Garagevloer bewerken ?

Hier kun je je positieve en negatieve ervaringen rond garagebezoeken kenbaar maken. Blijf objectief, hate-posts worden verwijderd!
Plaats reactie
Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Garagevloer bewerken ?

Bericht door Roel » 13-12-2010 21:21

Nou gaat dit niet echt over ervaringen met een garage maar meer met je eigen garage.

Want ik vroeg me af hoe ik het beste mijn stoffige betonnen garage vloer kan behandelen.
En ik moet rekening houden met de vloerverwarming bij me keuze.
Maar nou hoorde ik dingen over vinyl plakken of epoxy aanbrengen of betonverf gebruiken, maar ja wat is nu het beste en goed zelf te doen ?

206cc
Berichten: 753
Lid geworden op: 25-08-2008 17:11

Bericht door 206cc » 13-12-2010 22:02

heej,

er bestaat 2k lak/ coating voor garage voeren en is te koop bij je bouwmarkt, ik zou als ik vloerverwarming zou nemen een tegelvloer leggen hierbij moet je wel opletten dat je tegels gebruikt die tegen die belasing kunnen (gewicht van de auto en vloerverwarming)

een andere optie is om er zeil over te leggen maar ik weet niet hoelang dat goed blijft.

opties genoeg.

ik zou als ik een strake betonnen vloer had voor de coating gaan aangezien je dit makkelijk in verwerking is.

groeten,
peter
Afbeelding

inprescom
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-06-2009 14:59

garagevloer bewerken

Bericht door inprescom » 13-12-2010 23:02

Roel, heb zelf mijn garagevloer bewerkt met betonverf van de Gamma (lekker goedkoop) ziet er op het eerste gezicht netjes uit maar als je de auto "warm" wegzet heb je in mijn geval een probleem.
De banden nemen letterlijk de vloer mee en je hele vloer ziet er niet meer uit, kan ook zijn dat ik de vloer niet goed heb voorbehandeld.
Navraag heeft geleerd dat je beter een twee componenten coating kunt nemen, kost wel een stuk meer maar dan heb je ook geen gez....

Succes, André
Altijd op zoek naar ......

robcctje
Berichten: 83
Lid geworden op: 20-06-2008 19:43

Bericht door robcctje » 14-12-2010 21:01

Op een betonnen vloer zit een slak laag,en om een goede hechting te krijgen,zul je die er eerst af moeten halen.
Je moet de vloer als het ware opruwen,dat kun je doen door de vloer te laten stralen,of zelf opruwen met een soort staalborstel op een haakse slijper.
Op deze manier krijg je een goed resultaat.
En gebruik een goede 2ka lak,en deze dan tweemaal aan brengen.

Gr Rob

Roel
Berichten: 135
Lid geworden op: 20-02-2010 09:22

Bericht door Roel » 15-12-2010 19:49

Allemaal bedankt voor het advies en de tips,
ik zal er vrijdag eens naar gaan kijken wat er allemaal te halen is.
Ik neem aan dat je de 2 componenten coating wel in verschillende kleuren kan krijgen.
Maar ik zal de bouwmarkten wel eens afstruinen hierna.
En dan eens prijzen vergelijken met de coating en de tegels.

Plaats reactie