Op zoek naar eigenaar...

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
jazzysandra
Berichten: 14
Lid geworden op: 15-07-2009 22:53

Op zoek naar eigenaar...

Bericht door jazzysandra » 16-10-2009 16:54

Afgelopen juli kocht ik een 206 CC bij Arco Auto / Auto Hoofddorp te Hoofddorp. Bij navragen bleek dat deze garage het niet heel erg nauw neemt met de kwaliteit van de auto's en de afhandeling van klachten. Ook waren ze niet aangesloten bij de Stichting NAP. Hierop heb ik mijn koopcontract nietig laten verklaren, maar tot op heden heb ik mijn aanbetaling van 1000 euro nog niet retour... Ik ben dan ook op zoek naar de persoon die de auto nu wel gekocht heeft (volgens de RDW op 20-8-2009), en ik ben benieuwd naar de ervaringen van deze persoon met de garage en de auto, dit alles in verband met een eventuele dagvaarding tegen het bedrijf. Het betreft een zilvergrijze Peugeot 206 CC uit het bouwjaar 2001, met kenteken 33-ZJ-PZ. U kunt mij bereiken via e-mail: arco.opgelicht@gmail.com. Alvast bedankt!

Afbeelding
twee keer dezelfde fout maken? er is keuze genoeg!

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 13-11-2009 07:34

hoi, voor zover de egenaar zich nog niet gemeld heeft bij deze een mogelijkheid om het kenteken bij de rdw op te vragen......met dank aan Mototheo voor het uitzoeken.....


---------------------------------
Als particulieren de naam en adresgegevens van een kentekenhouder willen weten, krijgen ze te maken met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. In deze wet is vastgelegd dat als het kenteken op naam staat van een particulier, deze eerst toestemming moet geven voor gegevensverstrekking aan anderen. Zonder deze toestemming mag de RDW u geen naam en adres van een particuliere kentekenhouder doorgeven.
Aanvraag en kosten

Aan het opvragen van gegevens van kentekenhouders zijn kosten verbonden.

De aanvrager moet voor de aanvraag van persoonsgegevens € 7,95 per eigenaar overmaken op het gironummer 3227597, ten name van de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer, de peildatum of periode en een beknopte opgave van reden waarom de tenaamstelling wordt gewenst.
De RDW stuurt dan een brief naar de eigenaar/houder. Alleen als deze toestemming geeft krijgt de aanvrager de gegevens na ongeveer 3 à 4 weken toegestuurd. Geeft de eigenaar/houder geen toestemming dan volgt geen restitutie van het betaalde bedrag.

De RDW maakt de persoonsgegevens van de aanvrager aan de kentekenhouder bekend en geeft ook aan waarom hij/zij zijn naam en adresgegevens wilt ontvangen. De kentekenhouder krijgt 14 dagen de tijd om te reageren. Alleen als hij toestemming geeft, krijgt de aanvrager de gegevens toegestuurd. Dit is ongeveer 3 à 4 weken na de aanvraag. Geeft de geregistreerde eigenaar/houder geen toestemming, of reageert hij niet op de brief van de RDW, dan volgt geen teruggave van het door de aanvrager betaalde bedrag.

Er is een wettelijke bewaartermijn van negen jaar. Gegevens van kentekenhouders van meer dan negen jaar terug zijn niet opvraagbaar, tenzij iemand ook nog eigenaar/houder binnen die negen jaar was.



Rechtspersoon
Als de aanvrager wil weten welke naam en adresgegevens bij een kenteken horen, en het voertuig staat op naam van een rechtspersoon (bedrijf), dan kan de aanvrager hiervoor een aanvraag indienen bij de RDW. De RDW hoeft in dit geval geen toestemming aan de eigenaar te vragen. De Wet Bescherming Persoonsgegevens is namelijk niet van toepassing op gegevens van rechtspersonen.

Zodra de RDW de betaling en de gegevens heeft ontvangen worden de naam en adresgegevens toegestuurd.
CC's make the world a better place!

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2009 09:36

Heb je een Rechtsbijstandverzekering ,als je deze hebt neem dan kontakt met hun op over het terug vorderen van de aanbetaling.
Als je het adres van de nieuwe eigenaar hebt , dan heb je nog niet je aanbetaling terug.

Succes
john

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

op zoek naar eigenaar

Bericht door inprescom » 16-11-2009 10:42

Sandra,

Je moet de garage aansprakelijk stellen d.m.v. een aangetekende brief.
De nwe. eigenaar heeft waarschijnlijk minder moeite met de garage en kan ook niet worden opgezadeld met jouw probleem.
Maak het gerage bedrijf met naar en toenaam kenbaar in de club zodat potentiële kopers zijn gewaarschuwd.
Wens je veel succes om je recht alsnog te halen !

André Voorberg Lienden
Altijd op zoek naar ......

Plaats reactie