vreemd geluid....

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

vreemd geluid....

Bericht door ccfever » 22-06-2008 13:23

Mijn CC (206) maakt sinds een tijdje een vreemd geluid. De diagnose bij een duitse Peugeot dealer luidde - aandrijfas rechts voor
Met dit verhaal naar mijn nederlandse garage, diagnose....wiellager links voor....
Alvorens de auto gerepareerd werd heb ik gevraagd naar het wat als de diagnose niet klopt. Het antwoord was...ons pech....heel netjes dus....Het wiellager is inmiddels verwisseld maar het probleem niet opgelost...Afgesproken is nu om door te rijden totdat het geluid duidelijker wordt en een diagnose met zekerheid te stellen is.

Kortom...jammer maar toch netjes geregeld door de garage.
CC's make the world a better place!

Gast

Bericht door Gast » 10-07-2008 22:19

Mijn autogarage is helemaal toppie.
Nu moet ik wel zeggen dat dat niet meer een officiele dealer is.
De echte dealer heeft nu een zaak in de categorie groot, groter, grootst en daar voel ik mij niet meer thuis.
Echter de topmonteur van deze dealer -die zelf ook 206cc rijdt- is voor zichzelf begonnen en daar breng ik nu ook mijn cc naar toe.
Tot nu toe altijd goed geregeld.

mototheo
Hof-fotograaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 23-07-2008 20:57

toppertje in ht westen

Bericht door mototheo » 12-08-2008 22:15

Onze garage kent drie vestigingen in drie verschillende steden(dorpen). Gouda - Waddinxveen - Boskoop.
Wij zijn er zeer tevreden over. Zowel over de contacten (bejegening) als de service (dienstverlening). Inmiddels hebben we er 5 auto's gekocht en als er al problemen waren zijn die goed opgelost. Dit in tegenstelling tot de manier waarop een grote peugeotdealer in onze regio zich manifesteert. Daar ben ik al een paar keer vervelend op de koffie gekomen.
Ook mensen die door ons op onze dealer geattendeerd zijn roemen de service en manier van omgaan met klanten.
Tel je zegeningen, niet je beperkingen.

Gast

Bericht door Gast » 06-07-2009 19:33

Ik ga morgen voor 't eerst met mijn 206 cc naar de garage.. (Autopalace in Meppel) Distributieriem vervangen, remleiding links en z'n beurt. Maar ook even kijken omdat ik 'm net heb, of er nog andere dingen opvallen..

Dus hoop dat ik jullie morgen kan zeggen dat 't een topdealer is, met goede service en topmonteurs voor een redelijke prijs ;)

Gast

Bericht door Gast » 13-07-2009 19:39

Helaas.....

Ik had gevraagd om de distributieriem, remleiding en wat lampjes e.d.

Nu vermoeden ze dat de waterpomp wel eens kan lekken.. Maar die hebben ze niet op voorraad.. Remleiding? Nee ook niet op voorraad.. Kom over 3 weken maar weer terug....

Verder zeiden ze dat de uitlaat van voor tot achter incl katalysator vervangen moest worden ivm veel roest (E 1.488).... Heb de auto daarna zelf op de brug gehad, en ja... Er zit wat roest (welke uitlaat heeft dit niet) maar de opmerking van de dealer "je hoeft er maar naar te wijzen en hij kan gaan lekken" is erg overdreven..

Uiteindelijk heb ik de remschijven laten vervangen + een onderhoudsbeurt (waarbij ik terug moest omdat ze het boekje niet in hadden gevuld...) Laat de rest (deel uitlaat, riem (+waterpomp indien nodig), remleiding en een nieuw 3de remlicht..) bij een goed bekende reparateur doen.. Kan volgende week terecht!

Roofless_rider
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-07-2009 22:45

Bericht door Roofless_rider » 19-07-2009 19:18

Wij zijn dik tevreden over onze dealer in Tilburg. Hadden onze 207 cc in Hoorn gekocht bij PCA-dealer, maar werden in Tilburg met open armen ontvangen. Bij een storing van onze ESP werd keurig op afspraak en binnen de garantie de computer vervangen. (nadeel was wel, dat het onderdeel in Frankrijk besteld moest worden, dus dat duurt even...) en ook bij een vermeende remlichtstoring konden we zonder afspraak terecht. Horen van kennissen (al jaren Peugeot-rijders) trouwens ook alleen tevreden berichten van deze dealer, die ook in Diessen en Oisterwijk gevestigd is...
Dat in tegenstelling tot onze vorige (VW)-dealer, waar ze alleen zakelijke rijders belangrijk genoeg vonden.
Bent U ook al lid van de Peugeot cc club? Zie http://www.peugeotccclub.nl/index.php?page=HOME

Plaats reactie