Nieuw hier!

hier kun je jezelf voorstellen, andere leden feliciteren enz
Japyoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-08-2012 21:05

Bericht door Japyoo » 26-08-2012 18:49

Verder doet mn radio CD speler het vaak niet.. of ik moet stilstaan cd opnieuw aan.. weer niet motor uit weer opnieuw starten hopen dat die het doet en soms doet hij het dan gelukkig. Verder reageert de airco ook niet maar die zal ik wel moeten bijvullen ofzo denk ik...

Hebben jullie trouwens ook dat de gordel niet lekker afrolt soms half slap blijft hangen etc?

Toch wel rot al die dingetjes bij elkaar :(

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 27-08-2012 21:39

ik heb nog geen lekkage gehad, wellicht heb je hier wat aan:
http://peugeotccfans.forum2go.nl/lekkag ... -t270.html

Heb je de radio zelf geplaatst?

Heb zelf 1x gehad dat alle klokken uitvielen. De radio dimde niet bij lampen aan en hij ging ook alleen maar aan op contact, dus niet op accessoires. Ik denk nog steeds dat dat van die klokken met de radio te maken had. Deze was door de dealer geleverd en geplaatst.
Wat ik op de verschillende forums tegen kom is dat een niet originele radio nog wel eens rare problemen kan veroorzaken. Ik heb het opgelost door op ebay een interface aan te schaffen, draden naar hun originele positie terug, interface ertussen en radio werkt zoals het hoort (dimmen en aan op acc) inclusief de "stuurbediening" :)

http://peugeotccfans.forum2go.nl/206-cc ... -t665.html

Japyoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-08-2012 21:05

Bericht door Japyoo » 04-09-2012 19:36

Nee de radio zat er al in, gewoon zon standard ding volgens mij, heb ook erg piepende remmen de laatste week ze zijn een beetje glazig, is dat verholpen met nieuwe remschijven of is dit een peugeot kwaaltje?

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 04-09-2012 19:57

Japyoo schreef:Nee de radio zat er al in, gewoon zon standard ding volgens mij, heb ook erg piepende remmen de laatste week ze zijn een beetje glazig, is dat verholpen met nieuwe remschijven of is dit een peugeot kwaaltje?
ik word altijd bang als mijn remmen niet piepen :)

even zonder gekheid mijn remmen piepen ook ook met nieuwe blokken en schijven piepen ze, en er zijn vele 206jes met piepende remmen.
zolang je remmen normaal aanvoelen en je blokken en schijven niet versleten zijn kan t geen kwaad. je zou als je een beetje handig bent even de remmen een keer een schoonmaak beurtje kunnen geven en de geleiders waar je blokken in bewegen eens opnieuw een beetje kopervet of keramischvet in kunnen smeren.

zorg er wel voor dat er geen vet op je schijven komt of op het remvak van je blokken komt.
Afbeelding

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 07-09-2012 20:49

met zo'n standaard ding bedoel je een originele / af fabriek?

piepende remmen is niet zo erg. De verglazing waar je het over hebt wel. Zijn het alleen je blokken of ook je schijven?

Japyoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-08-2012 21:05

Bericht door Japyoo » 11-01-2013 09:12

Ja dat denk ik wel maar weet het niet zeker, gisteren was echt een kut dag voor mij moest met haast naar het station, drukke parkeer plek ik moest achteruit kijk snel dacht dat er ruimte was rij ik achteruit tegen een container aan precies tegen een scherpe hoek.. :roll: :(

Nu heb ik dus een dikke deuk op mn achterklap zitten precies in het midden..
Lijkt me niet dat zoiets valt te repareren?

Zat dus te kijken en kwam achterkleppen van 206cc tegen voor ong 175 euro. Nu vroeg ik me af hoe het monteren hiervan is. Is het erg lastig aansluiten? want moet natuurlijk ook electrisch ofzo om het dak open te kunnen maken neem ik aan? Weet iemand hier meer vanaf en heeft iemand ongeveer een prijs indicatie wat dit domme grapje mij gaat kosten? Alvast bedankt!

Japyoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-08-2012 21:05

Bericht door Japyoo » 11-01-2013 13:23

Heb er nu waarschijnlijk een achterklep gevonden in dezelfde kleur voor 150 euro excl. btw. maakt het nog uit welk jaar dit is? heb zelf een 2001 model zit er verschil in andere jaartallen? of zijn die kappen gewoon hetzelfde?

Is het monteren van deze kap een beetje eenvoudig voor een automonteur of komen daar allemaal technische dingen bij kijken? en moet je dat echt door een peugeot dealer laten doen?

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 11-01-2013 17:27

dat is niet zo mooi.
als je alleen je klep beschadigd hebt heb je nog redelijk geluk.

ligt veel aan hoe de deuk zit en op welke plaats maar in principe is elke deuk wel te repareren

het vervangen voor een in de zelfde kleur lijkt me t makkelijkste (als je t niet aan de verzekering op geeft).

klepjes worden aangeboden op marktplaats maar je kan ook onderdelenzoeker proberen of onderdelenlijn.nl

als je zelf even kijkt hoe t vast zit kan je het denk ik wel zelf.
even de binnen bekleding verwijderen dan zie je waar de klep allemaal vast zit. ik heb geen idee hoe t vast zit maar mij lijkt het gewoon met bouten en moeren.

succes ermee

groeten,
peter
Afbeelding

Japyoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-08-2012 21:05

Bericht door Japyoo » 12-01-2013 23:50

Heb verschillende opties gekeken een klep was er niet in de buurt in mijn kleur. wel een andere zwart code, ik dacht dat die zwart type allemaal hetzelfde zou zijn.. Naar een schade herstel bedrijf gereden die konden het makkelijk maken maar rekende daar 500 euro voor.. Vond ik een beetje duur? Nu heeft een vriend van me een autohandel en heeft een vast adresje om beschadigingen te maken. Kan hem daar laten maken voor 200 euro. Doe dat toch maar denk ik.

Japyoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 11-08-2012 21:05

Bericht door Japyoo » 17-01-2013 14:43

Heb het nu voor 200 euro kunnen oplossen en ik moet zeggen het ziet er super goed uit echt mooi gedaan.

Plaats reactie