Tip schoonmaken lak, leer

hier kun je info kwijt over technische zaken die voor alle CCs gelden.
Plaats reactie
Gast

Tip schoonmaken lak, leer

Bericht door Gast » 20-06-2008 12:08

Voor het schoonmaken van de lak, bijv. eraf halen van hars, en het daarna weer lekker glazend maken, hebben wij goede ervaringen met producten van Meguiars.

Onder ander de Meguiars quik clay (voor de hardnekkig vuil) en Meguiars tech wax (speciaal voor donkere lak).
Ook voor het leren interieur gebruiken we Meguiars (Gold Class Leather Cleaner and Conditioner). Overigens gebruik ik die zelf ook voor het leren bankstel in de woonkamer. Echt ideaal omdat je in één keer en schoonmaakt en verzorgt :wink:

Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van andere forumleden.

CCwendy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2008 18:51

Bericht door CCwendy » 27-06-2008 20:18

De quick clay is mega,lak weer baby zacht!Heb echter pech gehad....vogelpoep op motorkap voorzichtig verwijderd,zat er een kersenpit in! Een kras om u tegen te zeggen! Cleaner gehaald zonder resultaat.
Tip:ga gewoon naar je garage,kap weer als nieuw,lakschade herstellen is een kunst op zich!!!!!!Klungel niet zelf,je maakt het alleen erger!

Groetjes Wendy
"Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen"

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

mequiars

Bericht door mototheo » 12-08-2008 22:03

Ook hier in huis is het merk Meguiars ruim op de schappen vertegenwoordigd. Ik had er niet zo veel mee. Mijn zoon met zijn tuningmaatjes zijn er helemaal weg van. Op uitnodiging een keer met de 206club naar de hoofdvestiging geweest en daar een goede duidelijke lezing gehad, terwijl er ook diverse auto's deels gepoetst werden om het verschil te laten zien. Verschil is er.
Voor wie poetst is er het 5 stappenplan en voor de wassers is het goed te doen in 2 stappen. Het kleien is merkwaardig goed. Je haalt echt een babyzachte lak naar boven zonder iets te beschadigen. Wel daarna goed in de was zetten!!

De opmerking over het leerpoetsen deel ik. Ben een luie poetser en thuis de bank in 1 keer doen zonder hard te hoeven uitwrijven is toch ook wel lekker. Top spul.

Mocht er interesse zijn in een uitleg is het misschien iets om Meguiars te benaderen en elkaar daar in een gezellige sfeer te ontmoeten.
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

kootje
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-11-2009 10:20

Bericht door kootje » 22-11-2009 15:22

Ook hier is Meguiars zeer bekend... Gebruik het zelf ook 8)
Goede producten, alleen wat flink aan de prijs, althans hier in nederland en de rest van Europa. In de USA kost het spul maar een fractie van de NL prijzen.

Daarom heb ik ook eens naar alternatieven gekeken, en uitgekomen op merken als Poorboys World en Wolfgang Car Care.
Deze merken zijn bij het grotere publiek nog niet zo bekend als Meguiars, aangezien Meg's veel meer reclame maakt. Dat verklaart waarschijnlijk ook gedeeltelijk de hogere prijzen.
Onder de detailingfanaten echter, zijn beide merken goed ingeburgerd.

Poorboys en Wolfgang bevallen mij persoonlijk beter dan Meguiars, dus wordt Meg's bij mij zo langzaam aan vervangen door de andere 2.

Met name Poorboys is wat goedkoper als Meguiars, terwijl het zich makkelijker laat verwerken, is mijn ervaring.
Wolfgang staat door kenners nog weer een trede hoger aangeschreven w.b. kwaliteit, duurzaamheid en verwerking. Is echter ook weer een beetje duurder.

Mocht je meer dan normale belangstelling hebben voor het "poetsen" van je auto, kijk dan eens op de site van "Carclean.nl".
Hier hebben ze enorm veel producten, service is top, altijd persoonlijk advies, en snelle levering tegen scherpe prijzen.
Aan deze site is ook een uitgebreid forum gekoppeld, waarin werkelijk alles te lezen is over het auto-detailen. En heb je een vraag, krijg je genoeg raad en adviezen van mensen op het forum die vaak erg veel ervaring hebben.

Pfff; lijkt wel reclame :shock: ... Ik heb echter geen aandelen of iets dergelijks! Ben gewoon erg tevreden over deze jongens...
A dirty mind is a joy forever...

Plaats reactie