Peter 206cc

hier kun je jezelf voorstellen, andere leden feliciteren enz
Plaats reactie
206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 26-03-2010 22:10

zo mijn nieuwe remblokken en schijven heb ik thuis liggen nu nog even hopen dat dit weekend een beetje weer is om mijn remmen te vervangen, aan de rechterkant (bijrijders kant) zijn mijn remblokken echt op ik heb max 1mm remvoering nog op mijn blokken dus hoogtijd dat t vervangen word.

ondertussen heb ik de schijven rood gemaakt op de randen zodat je de roest vorming minder hebt. ziet er dus weer net iets mooier uit.

als ik de remmen ga vervangen ga ik de klauwen ook een rood kleurtje geven.

ik heb gekozen voor geventileerde en geperforeerde schijven met greenstuff remblokken, dit omdat ik nog wel eens fannatiek wil rijden :lol: en minder remstof op mijn witte velgen wil :roll:

als de remmen gedaan zijn zal ik hier weer foto's plaatsen en natuurlijk wat ik van de nieuwe remmen vind zowel de remkracht als t minder stof.
alleen mag ik de eerste 200 a 300 km niet hard remmen, de remmen moeten zich eerst nog zetten (op elkaar in slijten).

word dus weer een fijn dagje aan de auto werken (hoop dat t droog is :? )

grtz,
peter
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 27-03-2010 14:26

hallo,

vandaag heerlijk in t zonnetje mijn remmen kunnen vervangen.
t viel veel mee alles kwam makkelijk los gelukkig.

de schijven blokken zitten er nu dus op en is een heel ander gezicht,

om dat ik mijn wielen er toch af heb ik mijn zomer banden er weer onder gezet.

foto's:

de achterremmen voor t wisselen/verven
Afbeelding

remmen na de aanpak:
Afbeelding

voorkant voor de aanpak:
Afbeelding

na de aanpak:
Afbeelding

grtz
peter
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 27-03-2010 21:36

net even een stukje gereden en ze remt veel sneller dan met de oude remmen.

ik heb nog niet echt geremt maar wat ik geremd heb reageerde t pedaal veel gevoelliger! moet alleen nog even rekening houden dat ik niet een noodstop mag maken de eerste 200 km dus rustig remmen dat alles lekker inslijt.

in de oude remmen zat aan een kant een flinke rand, en aan de andere kant zat een van de gelijderbussen vast dus kwam de remblok niet lekker terug waardoor deze dus verder was afgesleten dan de rest.

dus t werd echt tijd voor een onderhouds beurt aan de remmen, in de zomer is de rest van de auto aan de beurt (olie en bougies enz)

voor de achterst blokken heb je eigenlijk speciaal gereedschap nodig maar met een schroevendraaier en rechtsom terug draaien werkte ook om de zuiger terug naar binnen te drukken aan de voorkant heb ik gewoon met de hand terug geduwd (mijn waterpomptang was niet groot genoeg).
Afbeelding

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

Peter 206CC

Bericht door inprescom » 02-04-2010 15:05

Peter, kan jij mij informeren wat de kosten zijn om een paar sportvelgen (professioneel) te laten spuiten in een kleur ?
Heb een gebruikt setje alum. op het oog maar wil deze zwart laten spuiten, ze komen overigens niet op een peugeot maar op een KA.
Heb zelf problemen met mijn eigen velgen, de RVS rand slaat dof uit en de importeur wijst naar de leverancier van de velgenreiniger en die weer terug naar hen. Heb de bandenboer al geinformeerd en hij heeft toegezegd om het op te lossen. Toch wel balen, de set is een halfjaar oud en er is niet meer dan 3.500 km. mee gereden. Denk je dat er met een (te)dure set geen gez... kan zijn en zo zie je maar, de importeur denkt er met een jantje van lei vanaf te komen en laat het lekker door een ander oplossen ! Laat het er overigens niet bij zitten en heb al contact gehad met de producent in Engeland. Wordt vervolgt !!
gr. André
Altijd op zoek naar ......

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 02-04-2010 18:07

velgen zwart laten maken heb ik zelf ook over gedacht maar ik heb mijn velgen niet laten spuiten maar laten poedercoaten.

de prijzen van poedercoaten varieeren nogal, ik was voor mijn set 136 euro kwijt (stralen en poedercoaten).

ik heb bij mijn in de buurt geinformeerd en dan kwam ik op prijzen van 50 euro per velg of meer uit, je kan eens op marktplaats zoeken op poedercoaten, zo ben ik ook aan dat goedkope adres gekomen (was een aanbieding).

wat betreft het uitlaan van gepolijste velgen dat is algemeen bekend dat dat gebeurt (zeker als er pekel op is gekomen en/of agressieve velgen reiniger) mischien kan je ze nog laten polijsten??

velgen van een peugeot passen niet altijd onder een ford (let even op de ET waarde) bij een peugeot licht deze tussen de 18 en 25 ofzo en van ford 32 a 36 als ik t me goed herinner. dus voor de zekerheid eerst even passen en een stukje gaan rijden om te kijken of je velgen/ banden niet ergens aanlopen.

om maar weer terug te komen op poedercoaten, je moet de velgen (meestal) zonder banden en zonder ventiel en zonder ballanceer lood aanleveren. en de centerkapjes zijn meestal van kunststof dus die kunnen ook niet gepoedercoat worden want die lak word gebakken op de velg. waardoor deze tegen een stootje kan van bijv een steentje maar als je een stoeprand raakt gaat de lak er ook af (ja ik heb t al gehad met 1 van mijn velgen).

als er nog vragen zijn stel ze maar gerust.

groeten,
peter
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 05-04-2010 16:51

vandaag was een mooie dag, even naar een meeting geweest van 206club.

hier wat foto's (van mijn auto):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer en betere foto's volgen nog
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 05-04-2010 20:14

hier de iets betere foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPNLGXVA voor de rest van de foto's van de meeting (ook andere 206jes en 206cc's
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 05-04-2010 22:04

Mooie foto's van een mooie auto

Was het verder ook een leuke meeting? Nog nieuwe (cc) contacten opgedaan?

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 06-04-2010 17:08

het bestuur van de 206 club wil niets horen van een andere club, er waren 4 cc's ofzo waarvan er 2 echt niet meer over een drempel kunnen komen (dus niet geschikt voor toerritten)

deze club is gezelliger!!
Afbeelding

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 10-04-2010 22:22

zo er staan nu 2 cabrio's op de stoep!!

voor mij is er de 206cc, en sinds vrijdag is er voor wendy een fiat punto cabrio!! dat was echt een koopje!

dus waarschijnlijk zal de punto ook nog wel een keer meekomen naar een rit. :lol:

grtz,

peter
Afbeelding

Plaats reactie