draagarmen.

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

draagarmen.

Bericht door 206cc » 28-06-2010 17:58

hallo,

vandaag zijn mijn voorste draagarmen van mijn 206cc vervangen.
de kosten voor de 2 draagarmen €256,- origineel peugeot.
en 3 uur werk. ook hebben ze de versnellingsbak afgetapt en opnieuw gevult want ze hadden met de aandrijfas een keerring mee eruit getrokken, vandaar ook een keerringetje a €12,52. (maar nu geen vervelend gerammel meer van de voorkant)

toen vond ik het duur genoeg en heb ik bougies luchtfilter en oliefilter+ carterring maar meer naar huis genomen en zelf de beurt uitgevoert. materiaal kosten 70 euro + 50 euro olie (5liter 5w30).

in totaal een €600,- armer maar mijn auto heeft eindelijk weer haar onderhoud gehad (had al een jaartje overgeslagen)

dit keer was ik dus wel blij met de lokale peugeot garage, ze hebben me goed geholpen en de auto ook nog even uitgelezen waar ik bij stond. geen vreemde storingen gevonden gelukkig.

het was wel heet om de beurt zelf uit te voeren maar ik ben blij dat ik t zelf heb gedaan ben nu ook weer wat beter op de hoogte van hoe t er onder de motorkap uitziet.

mocht iemand zelf olie willen gaan verversen en bougies e.d. wisselen, ik weet nu hoe t zit bij een 2.0 16v 206cc en vragen zijn altijd welkom.

groetjes,
peter
Afbeelding

Plaats reactie