Achterdemper 206 cc

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
Gast

Achterdemper 206 cc

Bericht door Gast » 21-08-2010 22:53

Zomaar een verhaaltje... uit het dagboek van...

De auto die ik kocht moest nog voor de APK van een nieuwe achterdemper worden voorzien. Zo gezegd, zo laten doen.
Helaas bij ophalen auto bleek het leuke chrome sierstukje niet op de nieuwe demper te zitten. :cry: Maar goed, dacht ach ja...
Kijk ik bij thuiskomst onder de auto, wat blijkt: Onder de auto horen 2 stangen voor de stijfheid van de carrosserie te zitten. Die lopen van midden achter naar de dorpels thv de deuren. Hebben ze de linkerstang... die dus als het ware de achterdemper kruist gewoon weggelaten!!!!! :shock: Gelijk gebeld met dat bedrijf.... en...

Eerst even een vraag... een van jullie een idee wat hier gebeurd kan zijn??

To be continued....

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 22-08-2010 11:50

die stang hoeft niet weg om een demper te vervangen. tenminste ik heb t nog nooit gehoord.

ze zullen die stang wel bij t oud ijzer gegooit hebben.

ik wacht op t juiste antwoord.

grtz,
peter
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2010 22:14

Nou, bijna goed.
Omdat de demper bij een bocht naar links tegen die stang aantikte, vonden ze het nodig om die stang maar gewoon weg te laten!
Beetje hetzelfde idee als je een lekke band hebt.... ach laten we die band er maar af laten. (Ipv de band te plakken of te vervangen). Omgekeerde wereld!
Tsss.... nu vraag ik mij af, zouden ze dan dus wel de juiste demper gemonteerd hebben? Ga morgen maar 's even naar een peug dealer.

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 25-08-2010 22:27

de midden pijp van de cc en de gewone 206 is net anders hoe ik t zag. n die van de cc zit er net voor de einddemper nog een bochtje. als de uitlaat een keer goed gehangen word dan zou hij die stang niet meer kunnen raken. bij mijn tunning demper hebben de de midden pijp eerst netjes gehangen en toen zijn ze pas naar de einddemper gaan kijken.

maar mijn einddemper hebben ze dan ook wel helemaal pas gemaakt op de auto.

laat maar weten hoe t afloopt.

groeten,
peter
Afbeelding

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 26-08-2010 08:15

de (originele)uitlaat past perfect onder de auto, ook de uitlaten van DEVIL die voor de CC gemaakt zijn passen perfect.
Die trekstang die ze hebben weggelaten zorgt voor stijfheid in de carosserie....dus die zou ik zeker terug laten zetten......en meteen vragen naar een fatsoenlijk passende uitlaat mét chrome eindstuk......
groetjes en succes met het oplossen,
ccfever
CC's make the world a better place!

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 26-08-2010 12:12

die uitlaten zijn gewoon tekoop met het juiste eindstuk er al op. tenminste ik ben bij een auto materialen zaak bij ons in de buurt een demper zien liggen die 100% lijkt op wat er origineel onder mijn cc zat.

mijn uitlaat is aangepaso omdat deze eigenlijk voor een 1.6 was en aangezien ik 4 uitlaat pijpjes heb is het wel zo mooi als het ook nog klopt met de achterbumper. vandaar dat ze mijn eindemper verbouwt hebben.

maar ik neem aan dat dat bedrijf wel zo netjes is om t fatsoenlijk te maken. lijkt wel een actie van een ongeschoold persoon. hoe krijg je t in je kop om even te verzinnen dat die stang niet nodig is. origineel zit het eronder zonder problemen dus bij vervangen van de uitlaat moet het ook geen probleem op leveren mits de uitlaat goed geplaatst is en klopt bij de auto.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-08-2010 21:45

Vandaag even langs de peugeot dealer geweest.
De demper blijkt een immitatie van een originele demper te zijn. maar dan wel een heeeele slechte. De flens zit scheef gelast op de demper zodat hij de tussenpijp dus tegen die stang aandrukt.
Dit ding gaat er dus zo snel mogelijk onderuit! Van de week even in conclaaf met het bedrijfje dat 'm gemonteerd heeft.

Ik hou jullie op de hoogte!

mvg Joris.

Gast

Bericht door Gast » 11-09-2010 21:49

Tsja, ik zou bijna namen gaan noemen... maar ik doe het (nog)niet. :x
Maar idd wat een eikels daar! Ik ben er helemaal klaar mee. Bah. Gaan ze een beetje moeilijk doen over een uitlaat van een paar tientjes. Ik laat mijn auto in ieder geval niet meer achter bij die beunhazen! Ze leggen de schuld van de verkeerde demper rustig bij de leverancier. Nou zou dit natuurlijk kunnen, maar dan moet de klant (ikkes dus) daar niet de dupe van worden. (lees: auto achterlaten, demper terugsturen, dan afwachten wat ze zeggen, of oude demper weer terug eronder of BIJBETALEN voor een andere demper!!!!) Mij lijkt: regel voor je klant eerst een nieuwe demper (kosteloos natuurlijk, want de klant heeft er extra tijd en ergernis in zitten, en regel het dan zelf met je leverancier). Maar nee, wijze les voor iedereen: Pas op voor dit soort klunzen!! :evil:
Ik ga voortaan naar een merkdealer! Weet je zeker dat alles past! Zo dat is er uit.

Groeten Joris.

Plaats reactie