes en een paar Philips x-treem 100% lampen in de koplampen.
De koplampen was wel ff klooien door de beperkte ruimte. Maar beter nu dan in het donker buiten met regen of iets dergelijks.
De ledlampjes in de achterlichten vindt ik voor de remlichten iets te zwak dus ik ben aan het kijken naar vervangende achterlichten met leds erin.
Daarna de beugel aangepakt waarmee je de achterklep dicht trekt.
Tijdens de testrit regende het als een gek, dus niet meer buiten de auto geweest. Niet alles valt op bij de eerste keer kijken. De beugel zag er voor mij niet uit. Bij de dealer een nieuwe opgehaald. En die erin gezet.
Het mechanisme van de dakhendel bij de bijrijder ging wat zwaar, dus die heb ik gesmeerd met smering voor modelauto's dit spul smeert zowel metaal als kunststof en heeft als bijkomend voordeel dat het in tegenstelling tot olie kunststof niet aan tast.
Over twee weken gaat hij naar de dealer en laat ik een paar nieuwe gasveren voor de achterklep monteren en een nieuwe sleutelbehuizing erbij.
Ook mist hij het noodkoord voor het sluiten van het dakje dus die wordt dan ook geplaatst.
Een dakhendel laat ik strakker stellen want boven de 130 hoor je de wind fluiten.
Heb al veel gelezen op het forum zag dat je nogal wat hebt veranderd inclusief een op maat gemaakte subkist.
In mijn volvo had ik ook een van mdf op maat gemaakte kist.
kist op zijn kop om te tonen wat er in het wiel zat. Door de "poort" werkte hij het beste in het reservewiel en een foto in het reservewiel
hij lag onder de mat dus bij normaal gebruik was die niet te zien. Zit een platte pioneer sub in van max 1200watt. Achterin zaten simpele pioneer speakers en voorin een set DLS up5. De tweeters zaten achter de originele roosters van de A-stijl tweeters.
Vergeleken met het geluid in de volvo valt het in de peugeot nog een beetje tegen.
Bij de peugeot heb ik het rooster bij de tweeter al los gehaald, maar daar zit niet echt veel ruimte. Het is wel het volkomen vlakke typen dus ik denk dat het type van de facelift iets meer ruimte heeft.
Achterin komen er in ieder geval andere speakers in. Een sub weet ik nog niet, dat hangt af hoe de voorspeakers klinken. Bij de dls set was de sub een kleine toevoeging en die waren 13 cm dus met 17 cm verwacht ik dat het niet echt nodig is.
In het andere geval kijk ik met een scheef oog naar de kunstof driehoek die tussen de achterstoelen zit. Ik denk dat hier wel iets ruimte zit en focal heeft kleine subs van 13 cm en twee daarvan zou der best wel eens in kunnen passen.
http://www.focal.com/en/car-audio-sound ... -13-ws.php
Als "head" had ik een computer met een zelf gemaakt electrisch wegdraaiend schermmechanisme met erop en 7" touchscreen met eigen ontworpen "volvoskin" terminal heb ik later vervangen voor tv
als de auto was geparkeerd (Enige verschil met stanaard middenconsole zijn de twee "armpjes" (schijfjes aan de zijkant) van de tray waar het scherm aan hangt en het stangetje waaromheen het scherm draait. Van buitenaf zag het er standaard uit.
In de 206 heb ik een pioneer MVH-8300BT laten zetten. Het meenemen van het schermpje is wel ff wennen nu.
Het werkt nog niet geheel goed, maar de vraag daarover zet ik in het topic wat er al is. :wink:
De versterkers en de computer zaten onder de voorstoelen.
Met de versterker ben ik al wezen passen, maar door de verstevigingsbalk die onder de stoel zit past hij daar jammer genoeg niet.
Ik wil de achterbak leeg laten. Enige concessie is de versterkers tegen de achterkant van de achterbank aan met speakerstof ervoor. Het zou dan nog net onder het "rolgordijn" moeten passen. En nagenoeg wegvallen.
De 206 is niet echt mijn eerste cabrio ervaring. Die deed ik op met een V6 mustang model 2011.
De stoffen kap was tegen mijn verwachting in heel stil.
In 3 en een halve week heb ik er dik 5000 mijl me gereden. Een heerlijke auto!!! :D
En dit is hem dan, Geparkeerd bij de dealer met zijn zwarte bumpers. (Het gebouwtje erachter is niet de dealer)
Eerste wat ik heb gedaan is de parkeer verlichting vervangen door ledlampjes en een paar Philips x-treem 100% lampen in de koplampen.
De koplampen was wel ff klooien door de beperkte ruimte. Maar beter nu dan in het donker buiten met regen of iets dergelijks.
De ledlampjes in de achterlichten vindt ik voor de remlichten iets te zwak dus ik ben aan het kijken naar vervangende achterlichten met leds erin.
Daarna de beugel aangepakt waarmee je de achterklep dicht trekt.
Tijdens de testrit regende het als een gek, dus niet meer buiten de auto geweest. Niet alles valt op bij de eerste keer kijken. De beugel zag er voor mij niet uit. Bij de dealer een nieuwe opgehaald. En die erin gezet.
Het mechanisme van de dakhendel bij de bijrijder ging wat zwaar, dus die heb ik gesmeerd met smering voor modelauto's dit spul smeert zowel metaal als kunststof en heeft als bijkomend voordeel dat het in tegenstelling tot olie kunststof niet aan tast.
Over twee weken gaat hij naar de dealer en laat ik een paar nieuwe gasveren voor de achterklep monteren en een nieuwe sleutelbehuizing erbij.
Ook mist hij het noodkoord voor het sluiten van het dakje dus die wordt dan ook geplaatst.
Een dakhendel laat ik strakker stellen want boven de 130 hoor je de wind fluiten.