Gestrand in Duitsland......

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Gestrand in Duitsland......

Bericht door ccfever » 05-10-2010 08:57

Hallo CC vrienden.....bij deze het voorlopige relaas van een toertochtje Duitsland. Na 2 dagen toeren door de Westerwald en het Rijngebied in de buurt van Koblenz was het maandag tijd om huiswaarts te keren. Mooi rustig binnendoor was de planning......de hele dag prima gereden tot we rond 15.30 een tracktor inhalen, ik geef gas bij om te accelereren en net toen ik op de andere weghelft zit.....motor uit.....storing uitlaatgas.....einde oefening......tijdens het uitrijden de auto weer gestart....deze sputterde en rammelde harder dan de tracktor die we ingehaald hadden. Op advies van mijn garage in Nederland de accu losgegooid, 5 minuten gewacht.....maar helaas een herstart leverde de zelfde bonkende en stotterende motor op. Dus toch maar ADAC ingeschakeld....conclusie was defecte sensor ergens in de motor....afslepen naar Peugeot. Daar aangekomen om 19.00 zag het er natuurlijk niet goed uit......maar gelukkig bleek de eigenaar naast de zaak te wonen en werd er vrij ongecompliceerd een leenauto meegegeven zodat we in ieder geval huiswaart konden....ben benieuwd wat vandaag de inspectie zegt....2 B continued..........
CC's make the world a better place!

Raymond
Berichten: 104
Lid geworden op: 07-04-2010 20:41

Bericht door Raymond » 05-10-2010 18:19

Dat is erg vervelend maar toch wel goed opgelost met de leenauto.
Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd. Hopelijk valt de financiële schade mee.

Zijn jullie nog op de koffie geweest bij Die Ludolfs ? Die wonen in het westerwald :D
206cc Roland Garros & Peugeot 208 GTi

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

cc weer terug....

Bericht door ccfever » 05-10-2010 22:24

hoi...cc vanmiddag weer opgehaald in Oberwinter/Remagen.....106 ingeruild en met een brede grijns de CC in ontvangst genomen....wat bleek....stuk luchtfilter losgescheurd en in de luchtklep(smoorklep) terecht gekomen waardoor deze bleef hangen.....heel hartelijk dank aan het autohuis FRENSCH die tamelijk probleemloos de zaak hebben opgelost voor een ttl prijs van 99,00 euri......incl leenwagen.......
greetz van een weer happy CCFever.....
CC's make the world a better place!

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 06-10-2010 18:30

dat is mooi dat t maar een kleinigheidje was.
en de prijs valt me veel mee, zeker omdat je ook nog een leen auto gekregen hebt.

hoe is die luchtfilter kapot gegaan?? vocht of gewoon versleten?

grtz,
peter
Afbeelding

ccfever
Site Admin
Berichten: 298
Lid geworden op: 16-06-2008 22:08

Bericht door ccfever » 06-10-2010 20:21

hoi, geen idee hoe dat kan...versleten lijkt me sterk, auto is gewoon in onderhoud en krijgt de onderdelen die nodig zijn nieuw bij de beurten.
Het stilvallen gebeurde bij het accelereren.....of er iets meegezogen is dat het filter heeft stukgemaakt weet ik niet.....
greetz,
Ralf
CC's make the world a better place!

White 308CC
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2009 21:14

Bericht door White 308CC » 07-10-2010 09:44

Ralf , je gaat nu zeker het onderhoud in Duitsland laten doen?

Gr.Wouter :wink:

Plaats reactie