Even voorstellen, nieuw hier :D
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16-02-2013 22:51
Even voorstellen, nieuw hier :D
Hoi
Ik ben Remco, vandaag voor mijn vriendin een 206cc 2003 voor mijn vriendin gekocht en haar Alfa 146 1.8 uit 2000 daar op ingeruild.
Het is een zwarte 1.6 met zwart lederen interieur, 16 inch lichtmetalen wielen, chrome rol beugeltjes en angel eyes xenon koplampen. Hij heeft 120.000 gelopen en we gaan hem maandag avond ophalen.
Zelf ben ik Automonteur,apk keurmester (tegenwoordig bij de BMW) maar daarvoor heb ik 15 jaar voor Alfa Romeo gewerkt, dus je snapt natuurlijk wel dat ik dan zelf nog steeds in een Alfa Romeo rond rijd.
Daarnaast ben ik ook Technisch Moderator op het Alfaforum waar ik redelijk wat tijd in steek.
De planning voor de 206 is dat ik hem donderdagavond even geheel naloop, en zowiezo een grote beurt geef icm een forte behandeling, dus even de motor flushen, toevoeging aan de nieuwe olie, en uiteraard twee toevoegingen aan de brandstof.
Van de 206 weet ik nog niet het fijne maar ik denk dat binnenkort wel allemaal door te hebben. Ik heb iniedergeval vandaag alvast originele uitlees interface incl software besteld, want ik vind het altijd makkelijk de auto zelf goed uit te kunnen lezen.
Ik ben Remco, vandaag voor mijn vriendin een 206cc 2003 voor mijn vriendin gekocht en haar Alfa 146 1.8 uit 2000 daar op ingeruild.
Het is een zwarte 1.6 met zwart lederen interieur, 16 inch lichtmetalen wielen, chrome rol beugeltjes en angel eyes xenon koplampen. Hij heeft 120.000 gelopen en we gaan hem maandag avond ophalen.
Zelf ben ik Automonteur,apk keurmester (tegenwoordig bij de BMW) maar daarvoor heb ik 15 jaar voor Alfa Romeo gewerkt, dus je snapt natuurlijk wel dat ik dan zelf nog steeds in een Alfa Romeo rond rijd.
Daarnaast ben ik ook Technisch Moderator op het Alfaforum waar ik redelijk wat tijd in steek.
De planning voor de 206 is dat ik hem donderdagavond even geheel naloop, en zowiezo een grote beurt geef icm een forte behandeling, dus even de motor flushen, toevoeging aan de nieuwe olie, en uiteraard twee toevoegingen aan de brandstof.
Van de 206 weet ik nog niet het fijne maar ik denk dat binnenkort wel allemaal door te hebben. Ik heb iniedergeval vandaag alvast originele uitlees interface incl software besteld, want ik vind het altijd makkelijk de auto zelf goed uit te kunnen lezen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16-02-2013 22:51
Gistermiddag de auto opgehaald, en gelijk een stukje van 115 km mee gereden om thuis te komen.
Zo te voelen aan het onderstel moet ik wel het eennen ander doen, zowiezo twee voorbanden, die gaan er vandaag gelijk op, en ik vermoed idd een draagarm, in dat geval gaan er gelijk twee onder , maar daar zal ik vandaag geen tijd voor hebben, of het moet rustig op de zaak zijn.
Zo te voelen aan het onderstel moet ik wel het eennen ander doen, zowiezo twee voorbanden, die gaan er vandaag gelijk op, en ik vermoed idd een draagarm, in dat geval gaan er gelijk twee onder , maar daar zal ik vandaag geen tijd voor hebben, of het moet rustig op de zaak zijn.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16-02-2013 22:51
Afgelopen donderdag de 206 cc meegenomen naar het werk, en om 16:00 auto gestart en gelijk de motor geflushed ( er zat koud een tikje in de motor)
Na een uurtje gedraaid te hebben, met af en toe een beetje gas gegeven, de auto naar binnen de brug op.
Gelijk de olie ververst, met nog een tovoeging van forté voor een na reinigende werking. Daarbij gelijk de bougie's lucht en brandstoffilter vervangen.
De achterremmetjes waren ook aan vervanging toe, en die zitten er dus ook weer onder.
Na twee verse voorbanden de auto op de uitlijnbrug gezet, en aangesloten op het airco apparaat.
Bij het uitlijnen kwam ik tot de conclusie dat de askanteling niet helemaal optimaal is, dus ik moet nog even twee voordraagarmpjes vervangen, en nog een keertje uitlijnen
Afgelopen weekend de auto volledig gepoetst dus hij moet er eigenlijk weer tegenaan kunnen.
Vanavond alleen nog even het oliefilterhuis pakkinkje vervangen, want die had de dealer vandaag pas binnen
Na een uurtje gedraaid te hebben, met af en toe een beetje gas gegeven, de auto naar binnen de brug op.
Gelijk de olie ververst, met nog een tovoeging van forté voor een na reinigende werking. Daarbij gelijk de bougie's lucht en brandstoffilter vervangen.
De achterremmetjes waren ook aan vervanging toe, en die zitten er dus ook weer onder.
Na twee verse voorbanden de auto op de uitlijnbrug gezet, en aangesloten op het airco apparaat.
Bij het uitlijnen kwam ik tot de conclusie dat de askanteling niet helemaal optimaal is, dus ik moet nog even twee voordraagarmpjes vervangen, en nog een keertje uitlijnen
Afgelopen weekend de auto volledig gepoetst dus hij moet er eigenlijk weer tegenaan kunnen.
Vanavond alleen nog even het oliefilterhuis pakkinkje vervangen, want die had de dealer vandaag pas binnen