Peter stelt zich voor (nieuwe foto's na poetsbeurt)

hier kun je jezelf voorstellen, andere leden feliciteren enz
Plaats reactie
Peter1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-09-2013 19:34

Peter stelt zich voor (nieuwe foto's na poetsbeurt)

Bericht door Peter1977 » 02-10-2013 12:15

Beste forumleden van Coupé Cabrio Fans,

Vanmiddag gaan we een 206 CC ophalen in de kleur Bleu Recife (vind ik persoonlijk de mooiste kleur). Het is een verrassing voor mijn vriendin die deze maand jarig is. Voor haar is dit echt een droomauto, dus ik ben heel erg benieuwd hoe ze gaat reageren.

Even wat gegevens over de auto
- 110.700km gelopen
- 2.0 16V 135pk
- Kleur Bleu Recife
- Ouragan velgen
- Climate Control
- Zwarte lederen bekleding

Laatste onderhoud
- Mrt 2013: Climate Control nagekeken
- Aug 2013: nieuwe koppeling, nieuwe einddemper
- Sept 2013: nieuwe distributieriem, waterpomp en spanrollen


De auto ziet er optisch uit om door een ringetje te halen. Heel veel beter dan de 6 auto's die ik ervoor heb bekeken. Het ene exemplaar was nog uitgewoonder dan de andere! En dan durven ze er op de internetadvertentie nog bij te zetten dat het om een nette auto gaat :shock:

Nee, dit exemplaar is zichtbaar van een liefhebber geweest. Dat kun je gewoon zien. Hopelijk heeft mijn vriendin er lang plezier van nu de belangrijkste "206CC-puntjes" zijn aangepakt. Dan is de technische staat uitstekend.

Ik heb me in ieder geval al goed ingelezen op het forum. Met name de aankooptips heb ik veel aan gehad. Dus bij voorbaat dank voor het delen van deze informatie!


Met vriendelijke groet,

Peter (die deze auto stiekem ook helemaal te gek vindt) :wink:

Peter1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-09-2013 19:34

Bericht door Peter1977 » 02-10-2013 12:16

Foto's volgen in m'n volgende post. Ik mag volgens de forumregels in m'n 1e 2 posts niet linken naar een externe webpagina.

Peter1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-09-2013 19:34

Bericht door Peter1977 » 02-10-2013 12:17

En zoals beloofd de foto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rijk
Berichten: 343
Lid geworden op: 31-03-2012 18:43

Bericht door Rijk » 16-10-2013 21:46

Welkom op het forum en veel plezier met de cc
Als hij er nog niet in zet, neem een dakmodule :D

dimi_v
Berichten: 62
Lid geworden op: 27-04-2013 21:43

Bericht door dimi_v » 25-10-2013 16:19

ik herken je opmerking over de advertenties :lol: Heb ook een zwaar afgetrapt exemplaar gereden, wat een bagger-auto is het dan. Je zou zomaar een verkeerde indruk van dit type in het algemeen gekregen hebben.

Enige waar ik nog over twijfel is om de koppeling eens te vervangen. Ik heb alleen met slechtere 2 liters met koppeling gereden, en in 1.6 versies met goede en slechte koppeling.

Ik vind hem nl. wat zwaar bedienen en kort aangrijpen. Maar aangezien ik dus niet een 2.0 model heb gereden met een betere koppeling weet ik dus niet wat ik kan verwachten als ik hem zou vernieuwen. Dus niet omdat deze heel laat aangrijpt of al slipt, maar meer om de wat zwaardere bediening. Misschien hoort dat wel bij dit type, 1.6 heeft toch een andere koppelingsset en die vond ik soms beter/prettiger rijden (zoals mijn eigen nieuwe auto rijdt, licht en soepel).

Kun jij eens aangeven hoe je de nieuwe koppeling vind werken tov een nieuwe auto, waarvan je mag verwachten dat de koppeling lekker licht gaat :?:

Bedankt en veel plezier!

Peter1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-09-2013 19:34

Bericht door Peter1977 » 07-11-2013 12:38

dimi_v schreef: Kun jij eens aangeven hoe je de nieuwe koppeling vind werken tov een nieuwe auto, waarvan je mag verwachten dat de koppeling lekker licht gaat :?:
Dank je voor je reactie! De nieuwe koppeling gaat superlicht. Dus ja, eigenlijk zoals je bij een nieuwe auto mag verwachten.

dimi_v
Berichten: 62
Lid geworden op: 27-04-2013 21:43

Bericht door dimi_v » 07-11-2013 15:44

misschien dat ik dan ook binnenkort maar eens de koppelingsset ga vernieuwen. Is toch al 10 jaar oud mag ik aannemen (lijkt me niet dat deze al eens vervangen is).

Ik zie daar een originele radio zitten, ik heb mijn vriendin een groot plezier gedaan om hier een MP3 wisselaar interface en een klein subje onder de stoel op aan te sluiten.

Nette auto hoor.

Peter1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-09-2013 19:34

Bericht door Peter1977 » 13-12-2013 14:29

dimi_v schreef: Ik zie daar een originele radio zitten, ik heb mijn vriendin een groot plezier gedaan om hier een MP3 wisselaar interface en een klein subje onder de stoel op aan te sluiten.
Heb er inmiddels ook een Xcarlink 2 ingebouwd met Bluetooth module. Werkt geweldig en m'n vriendin is er helemaal blij mee. Morgen worden de parkeersensoren in de achterbumper gemonteerd. Dat fileparkeert wat makkelijker.

Dan alleen nog chromen beugels achterin i.p.v. de zwarte en hij is helemaal top!

Plaats reactie